W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dofinansowanie dla jednostek OSP na rok 2025 – nabór wniosków rozpoczęty

06.03.2025

Samochody pożarnicze różne

Dofinansowanie dla jednostek OSP na rok 2025 – nabór wniosków rozpoczęty

Komenda Główna PSP informuje, że rozpoczął się proces składania wniosków o dofinansowanie zakupu samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych (OSP). Środki pochodzą z dotacji budżetu państwa, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Program realizowany jest w ramach porozumienia między Ministrem Spraw Wewnętrznych a Ministrem Klimatu i Środowiska, dotyczącego współdziałania w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska.

Jak aplikować o dofinansowanie?

Jednostki OSP zainteresowane dofinansowaniem zakupu samochodu powinny zgłosić się do właściwej komendy powiatowej/miejskiej PSP, gdzie mogą złożyć wniosek poprzez dedykowaną aplikację „Zakupy samochodów OSP 2025”, spełniającą funkcję wielokryterialnego modelu rankingowego.

Kryteria oceny wniosków:

  • Stopień zagrożenia gminy
  • Średni udział jednostki OSP w działaniach ratowniczych
  • Liczba strażaków OSP uprawnionych do działań
  • Liczba ratowników z uprawnieniami kierowcy
  • Średni wiek posiadanych pojazdów
  • Możliwości garażowania nowego pojazdu
  • Poziom wcześniejszych zakupów pojazdów w gminie
  • Stopień dofinansowania z innych źródeł
  • Współczynnik operacyjny przyznawany przez KP/KM PSP oraz KW PSP

Termin składania wniosków

Wnioski należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 25 marca 2025 r.

Szczegółowe informacje dostępne są w poszczególnych komendach PSP oraz na stronie:
Dofinansowanie jednostek OSP 2025