Dofinansowanie dla jednostek OSP na rok 2025 – nabór wniosków rozpoczęty
06.03.2025
Dofinansowanie dla jednostek OSP na rok 2025 – nabór wniosków rozpoczęty
Komenda Główna PSP informuje, że rozpoczął się proces składania wniosków o dofinansowanie zakupu samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych (OSP). Środki pochodzą z dotacji budżetu państwa, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Program realizowany jest w ramach porozumienia między Ministrem Spraw Wewnętrznych a Ministrem Klimatu i Środowiska, dotyczącego współdziałania w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska.
Jak aplikować o dofinansowanie?
Jednostki OSP zainteresowane dofinansowaniem zakupu samochodu powinny zgłosić się do właściwej komendy powiatowej/miejskiej PSP, gdzie mogą złożyć wniosek poprzez dedykowaną aplikację „Zakupy samochodów OSP 2025”, spełniającą funkcję wielokryterialnego modelu rankingowego.
Kryteria oceny wniosków:
- Stopień zagrożenia gminy
- Średni udział jednostki OSP w działaniach ratowniczych
- Liczba strażaków OSP uprawnionych do działań
- Liczba ratowników z uprawnieniami kierowcy
- Średni wiek posiadanych pojazdów
- Możliwości garażowania nowego pojazdu
- Poziom wcześniejszych zakupów pojazdów w gminie
- Stopień dofinansowania z innych źródeł
- Współczynnik operacyjny przyznawany przez KP/KM PSP oraz KW PSP
Termin składania wniosków
Wnioski należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 25 marca 2025 r.
Szczegółowe informacje dostępne są w poszczególnych komendach PSP oraz na stronie:
Dofinansowanie jednostek OSP 2025