Składanie Podań
Składanie podań
Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone:
- na piśmie dostarczone osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: ul. Kręta 28, 50-233 Wrocław;
- przez elektroniczną skrzynkę podawczą Komendy (ePUAP);
- ustnie do protokołu w trakcie wizyty w siedzibie Komendanta, składając oświadczenie spisane i potwierdzone przez osobę przyjmującą.
Zawartość podania
Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie:
- imienia i nazwiska osoby, która wnosi podanie do Komendanta Miejskiego PSP we Wrocławiu;
- adresu wnioskodawcy;
- zakresu żądania.
Podania muszą również czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych (co do podania danych lub przedłożenia dodatkowych dokumentów, które powinny być dołączone przy wniesieniu podania).
Proponuje się złożenie podania w postaci wypełnionego wniosku dostępnego na stronie internetowej
https://www.gov.pl/web/kmpsp-wroclaw/dokumenty-do-pobrania
Podanie wniesione na piśmie powinno być podpisane przez wnoszącego.
Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego
Dla skuteczności podania składanego w formie elektronicznej (e-PUAP) należy spełnić następujące warunki:
- powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
- powinno zawierać dane w ustalonym formacie, zawarte we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;
- powinno zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
Jak wysłać pismo ogólne do urzędu na ePUAP?
Wejdź na link https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne . Kliknij "Wyślij pismo ogólne". Zaloguj się do ePUAP. Wypełnij pismo zgodnie ze wskazówkami wyświetlonymi na stronie. Po wysłaniu pisma, na Twoją skrzynkę na ePUAP otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP.xml) potwierdzające przyjęcie dokumentu przez urząd. Za pomocą pisma ogólnego możesz zapytać urząd w jaki sposób załatwić swoją sprawę. Jeśli urząd wyrazi zgodę możesz przesłać skan/zdjęcie uzupełnionego i podpisanego wniosku papierowego.
Brak adresu wnioskodawcy.
Jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpoznania. W przypadku innych braków podania organ wzywa wnoszącego do jego uzupełnienia bądź sprecyzowania w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia podania bez rozpoznania.
Potwierdzanie dostarczenia podania
Osoba wnosząca podanie może zażądać potwierdzenia wniesienia podania. W przypadku wniesienia podania w formie dokumentu elektronicznego organ jest obowiązany potwierdzić wniesienie podania przez doręczenie urzędowego poświadczenia odbioru na wskazany przez wnoszącego adres elektroniczny.
Pełnomocnicy
W przypadku gdy w imieniu strony działa pełnomocnik, obowiązany jest on przy pierwszej czynności dołączyć do akt sprawy oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat i radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Pełnomocnictwo jest skuteczne wyłącznie
w sprawie, do której akt zostało złożone.
Niedołączenie pełnomocnictwa do podania sporządzonego w imieniu mocodawcy stanowi brak pisma, który może zostać usunięty w terminie 7 dni od otrzymania w tym zakresie wezwania organu. Niezadośćuczynienie wezwaniu powoduje pozostawienie podania bez rozpoznania, a sprawa nie otrzymuje dalszego biegu.
- Pierwsza publikacja:
- 10.03.2023 14:48 Kamil Bokwa
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Kamil Bokwa
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Składanie Podań | 2.0 | 10.03.2023 14:49 Kamil Bokwa |
Składanie Podań | 1.0 | 10.03.2023 14:48 Kamil Bokwa |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP