II klasa: Kod do przyszłości – 10
Bezludna wyspa - lekcja 10
Autor: Anna Kijo
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Potrzebny czas: 90 minut
Wiek: 8 lat
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują łódkę z klocków Lego WeDo. Wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu. Nagrają dźwięki. Przypomną sobie jak skonstruować program w Scratch’u wykorzystując pętlę programową. Rozbudują robota według własnego pomysłu. Sprawdzają, doświadczają, eksperymentują. Wstawiają tło w programie Scratch.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
- zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
Pamiętacie, jak się dodawało w Scratch’u nowe duszki? Przypomnijcie sobie i pooglądajcie duszki w bibliotece.
Który najbardziej przypomina łódkę?
Dodajcie łódkę do programu. Uczą się krytycznego myślenia, min. szukania różnych sposobów rozwiązań. Zastanawiają się wspólnie nad konsekwencjami własnych działań.
Materiały
Lekcja 10 - Bezludna wyspaKod_do_przyszlosci_2_10.pdf 1.98MB