III klasa: Kod do przyszłości – 2
Pterodaktyl - lekcja 2
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zbudują poznają wybrane moduły służące do budowy robota. Zbudują obracające się ptaszki.Wyposażą swojego robota w silnik. Przeprowadzą doświadczenia związane z zależnością obracania się ptaszków przy różnych układach gumki. Poznają środowisko Scratch 2.0. Zbudują według wzoru ciąg poleceń. Nauczą się sortować klocki i dowiedzą się, dlaczego warto jest je porządkować.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
- zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
Podczas zajęć nauczyciel zwraca uwagę na różny układ i pozycję gumek montowanych w robocie. Dzieci mogą przebudować swojego robota, tak by zachować mechanizm jego działania. Dzieci mogą próbować samodzielnie zaprogramować swojego robota za pomocą obu środowisk. Nauczyciel zwraca uwagę na dokładność i skuteczność łączenia elementów. Każdy buduje w swoim tempie. Nauczyciel stwarza możliwości dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.
Materiały
Lekcja 2 - PterodaktylKod_do_przyszlosci_3_2.pdf 2.60MB