III klasa: Kod do przyszłości – 3
W powietrzu - lekcja 3
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zbudują zbudują samolot i wyposażą swojego robota w silnik i czujnik ruchu. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Dowiedzą się, jaka jest zależność między pozycją czujnika a działaniem robota. Nauczą się dobierać i wstawiać odpowiednie do sytuacji tła i dźwięki.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów algorytmicznych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- wdrażanie do samodzielności i odpowiedzialności za efekty swojej pracy,
- zdobywanie umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.
Potrzebne materiały
- zestaw klocków LEGO WeDo,
- oprogramowanie LEGO WeDo,
- komputer dla nauczyciela,
- komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
Poprzez zadania wprowadzające do tematu (KARTY PRACY) dzieci poszerzają swoją wiedzę z zakresu podstaw mechaniki, praw fizyki. Rozwiązując quizy i zgadywanki sprawdzają wiedzę ogólną. Na każdych zajęciach kształcą umiejętność spostrzegawczości i logicznego myślenia.
Przy okazji tej lekcji, dobrze jest zwrócić uwagę na parametr – losowa prędkość obrotów silnika oraz znaleźć zależność dotyczącą dobierania parametru do pozycji czujnika ruchu zamontowanego w samolocie.
Materiały
Lekcja 3 - W powietrzuKod_do_przyszlosci_3_3.pdf 2.38MB