Skargi wnioski
12.02.2024
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Braniewie lub Zastępca Komendanta przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków:
1) codziennie w godzinach urzędowania, tj. od 7:30 do 15:30, o ile nie koliduje
to z zaplanowanymi wcześniej zadaniami służbowymi.
Osoby upoważnione, tj. pracownicy komórek organizacyjnych komendy oraz dowódca jednostki ratowniczo-gaśniczej i jego zastępca, mogą również przyjmować interesantów
w sprawie skarg i wniosków w ww. godzinach urzędowania komendy o ile Komendant lub Zastępca Komendanta, z uwagi na realizację zadań służbowych, nie mogą przyjąć interesanta. Strażak pełniący służbę Dyżurnego Operacyjnego na Stanowisku Kierowania Komendanta Powiatowego w Braniewie (SKKP) może przyjąć interesanta w sprawie skarg i wniosków
po godzinach urzędowania komendy tj. w godzinach od 15:30 do 16:30.
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Braniewie
14-500 Braniewo, pl. Strażacki 2
tel. 47 73 29 150 (sekretariat)
fax 47 73 29 160 (sekretariat)
fax 47 73 29 190 po godz. 15.30 (SKKP)
email: sekretariat. braniewo@kwpspolsztyn.pl
skkp.braniewo@kwpsp.olsztyn.pl
Tryb rozpatrywania:
Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie:
1) Ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity -
Dz. U. z 2023 r. poz.775 z późn. zmianami).
2) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 08.01.2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku.
- Pierwsza publikacja:
- 12.02.2024 10:28 st. kpt. Andrzej Kaliszuk
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- st.kpt. Andrzej Kaliszuk
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi wnioski | 1.0 | 12.02.2024 10:28 st. kpt. Andrzej Kaliszuk |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP