Regulamin organizacyjny
01.01.2022
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
KOMENDY POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
W BRZEZINACH
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§1
Regulamin organizacyjny Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzezinach zwanej dalej „komendą powiatową", określa szczegółową organizację komendy powiatowej, w tym:
- strukturę organizacyjną komendy powiatowej;
- kierowanie pracą komendy powiatowej;
- zadania wspólne i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych;
- wzory pieczęci i stempli;
- liczbę i rodzaj docelowych stanowisk służbowych w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej.
§2
-
- Komenda jest zakwalifikowana do V kategorii komend powiatowych Państwowej Straży Pożarnej.
- Terenem działania komendy powiatowej jest obszar powiatu brzezińskiego.
- Siedzibą komendy powiatowej jest miasto Brzeziny z adresem do korespondencji: 95-060 Brzeziny,
ul. Waryńskiego 55.
§3
Użyte w regulaminie organizacyjnym skróty oznaczają:
- KW PSP - Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej;
- KP PSP – Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej;
- OSP - Ochotniczą Straż Pożarną;
- JRG - Jednostkę Ratowniczo-Gaśniczą;
- KSRG - Krajowy System Ratowniczo – Gaśniczy;
- SOD – Specjalista Ochrony Danych;
- KKO – Kierownik Komórki Organizacyjnej;
- IOD – Inspektor Ochrony Danych;
- KDR – Kierujący Działaniami Ratowniczymi;
- SKKP – Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego PSP;
- KO - Komórka organizacyjna (tj. wydział, sekcja lub samodzielne stanowisko).
ROZDZIAŁ II
Kierowanie pracą komendy powiatowej
§4
-
- Pracą komendy powiatowej kieruje komendant powiatowy przy pomocy zastępcy komendanta powiatowego oraz kierowników komórek organizacyjnych.
2. Do podpisu i aprobaty komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, zwanego dalej „komendantem powiatowym", zastrzega się dokumentację:
- dotyczącą zobowiązań majątkowych i finansowych, jako dysponenta środków budżetowych po parafowaniu głównego księgowego; projekty pism, decyzji i innych rozstrzygnięć w sprawach dotyczących dochodów i wydatków budżetowych, inwentaryzacji oraz postępowań dotyczących szkód wyrządzonych w majątku jednostki, które są przedkładane komendantowi powiatowemu po uzyskaniu aprobaty głównego księgowego;
- kierowaną do KW PSP, Komendy Głównej PSP, centralnych organów państwa oraz wojewódzkiej administracji rządowej, samorządowej i zespolonej, samorządowych jednostek organizacyjnych powiatu, organów kontroli państwowej, prokuratury, sądów, kierownictw związków zawodowych i organizacji społecznych;
- pisma kierowane do senatorów i posłów;
- odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące działalności zastępcy komendanta powiatowego, kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej oraz jej pracowników;
- zakresy obowiązków i odpowiedzialności zastępcy komendanta powiatowego oraz pracowników i strażaków komendy powiatowej;
- zarządzenia, decyzje, rozkazy, delegacje służbowe, plany pracy i kontroli oraz inne dokumenty koordynujące działania organów ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
- władcze akty administracyjne wydawane przez komendanta powiatowego jako organu administracji publicznej;
- regulaminy pracy i służby.
- Zastrzega się do podpisu i aprobaty zastępcy komendanta powiatowego dokumentację z zakresu merytorycznego działania nadzorowanych komórek organizacyjnych, z wyjątkiem wymienionych w ust. 2., lub wobec których kierownicy komórek organizacyjnych uzyskali pisemne upoważnienie komendanta powiatowego.
- Komendant powiatowy lub upoważniony przez niego zastępca komendanta powiatowego przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu. Dzień i godziny przyjęć interesantów w sprawach jak wyżej komendant powiatowy podaje do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie jej na tablicy informacyjnej w budynku komendy oraz publikuje na stronie internetowej komendy.
- Zasady funkcjonowania i pełnienia służby określa Regulamin Pracy i Służby Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzezinach.
- Komendant powiatowy upoważniony jest do gospodarowania majątkiem przekazanym w użytkowanie komendantowi powiatowemu tj. od czasu przekazania do jego zużycia - likwidacji.
- Do realizacji innych zadań własnych, komendant powiatowy może powoływać stałe lub doraźne komisje wewnętrzne z określeniem składu, celu i zadań dla komisji.
- Zastępca komendanta powiatowego i kierownicy komórek organizacyjnych realizują zadania określone przez komendanta powiatowego, a w szczególności odpowiednio sprawują nadzór i kierują podporządkowanymi im komórkami organizacyjnymi komendy powiatowej.
- Podczas nieobecności komendanta powiatowego lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków służbowych jego zadania i kompetencje realizuje zastępca komendanta. Zakres zastępstwa rozciąga się na wszystkie kompetencje komendanta powiatowego.
- Do zadań kierującego komórką organizacyjną należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru nad merytorycznym i formalnym działaniem komórki organizacyjnej;
- podpisywanie pism w zakresie merytorycznego działania komórki organizacyjnej, nie zastrzeżonych do podpisu przez komendanta lub jego zastępcę;
- organizowanie odpraw służbowych, instruktaży, szkoleń doskonalących w zakresie merytorycznego działania komórki organizacyjnej;
- nadzór nad realizacją planów pracy oraz dyscypliną służby i pracy w komórce organizacyjnej;
- wnioskowanie w sprawach wynikających ze stosunku służby i pracy podległych strażaków i pracowników cywilnych;
- opiniowanie projektów aktów prawnych i interpretacja merytoryczna przepisów prawa z zakresu działania komórki organizacyjnej;
- opracowywanie projektów zarządzeń, decyzji i rozkazów komendanta z zakresu działania komórki organizacyjnej;
- określanie szczegółowych zakresów obowiązków dla podległych strażaków i pracowników cywilnych;
- zapewnienie stosowania instrukcji kancelaryjnej w komórce organizacyjnej;
- zgodne z przepisami szczegółowymi archiwizowanie wytworzonej dokumentacji w komórce organizacyjnej;
- wydawanie poleceń służbowych podległym strażakom i pracownikom cywilnym w sprawach objętych zakresem działania podległej komórki organizacyjnej;
- sprawowanie nadzoru nad ochroną informacji niejawnych oraz kontrola przestrzegania ustalonych w tym zakresie zasad postępowania;
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem obowiązków i zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy i służby;
- rozpatrywanie, w zakresie właściwości merytorycznej, interpelacji, petycji, skarg i wniosków;
- prowadzenie kontroli wewnętrznych;
- realizacja zadań w zakresie opiniowania podległych strażaków;
- sprawowanie nadzoru nad ochroną danych osobowych;
- udostępnianie informacji publicznej;
- podejmowanie i inicjowanie działań obniżających koszty działalności komendy powiatowej.
ROZDZIAŁ III
Struktura organizacyjna
§5
- W skład komendy powiatowej wchodzą następujące komórki organizacyjne, które przy znakowaniu spraw i akt posługują się symbolami:
-
-
- Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza - symbol PJRG,
-
-
w tym sprawy
- ochrony danych - symbol PSOD,
-
-
- Wydział Operacyjno-Szkoleniowy - symbol PR,
-
-
w tym sprawy:
- obronne - symbol PSO,
-
-
- Wydział Kontrolno-Rozpoznawczy - symbol PZ,
-
-
w tym sprawy:
- ochrony informacji niejawnych - symbol POIN,
- Samodzielne Stanowisko ds. Finansów - symbol PF.
- Bieżący nadzór nad prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych sprawuje koordynator czynności kancelaryjnych wyznaczany w oparciu o zapisy Zarządzenia Nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 stycznia 2013 r., spośród pracowników Wydziału Kontrolno-Rozpoznawczego, podlegający w realizacji tych zadań bezpośrednio komendantowi powiatowemu.
- Zadania pomocy prawnej zlecane są właściwym podmiotom zewnętrznym.
- Za realizację zaleceń zawartych w Polityce Bezpieczeństwa Systemów Teleinformatycznych odpowiedzialny jest administrator systemów informatycznych (ASI), wyznaczany spośród pracowników komendy powiatowej, podlegający w realizacji tych zadań bezpośrednio komendantowi powiatowemu.
- Zadania z zakresu informowania i kontaktu z mediami realizuje rzecznik prasowy wyznaczony przez komendanta powiatowego spośród osób zatrudnionych w komendzie powiatowej, który podlega bezpośrednio komendantowi powiatowemu.
§6
- Komendant powiatowy nadzoruje bezpośrednio:
-
-
-
-
- Wydział Kontrolno-Rozpoznawczy,
- Samodzielne Stanowisko ds. Finansów,
- sprawy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- sprawy obronne,
- sprawy ochrony informacji niejawnych,
- sprawy z zakresu informowania i kontaktu z mediami,
- sprawy z zakresu Ochrony Danych,
- sprawy z zakresu Bezpieczeństwa Systemów Teleinformatycznych.
-
-
-
-
- Zastępca komendanta powiatowego realizuje zadania z zakresu:
- bezpieczeństwa i higieny pracy/służby - symbol PBHP,
a w szczególności:
- prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy/służby;
- sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy/służby;
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
- uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy/służby, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
oraz nadzoruje bezpośrednio:
- Jednostkę Ratowniczo - Gaśniczą;
- Wydział Operacyjno-Szkoleniowy.
§7
- Komendant Powiatowy jest Administratorem Danych Osobowych.
- Sprawy z zakresu PBHP, PSO, POIN, PSOD, realizowane są przez pracowników komendy i przydzielane zakresem czynności. Nie przewiduje się tworzenia odrębnych komórek organizacyjnych do ich realizacji.
- W czasie nieobecności Kierownika Komórki Organizacyjnej zastępuje go osoba przez niego wyznaczona, a w przypadku braku powołania funkcjonariusza na stanowisko Kierownika Komórki Organizacyjnej komórką kieruje przełożony wyższego szczebla.
ROZDZIAŁ IV
Zadania wspólne i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych
§8
- Komórki organizacyjne mają obowiązek współdziałania i współpracy między sobą, a także współpracują z jednostkami organizacyjnymi ochrony przeciwpożarowej, jednostkami administracji publicznej oraz innymi podmiotami, instytucjami i organizacjami wykonującymi zadania na rzecz ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa, a także realizują inne zadania z zakresu ochrony ludności.
-
-
-
- W realizacji zadań obejmujących czynności kilku komórek organizacyjnych ich prowadzenie należy do komórki organizacyjnej, której zakres zadań obejmuje najwięcej zadań lub właściwy przełożony służbowy wydał w tym zakresie stosowną dyspozycję.
- Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem lub spory kompetencyjne dotyczące zakresu i zadań komórek organizacyjnych komendy rozstrzyga komendant powiatowy.
-
-
-
§9
Zadania wspólne:
Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych komendy powiatowej, przy uwzględnieniu ich zakresów merytorycznych, należy w szczególności:
-
-
- planowanie i realizacja budżetu komendy powiatowej;
- podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa;
- sporządzanie programu działania oraz planu pracy komendy powiatowej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań;
- współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w komendzie powiatowej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi;
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz z innymi służbami, inspekcjami i strażami, a także z podmiotami KSRG;
- planowanie i realizacja budżetu komendy powiatowej;
-
-
-
-
- współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego;
- załatwianie skarg, wniosków i petycji oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytucje i organy władzy w zakresie właściwości komórki organizacyjnej;
- prowadzenie działań kontrolnych w ramach systemu kontroli zarządczej oraz realizowanie zaleceń pokontrolnych organów upoważnionych do kontroli;
- realizowanie zadań z zakresu spraw obronnych, przestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej;
- realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy/służby;
- opracowywanie materiałów do udostępniania jako informacja publiczna;
- wykonywanie zadań wynikających z aktów normatywnych oraz prowadzenie podręcznych rejestrów tematycznych aktów prawnych z obowiązującego zakresu działania komórki organizacyjnej;
- przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów (instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt) i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania;
- realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta powiatowego funkcji w powiatowym zespole reagowania kryzysowego;
- współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego;
- realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji KSRG na obszarze powiatu;
- współudział w pracach komisji i zespołów powołanych przez komendanta powiatowego;
- współudział w redagowaniu strony internetowej komendy i portali społecznościowych komendy;
- realizowanie innych zadań zleconych przez komendanta powiatowego lub zastępcę komendanta powiatowego;
- przestrzeganie polityki ochrony danych osobowych w komendzie powiatowej.
-
-
§10
Do zadań Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej należy w szczególności:
- w zakresie spraw operacyjnych:
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie walki z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
- dokumentowanie toku pełnienia służby ze szczególnym uwzględnieniem sporządzania informacji z prowadzonych działań ratowniczych;
- wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby;
- wykonywanie podstawowych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz w ramach odwodów operacyjnych;
- przygotowanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych na przydzielonym obszarze chronionym;
- współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi na przydzielonym obszarze działania w zakresie doskonalenia likwidacji zdarzeń;
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych, poznawanie własnego terenu działania w tym organizacja i udział w ćwiczeniach na obiektach;
- organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami;
- inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów KSRG i pozostałych jednostek OSP na obszarze powiatu;
- analizowanie stanu wyposażenia jednostki ratowniczo – gaśniczej i innych jednostek KSRG oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie.
- prowadzenie doskonalenia zawodowego;
- udział w aktualizacji:
- stanu gotowości operacyjnej;
- procedur ratowniczych;
- dokumentacji operacyjnej;
- udział w przygotowaniu analiz z działań ratowniczych;
- realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów i ustalenie z Wydziałem Operacyjno-Szkoleniowym i Wydziałem Kontrolno – Rozpoznawczym priorytetów w tym zakresie;
- planowanie, ewidencjonowanie i rozliczanie czasu służby podległych strażaków pełniących służbę w zmianowym rozkładzie czasu służby, z uwzględnieniem przyjętych do stosowania w PSP uregulowań organizacyjno – prawnych;
- wprowadzanie i aktualizowanie danych w systemach informatycznych w zakresie merytorycznego działania komórki organizacyjnej;
- w zakresie spraw ratownictwa medycznego należy w szczególności:
- sprawowanie merytorycznego nadzoru nad poziomem wyszkolenia strażaków PSP oraz wyposażenia jednostek PSP w sprzęt medyczny, uzupełnianie, w razie potrzeby, wiedzy i umiejętności uprzednio wyszkolonych ratowników, bez obowiązku prowadzenia szkoleń.
- współpraca z właściwymi terytorialnie Konsultantami ds. Ratownictwa Medycznego.
- współdziałanie z koordynatorami ratownictwa medycznego z podmiotów ratowniczych tworzących lub wspomagających KSRG, w szczególności w zakresie nadzoru nad wyszkoleniem i wyposażeniem oraz analizą działań ratowniczych i organizacją ćwiczeń, a także doskonaleniem procedur współpracy między podmiotami ratowniczymi.
- współdziałanie z jednostkami ochrony zdrowia i innymi podmiotami ratowniczymi w zakresie ustalania zasad dysponowania zespołów ratowniczych w stanach nagłego zagrożenia życia i zdrowia, postępowania na miejscu zdarzenia oraz w przypadkach zdarzeń masowych, wspólnych szkoleń, ćwiczeń, analizy i dokumentacji działań, a także aktualizacji analiz zabezpieczenia operacyjnego i właściwych terytorialnie planów ratowniczych.
- przygotowywanie i analizowanie ćwiczeń z zakresu ratownictwa medycznego.
- udział w przedsięwzięciach organizacyjno – operacyjnych PSP, w szczególności w zakresie opracowywania, modyfikowania i aktualizowania powiatowych analiz zabezpieczenia operacyjnego oraz planów ratowniczych w aspekcie medycznym, a także opiniowania zasad współdziałania KSRG z podmiotami realizującymi zadania z zakresu ratownictwa medycznego.
- sporządzanie analiz jakościowo – ilościowych posiadanego przez PSP sprzętu medycznego i przedkładanie ich przełożonym wraz z propozycjami zakupów lub wymiany.
- współudział w analizowaniu akcji ratowniczych oraz dokumentacji działań ratowniczych.
- współuczestniczenie w organizacji i prowadzeniu ćwiczeń na poziomie powiatowym, z elementami medycznymi i aspektami segregacji, co najmniej raz w roku.
- opiniowanie scenariuszy ćwiczeń poziomu powiatowego z elementami ratownictwa medycznego.
- udział w inspekcjach dotyczących organizacji ratownictwa medycznego.
- wspomaganie działań powiatowych ratownictwa medycznego w nadzorze nad poziomem wyszkolenia i wyposażenia podmiotów ratowniczych, w tym jednostek ochrony przeciwpożarowej.
- wspomaganie działań powiatowych stanowisk kierowania lub CPR w zakresie dysponowania i alarmowania podmiotów ratowniczych, a także zbierania danych o stanie ich gotowości operacyjnej, w szczególności rodzaju i ilości sił i środków oraz możliwości w prowadzeniu medycznych działań ratowniczych w warunkach szpitalnych i poza szpitalnych.
- wspomaganie komendanta powiatowego, w zakresie przekazywania informacji o rozpoznaniu i leczeniu poszkodowanych strażaków.
- wspomaganie decyzji Kierującego Działaniem Ratowniczym /KDR/ w zakresie medycznych działań ratowniczych.
- koordynowanie medycznych działań ratowniczych realizowanych przez podmioty ratownicze na miejscu akcji oraz prowadzenie segregacji w sytuacjach tego wymagających.
- udzielanie pomocy medycznej poszkodowanym w razie takiej konieczności oraz realizacja wszelkich procedur organizacyjno – medycznych wynikających z rodzaju zdarzenia i ilości poszkodowanych np.: ustalanie, w porozumieniu z właściwym CPR lub zintegrowanym stanowiskiem kierowania PSP optymalnej kolejności transportu do miejsc hospitalizacji poszkodowanych.
- przedstawianie Kierującemu Działaniem Ratowniczym (KDR) opinii dotyczących zabezpieczenia medycznego ratowników, ich kondycji psychofizycznej oraz koniecznych zmian /podmian/ zespołów lub ewentualnego wycofania z akcji ratowników lub osób współpracujących.
- współdziałanie z dowódcami odcinków taktycznych, sztabem i oficerem prasowym KDR.
- realizowanie innych zadań organizacyjno – medycznych wynikających z potrzeb akcji lub poleceń KDR.
- w zakresie spraw technicznych:
- inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno – technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych;
- obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
- prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
- rozliczanie zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
- nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
- organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń;
- wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego;
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy powiatowej;
- prowadzenie punktu naprawy, konserwacji i przeglądów sprzętu ochrony dróg oddechowych będącego na wyposażeniu JRG i OSP z terenu powiatu – zgodnie z opracowanym regulaminem;
- prowadzenie dokumentacji technicznej sprzętu i wyposażenia ratowniczego, znajdującego się na wyposażeniu JRG;
- w zakresie spraw medialnych:
- koordynowanie działalności prasowo – informacyjnej prowadzonej na terenie komendy powiatowej;
- prowadzenia działalności informacyjnej przez stałą współpracę z mediami zgodnie z obowiązującym prawem;
- udział w kształtowaniu polityki informacyjnej Komendanta Powiatowego oraz realizowania jego obsługi medialnej;
- kształtowania pozytywnego obrazu PSP w społeczeństwie, organizowanie akcji edukacyjno – informacyjnych oraz kampanii z zakresu prewencji społecznej, bezpieczeństwa pożarowego i ratownictwa;
- uczestniczenia w pracach Sztabu Komendanta Powiatowego w przypadkach poważnych zagrożeń lub wydarzeń nadzwyczajnych, celem opracowywania udzielanych mediom informacji;
- w zakresie spraw ochrony danych (PSOD):
- informowanie Administratora o środkach organizacyjnych i technicznych dotyczących procesów przetwarzania danych osobowych w Komendzie, w zakresie przetwarzanych danych – czy obejmuje prawidłowe dane osobowe do realizacji konkretnego celu przetwarzania;
- monitorowanie przestrzegania przepisów ochrony danych osobowych;
- wytwarzanie i aktualizowanie rejestrów dot. ochrony danych osobowych, w tym rejestru czynności przetwarzania danych osobowych i rejestru wszystkich kategorii czynności przetwarzania;
- realizowanie procesu nadawania upoważnień do przetwarzania danych osobowych w komendzie, w tym prowadzenie rejestru upoważnień;
- planowanie i współudział w wykonywaniu oraz aktualizacji:
- analiz ryzyka dot. ochrony danych osobowych;
- polityki dot. ochrony danych osobowych;
- innej dokumentacji wewnętrznej dotyczącej ochrony danych osobowych;
- organizowanie i prowadzenie szkoleń dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych komendy przetwarzających dane osobowe;
- podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych oraz prowadzenie rejestru naruszeń ochrony danych osobowych;
- współpracowanie z IOD w zakresie jego obowiązków oraz z KKO w zakresie obowiązków Administratora.
Jednostką Ratowniczo Gaśniczą kieruje Dowódca Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej przy pomocy Zastępcy Dowódcy Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej.
§11
Do zadań Wydziału Operacyjno-Szkoleniowego należy w szczególności:
- w zakresie spraw operacyjnych:
-
- analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze powiatu oraz przygotowanie komendy powiatowej do organizacji działań ratowniczych, w tym w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych;
-
- opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
- przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb;
- koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi w działania ratownicze na obszarze powiatu;
- przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jednostek ratowniczo – gaśniczych;
- analizowanie stanu wyposażenia jednostki ratowniczo - gaśniczej i innych jednostek KSRG oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
- zapewnienie funkcjonowania stanowiska kierowania komendanta powiatowego, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami KSRG na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę z Wojewódzkim Stanowiskiem Koordynacji Ratownictwa;
- sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki KSRG, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń;
- przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
- prowadzenie inspekcji gotowości operacyjnej JRG oraz innych podmiotów KSRG, analizowanie gotowości operacyjno – technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawienie wniosków w tym zakresie;
- przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
- koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania KSRG;
- prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład KSRG na obszarze działania;
- bieżące informowanie rzecznika prasowego komendanta powiatowego o szczególnych zdarzeniach, odnotowanych w powiecie i postępie akcji ratowniczych,
- nadzór nad funkcjonowaniem stanowiska kierowania komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej;
- planowanie, ewidencjonowanie i rozliczanie czasu służby podległych strażaków pełniących służbę w zmianowym rozkładzie czasu służby (SKKP) z uwzględnieniem przyjętych do stosowania w PSP uregulowań organizacyjno – prawnych;
- w zakresie spraw szkoleniowych:
- planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby komendy powiatowej i KSRG na obszarze powiatu;
- organizowanie szkolenia i doskonalenia specjalistycznego członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa;
- prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- przeprowadzanie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków.
- w zakresie spraw informatyki i łączności:
- analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
- zapewnienie prawidłowego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
- nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania i dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSRG oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej;
- współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
- systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej;
- realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych powierzonych funkcjonariuszowi wydziału;
- administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych;
- utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych;
- nadzór nad poprawnością działania strony internetowej komendy powiatowej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną;
- nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSRG oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione;
- zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
- współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
- analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej;
- koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek KSRG na obszarze działania komendy powiatowej;
- planowanie i wdrażanie w jednostkach KSRG na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności i informatyki;
- sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności i informatyki.
- współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
- analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej;
- nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSRG oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej;
- nadzorowanie systemów teleinformatycznych ze szczególnym uwzględnieniem zgodności funkcjonowania sieci lub systemu teleinformatycznego komendy powiatowej ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa oraz za kontrolę przestrzegania procedur bezpiecznej eksploatacji.
- administrowanie danymi w systemach informatycznych na poziomie komendy powiatowej;
- wprowadzanie i aktualizowanie danych w systemach informatycznych w zakresie merytorycznego działania komórki organizacyjnej.
- w zakresie spraw obronnych:
-
- prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w komendzie powiatowej;
- koordynowanie realizacji zadań obronnych;
-
Wydziałem Operacyjno – Szkoleniowym kieruje Naczelnik Wydziału Operacyjno – Szkoleniowego.
Zasady funkcjonowania Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego zostały określone odrębnym regulaminem.
§12
Do zadań Wydziału Kontrolno-Rozpoznawczego należy w szczególności:
- w zakresie spraw kontrolno – rozpoznawczych:
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno – rozpoznawczych;
- współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy, Inspekcji Sanitarnej oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
- inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
- opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych dokumentów odnoszących się do miejscowych zagrożeń;
- opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
- analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzenienia się;
- opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania i przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych;
- rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych;
- przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
- wykonywanie zadań w stosunku do zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku w zakresie zapobiegania poważnym awariom przemysłowym w oparciu o ustawę prawo ochrony środowiska;
- wdrażanie w działalności kontrolno – rozpoznawczej nowych wymagań zawartych w znowelizowanych przepisach techniczno – budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;
- nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowej;
- opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym;
- nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą;
- w zakresie spraw ochrony informacji niejawnych (POIN):
- nadzór nad przechowywaniem dokumentów związanych z informacjami niejawnymi;
- zapewnienie wymaganej ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych oraz systemów i sieci teleinformatycznych;
- kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów w tym zakresie;
- opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- pełnienie funkcji Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych zwanego „Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych”.
- w zakresie spraw kadrowych:
- realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej;
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych;
- obsługa spraw pracowników Korpusu Służby Cywilnej;
- prowadzenie ewidencji pracowniczej;
- ewidencjonowanie, wydawanie i przyjmowanie legitymacji służbowych;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno – rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby komendy powiatowej;
- planowanie, ewidencjonowanie i rozliczanie czasu służby strażaków pełniących służbę w codziennym rozkładzie czasu służby oraz rozliczanie czasu pracy pracowników cywilnych, z uwzględnieniem przyjętych do stosowania w PSP uregulowań organizacyjno – prawnych oraz przygotowywanie zbiorczych analiz i sprawozdań dotyczących czasu służby strażaków pełniących służbę w komendzie powiatowej;
- nadzór nad realizacją zadań z zakresu planowania i rozliczania czasu służby i pracy;
- obsługa programu „Płatnik”, obsługa platformy PUE ZUS;
- wprowadzanie i aktualizowanie danych w systemach informatycznych w zakresie merytorycznego działania komórki organizacyjnej;
- w zakresie spraw organizacyjnych:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
- opracowywanie projektów i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostki ratowniczo – gaśniczej;
- realizowanie zadań z zakresu skarg wniosków i petycji, prowadzenie ewidencji skarg, wniosków i petycji dla komendy powiatowej;
- zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy powiatowej;
- obsługa spraw socjalnych emerytów komendy powiatowej;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
- prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
- w zakresie spraw kwatermistrzowskich:
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów i pomieszczeń pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
- opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną specjalną bądź wyposażenia osobistego;
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków;
- dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
- prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej majątku;
- likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano - instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej;
- prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódcę JRG i kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
- rozliczanie środków publicznych przeznaczonych na funkcjonowanie jednostek ochotniczych straży pożarnych.
- obsługa kasy gotówkowej dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
- ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej;
- wprowadzanie i aktualizowanie danych w systemach informatycznych w zakresie merytorycznego działania komórki organizacyjnej, zgodnie z odrębnym aktem wewnętrznym komendanta powiatowego.
- w zakresie koordynacji ds. dostępności:
- bieżąca analiza oraz planowanie środków służących zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz zgłaszanie wniosków i potrzeb w tym zakresie;
Pracami wydziału kieruje Naczelnik Wydziału Kontrolno – Rozpoznawczego przy pomocy Zastępcy Naczelnika Wydziału Kontrolno – Rozpoznawczego.
§ 13
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Finansów należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
- prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
-
-
-
-
-
-
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej;
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową;
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
- zapewnieniu terminowego ściągania należności.
-
-
-
-
-
-
- analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej;
- prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
- nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
- opracowywanie przepisów wewnętrznych wydawanych przez komendanta powiatowego, dotyczących przyjętej polityki rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowo- księgowych oraz zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji (przy współudziale Przewodniczącego Stałej Komisji Inwentaryzacyjnej);
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
- rozliczanie wynagrodzeń oraz świadczeń i należności przysługujących z tytułu służby i pracy;
- dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- realizacja zadań związanych ze sprawozdawczością budżetową i pozabudżetową do Starostwa Powiatowego w Łodzi, Komendy Wojewódzkiej PSP w Łodzi, Głównego Urzędu Statystycznego;
- realizacja innych zadań wynikających z odrębnych przepisów, w tym Ustawy o rachunkowości i Ustawy o finansach publicznych.
Zadania Samodzielnego Stanowiska ds. Finansów realizuje Główny Księgowy.
ROZDZIAŁ V
Wzory pieczęci i stempli
§ 14
Komenda Powiatowa w Brzezinach używa:
- urzędowej pieczęci okrągłej o średnicy 36 mm zawierającej pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła, a w otoku napis: „Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Brzezinach”;
- urzędowej pieczęci okrągłej o średnicy 36 mm zawierającej pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła, a w otoku napis: „Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Brzezinach";
- pieczęci okrągłej o średnicy 20 mm zawierającej pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła, a w otoku napis: „Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Brzezinach";
- stempla nagłówkowego o treści:
/Godło/
KOMENDA POWIATOWA
PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
w Brzezinach, woj. łódzkie;
- innych stempli służbowych i pomocniczych według zasad określonych w odrębnych przepisach.
§ 15
- Poszczególne komórki organizacyjne mogą w swojej korespondencji stosować w pismach przewodnich nagłówek i stopkę pisma zawierającą;
- Godło Państwowej Straży Pożarnej,
- Nazwę Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzezinach,
- Nazwę danej komórki organizacyjnej,
- Dane teleadresowe.
- Powyższe nie może być stosowane w: decyzjach administracyjnych, rozkazach, decyzjach, zarządzeniach, decyzjach personalnych i innych dokumentach mających charakter ww. pism.
ROZDZIAŁ VI
Postanowienia końcowe
§ 16
- Schemat struktury organizacyjnej komendy powiatowej określa Rysunek 1.
- Liczbę i docelowy rodzaj stanowisk w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej określa Tabela 1.
Materiały
Regulamin Organizacyjny KP PSP w Brzezinach 01.01.22rregulamin_organizacyjny_od_1_stycznia_2022_r.pdf 11.99MB
- Pierwsza publikacja:
- 27.11.2020 21:20 mł. ogn. Sebastian Pałygiewicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Sebastian Pałygiewicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Regulamin organizacyjny | 7.0 | 01.01.2022 11:50 mł. ogn. Sebastian Pałygiewicz |
Regulamin organizacyjny | 6.0 | 08.02.2021 20:14 mł. ogn. Sebastian Pałygiewicz |
Regulamin organizacyjny | 5.0 | 08.02.2021 20:10 mł. ogn. Sebastian Pałygiewicz |
Regulamin organizacyjny | 4.0 | 08.02.2021 20:02 mł. ogn. Sebastian Pałygiewicz |
Regulamin organizacyjny | 3.0 | 08.02.2021 19:51 mł. ogn. Sebastian Pałygiewicz |
Regulamin organizacyjny | 2.0 | 09.12.2020 14:20 mł. ogn. Sebastian Pałygiewicz |
Regulamin organizacyjny | 1.0 | 27.11.2020 21:20 mł. ogn. Sebastian Pałygiewicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP