Cele i zadania
PROGRAM DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ w CHEŁMNIE w zakresie działań organizacyjno-prawnych
- prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach związanych z wykonywaniem zadań i kompetencji Państwowej Straży Pożarnej,
- współpraca z samorządami miasta, gmin i powiatu w zakresie poprawy bezpieczeństwa powszechnego obywateli,
- przygotowanie dla Rady Powiatu informacji o stanie bezpieczeństwa pożarowego oraz o zagrożeniach występujących na trenie powiatu,
- udział w przygotowaniu oraz opiniowanie aktów prawa miejscowego w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
- współpraca z jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych,
- organizowanie Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego,
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń, w razie stwierdzenia naruszenia przepisów przeciwpożarowych, wydawanie decyzji administracyjnych,
- wykonywanie poleceń otrzymanych od Przewodniczącego Zarządu Gminy lub Powiatu w zakresie właściwości Państwowej Straży Pożarnej, zmierzające do usunięcia bezpośredniego zagrożenia bezpieczństwa wspólnoty samorządowej,
- przeprowadzanie kontroli na zlecenie Starosty,
- uzgadnianie spraw dotyczących ochrony przeciwpożarowej w statutach Ochotniczych Straży Pożarnych,
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w Komendzie Powiatowej PSP,
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy w Komendzie Powiatowej PSP,
- prowadzenie archiwum Komendy Powiatowej PSP i spraw związanych z archiwizacją,
- współdziałanie w tworzniu programów informowana opinii publicznej o bezpieczeństwie powszechnym i zdobycie jej akceptacji oraz poparcia dla planów i programów w zakresie bezpieczeństwa,
- ustalenie zasad współpracy informacyjnej z lokalnymi mediami podczas działań ratowniczych.