Zgłoszenie wewnętrzne
- Podstawa prawna:
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
- Informacja o naruszeniu prawa - należy przez to rozumieć informację, w tym uzasadnione podejrzenie, dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w jednostce organizacyjnej PSP, w której zgłaszający pracuje lub pełni służbę lub pracował lub pełnił służbę lub w innej jednostce organizacyjnej PSP, z którą zgłaszający utrzymuje lub utrzymywał kontakt w kontekście związanym z pracą/służbą lub dotyczącą próby ukrycia takiego naruszenia prawa.
- Naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:
1) zamówień publicznych,
2) ochrony środowiska,
3) ochrony prywatności i danych osobowych,
4) interesów finansowych Unii Europejskiej. - Procedura zgłoszeń wewnętrznych nie służy do zgłaszania ogólnych problemów związanych z wykonywaną pracą lub pełnioną służbą i niestanowiących ww. naruszeń. Wskazane w poprzednim zdaniu zgłoszenia należy rozwiązywać w ramach istniejących regulacji służbowych, bądź innych dedykowanych do tego przepisów prawa, czy też regulacji wewnętrznych KP PSP w Głogowie.
- Za przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń dotyczących naruszeń odpowiedzialna jest Sekcja Organizacyjno- Kadrowa KP PSP w Głogowie, natomiast za podejmowanie działań następczych zespół ds. rozpatrywania zgłoszeń wewnętrznych.
- Informacje o naruszeniu prawa można zgłaszać:
- pisemnie na adres korespondencyjny: Komenda Powiatowa PSP w Głogowie ul. Generała Władysława Sikorskiego 55, 67-200 Głogów, z dopiskiem „SYGNALISTA” (korespondencja podlega wyłączeniu z obiegu kancelaryjnego);
- elektronicznie na adres email sygnalista.glogow@straz.glogow.pl, dla którego zapewnione jest bezpieczeństwo i poufność poczty elektronicznej;
- ustnie podczas spotkania bezpośredniego ze wskazaną osobą uprawnioną do przyjmowania zgłoszeń, zorganizowanego w terminie 14 dni od otrzymania wniosku o taką formę zgłoszenia;
- ustane – telefonicznie: numer 76 835 77 27
Składane zgłoszenie powinno być dokonane na Formularzu zgłoszenia i zawierać, przejrzyste i pełne wyjaśnienie przedmiotu zgłoszenia oraz powinno zawierać co najmniej następujące informacje: datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa, opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa (w tym jakie procedury/regulaminy lub przepisy prawa zostały naruszone), wskazanie podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie, wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa, wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia.
- Zgłoszenia dokonywane anonimowo nie będą podlegały rozpoznaniu.
- Dane osobowe, przetwarzane będą zgodnie z zasadami obowiązującymi w Polityce Bezpieczeństwa Informacji KP PSP w Głogowie, określonymi odrębnymi regulacjami wewnętrznymi w tym zakresie oraz zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa powszechnie obowiązującego w zakresie ochrony danych osobowych.
Materiały
Załącznik nr 1 - ZGŁOSZENIE NARUSZEŃ PRAWAZGŁOSZENIE_NARUSZEŃ_PRAWA_Załącznik_nr_1_do_Regulaminu_zgłoszeń_wewnętrznych.pdf 0.62MB Załącznik nr 4 - INFORMACJA DLA SYGNALISTÓW
INFORMACJA_DLA_SYGNALISTÓW_Załącznik_nr_4_do_Regulaminu_zgłoszeń_wewnętrznych.pdf 0.41MB
- Pierwsza publikacja:
- 17.09.2024 10:58 Mirosław Ołówek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Agnieszka Piechowiak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Zgłoszenie wewnętrzne | 1.0 | 17.09.2024 10:58 Mirosław Ołówek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP