W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Struktura Organizacyjna

                                                                                                                             

                       R E G U L A M I N   O R G A N I Z A C Y J N Y

                                    KOMENDY POWIATOWEJ

                           PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

                                            W   G R Ó J C U

 

 

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1.

Regulamin organizacyjny Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu, zwanej dalej „komendą powiatową”, określa szczegółową organizację komendy powiatowej, w tym:

  1. kierowanie pracą komendy powiatowej;
  2. strukturę organizacyjną komendy powiatowej;
  3. zadania wspólne i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych;
  4. wzory pieczęci i stempli;
  5. liczbę i rodzaj stanowisk służbowych w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej.

§ 2.

  1. Komenda jest zakwalifikowana do IV kategorii komend powiatowych Państwowej Straży Pożarnej.
  2. Terenem działania komendy powiatowej jest obszar powiatu grójeckiego.
  3. Siedzibą komendy powiatowej jest miasto Grójec.

§ 3.

Użyte w regulaminie organizacyjnym skróty oznaczają:

  1. KW PSP - komendę wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej;
  2. OSP - ochotniczą straż pożarną;
  3. jrg – jednostkę ratowniczo-gaśniczą Państwowej Straży Pożarnej;
  4. ksr-g  - krajowy system ratowniczo – gaśniczy.

 

ROZDZIAŁ II

Kierowanie pracą komendy powiatowej

§ 4.

1. Do podpisu i aprobaty komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej,
zwanego dalej „komendantem powiatowym”, zastrzega się dokumentację:

  1. dotyczącą zobowiązań majątkowych i finansowych, jako dysponenta środków budżetowych po parafowaniu głównego księgowego; projekty pism, decyzji i innych rozstrzygnięć w sprawach dotyczących dochodów i wydatków budżetowych, inwentaryzacji oraz postępowań dotyczących szkód wyrządzonych w majątku jednostki, są przedkładane komendantowi powiatowemu po uzyskaniu aprobaty głównego księgowego;
  2. kierowaną do KW PSP, Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, centralnych organów państwa oraz wojewódzkiej administracji rządowej
    i samorządowej, wojewódzkiej administracji zespolonej, samorządowych jednostek organizacyjnych powiatu, organów kontroli państwowej, prokuratury, sądów, kierownictw związków zawodowych i organizacji społecznych;
  3. pisma kierowane do senatorów i posłów;
  4. odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące działalności zastępcy komendanta powiatowego, kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej oraz jej pracowników;
  5. zakresy czynności zastępcy komendanta powiatowego, oraz pracowników
    i strażaków komendy powiatowej;
  6. zarządzenia, decyzje, rozkazy, delegacje służbowe, plany pracy i kontroli i inne dokumenty koordynujące działania organów ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu.
  7. Rozpatrywanie petycji
    1. Zastrzega się do podpisu i aprobaty zastępcy komendanta powiatowego dokumentację z zakresu merytorycznego działania nadzorowanych komórek organizacyjnych, z wyjątkiem wymienionych w ust. 1. lub wobec których kierownicy komórek organizacyjnych uzyskali pisemne upoważnienie.
    2. Komendant lub jego zastępca przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu. Dzień i godziny przyjęć interesantów w sprawach jak wyżej Komendant podaje do powszechnej wiadomości poprzez wywieszenie jej na tablicy informacyjnej w budynku Komendy oraz zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

Rozdział III

Struktura organizacyjna komendy powiatowej

§ 5.

W skład komendy powiatowej wchodzą następujące komórki organizacyjne, które przy znakowaniu spraw i akt posługują się symbolami:

  1. wydział ds. operacyjnych                                                                             -symbol – PR,

w skład wydziału ds. operacyjnych wchodzi Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Grójcu

  1. samodzielne stanowisko pracy ds. kontrolno-rozpoznawczych -symbol – PZ,
  2. samodzielne stanowisko pracy ds. organizacyjnych                               -symbol - PO,
  3. samodzielne stanowisko pracy ds. kadrowych                                        - symbol - PK
  4. samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych                                     -symbol – PF,
  5. sekcja ds. kwatermistrzowskich                                                                  -symbol – PT
  6. Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza                                                                  -symbol - PJRG.

§ 6.

1. Komendantowi powiatowemu podlegają bezpośrednio:

  1. samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych
  2. samodzielne stanowisko pracy ds. organizacyjnych,
  3. samodzielne stanowisko pracy ds. kadrowych
  4. sekcja ds. kwatermistrzowskich,
  5. samodzielne stanowisko pracy ds. kontrolno – rozpoznawczych,

2. Zastępca komendanta powiatowego nadzoruje:

  1. wydział ds. operacyjnych,
  2. jednostkę ratowniczo-gaśniczą.

3. Zastępca komendanta powiatowego realizuje zadania w zakresie:

  1. spraw ochrony informacji niejawnych – symbol POIN,
  2. spraw BHP – symbol PBHP.

4. Zadania z zakresu ochrony informacji niejawnych realizuje pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych KW PSP w Warszawie.

§ 7.

1. Wydział ds. operacyjnych realizuje zadania w zakresie:

  1. spraw operacyjnych,
  2. spraw szkoleniowych,
  3. spraw łączności,

2. Sekcja ds. kwatermistrzowskich realizuje zadania w zakresie:

  1. spraw kwatermistrzowskich,
  2. spraw techniki,
  3. zamówień publicznych

3. Samodzielne stanowisko ds. kontrolno – rozpoznawczych realizuje zadania w zakresie:

  1. spraw kontrolno – rozpoznawczych.
  2. spraw informatyki

4. Samodzielne stanowisko pracy ds. organizacyjnych realizuje zadania w zakresie:

  1. spraw organizacyjnych,
  2. spraw płacowo - organizacyjnych,

5. Samodzielne stanowisko pracy ds. Kadrowych realizuje zadania z zakresu

1) spraw kadrowych

2) spraw pomocy prawnej – poprzez zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej Komendy.

6. Samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych:

  1. spraw finansowych

7. Jednostka Ratowniczo - Gaśnicza realizuje zadania w zakresie:

  1. sprawy organizacji prowadzenia i nadzoru nad akcjami ratowniczo gaśniczymi
  2. spraw szkoleniowych
  3. spraw obronnych

 

Rozdział IV

Zadania wspólne i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych

§ 8.

1. Komórki organizacyjne mają obowiązek współdziałania i współpracy między sobą,
a także współpracują z jednostkami organizacyjnymi ochrony przeciwpożarowej oraz innymi jednostkami administracji publicznej i organizacjami wykonującymi zadania na rzecz ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa, a także realizują inne zadania z zakresu ochrony ludności.

2. W realizacji zadań obejmujących czynności kilku komórek organizacyjnych ich prowadzenie należy do komórki organizacyjnej, której zakres zadań obejmuje najwięcej zadań lub właściwy przełożony służbowy wydał w tym zakresie stosowną dyspozycję.

3. Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem lub spory kompetencyjne dotyczące zakresu i zadań komórek organizacyjnych komendy rozstrzyga komendant powiatowy.

4. Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych komendy powiatowej, przy uwzględnieniu ich zakresów merytorycznych, należy w szczególności:

  1. planowanie i realizacja budżetu komendy powiatowej,
  2. podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej,
  3. sporządzanie programu działania oraz planu pracy komendy powiatowej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań,
  4. współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi
    w komendzie powiatowej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi,
  5. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz z innymi służbami, inspekcjami i strażami, a także z podmiotami ksr-g,
  6. współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego,
  7. załatwianie skarg, wniosków petycji oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytucje i organy władzy;
  8. realizowanie zaleceń pokontrolnych,
  9. realizowanie zadań z zakresu spraw obronnych, przestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej,
  10. realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy,
  11. opracowywanie materiałów do udostępniania, jako informacja publiczna,
  12. wykonywanie zadań wynikających z aktów normatywnych oraz prowadzenie podręcznych rejestrów tematycznych, aktów prawnych z obowiązującego zakresu działania komórki organizacyjnej,
  13. przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów (instrukcji kancelaryjnej) i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania,
  14. realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta powiatowego funkcji w powiatowym zespole reagowania kryzysowego,
  15. współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego,
  16. realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji ksr-g na obszarze powiatu.

§ 9.

Do zadań wydziału ds. operacyjnych  należy w szczególności:

1. zadania operacyjne:

  1. analizowanie stanu operacyjnego zabezpieczenia obszarze powiatu oraz przygotowanie komendy powiatowej do organizacji działań ratowniczych, w tym
    w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych,
  2. opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja,
  3. przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowanie zgłoszeń
    do właściwych służb,
  4. koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi w działania ratownicze na obszarze powiatu,
  5. przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jednostek ratowniczo – gaśniczych,
  6. analizowanie stanu wyposażenia jednostki ratowniczo – gaśniczej i innych jednostek ksr-g oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie,
  7. zapewnienie funkcjonowania stanowiska kierowania, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami ksr-g na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę ze Stanowiskiem Kierowania Komendanta Wojewódzkiego,
  8. sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki ksr-g, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń,
  9. współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia
    i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania,
  10. przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych,
  11. nadzorowanie gotowości operacyjnej jrg oraz innych podmiotów ksr-g, analizowanie gotowości operacyjno - technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawienie wniosków w tym zakresie,
  12. przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej jrg oraz OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych,
  13. przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie
    w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich,
  14. koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania ksr-g,
  15. prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład ksr-g  na obszarze działania,
  16. bieżące informowanie oficera prasowego komendanta powiatowego
    o szczególnych zdarzeniach, odnotowanych w powiecie i postępie akcji ratowniczo-gaśniczych,
  17.  prowadzenie ewidencji czasu służby funkcjonariuszy SK KP oraz opracowań zbiorczych z tego zakresu.

2. zadania szkoleniowe:

  1. planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby komendy powiatowej i OSP
    na  obszarze powiatu,
  2. organizowanie szkolenia i doskonalenia specjalistycznego (w tym także medycznego) członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa;
  3. inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów ksr-g na obszarze powiatu,
  4. organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków oraz prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej,

3. zadania łączności:

  1. planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy powiatowej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania,
  2. nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej jednostek OSP oraz ich alarmowania i dysponowania
    w obszarze chronionym,
  3. zapewnienie niezawodnego i ciągłego działania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
  4. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności,
  5. analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej,
  6. koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej,
  7. planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności i technik informatycznych,
  8. nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i kierowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g,
  9. sporządzanie informacji i analiz z zakresu łączności.

§ 10.

Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. kontrolno - rozpoznawczych należy
w szczególności:

1. zadania kontrolno – rozpoznawcze:

  1. rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych,
  2. współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń,
  3. inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu,
  4. opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
  5. opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń,
  6. analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzenienia się,
  7. opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych,
  8. organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania i przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych,
  9. rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
  10. przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych,
  11. przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów,
  12. wykonywanie zadań w stosunku do zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku
    w zakresie zapobiegania poważnym awariom przemysłowym w oparciu o ustawę prawo ochrony środowiska,
  13. wdrażanie w działalności kontrolno-rozpoznawczej nowych wymagań zawartych
    w znowelizowanych przepisach techniczno - budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego,
  14. nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowej,
  15. opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym,

2. zadania informatyczne:

  1. analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie  sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
  2. zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej
    w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
  3. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych,
  4. sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki,
  5. wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych,
  6. systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych
    w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej,
  7. realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych,
  8. administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych,
  9. utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych,
  10. nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą powiatową

§ 11.

Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. organizacyjnych należy
w szczególności:

1. zadania organizacyjne:

  1. organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego,
  2. opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji
    i wytycznych komendanta powiatowego,
  3. prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej,
  4. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
  5. organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy powiatowej przez oficera prasowego,
  6. przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej,
  7. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz-organizacyjnych komendy powiatowej, oraz analizowanie stanu przyznanych etatów
  8. organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostki ratowniczo – gaśniczej,
  9. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego,
  10.  prowadzenie rejestru faktur,
  11. opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy
    w komendzie powiatowej,
  12. prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów

2. zadania płacowo - organizacyjne:

1) prowadzenie pogotowia kasowego KP PSP w Grójcu.

§ 12.

Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. kadrowych należy
w szczególności:

1.  zadania kadrowe:

  1. realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego, przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi;
  2. prowadzenie ewidencji czasu służby funkcjonariuszy i pracowników cywilnych systemu codziennego, oraz opracowań zbiorczych z tego zakresu,
  3. prowadzenie ewidencji urlopowej, oaz absencji chorobowej funkcjonariuszy oraz      pracowników cywilnych;
  4. prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
  5. sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków
    i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  6. realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  7. analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych
    oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  8. realizacja zadań z zakresu skarg, wniosków, i petycji.

2. zadania pomocy prawnej - poprzez zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej Komendy.

§ 13.

Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. finansowych należą w szczególności:

1. zadania finansowe  

  1. sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową,
  2. prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej,
  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
  1. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej,
  2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową – kontrasygnowanie umów,
  3. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
  4. zapewnieniu terminowego ściągania należności,
  1. analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej,
  2. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych),
  3. nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej.

§ 14.

Do zadań sekcji ds. kwatermistrzowskich należą w szczególności:

1. zadania kwatermistrzowskie:

  1. administrowanie obiektów, pomieszczeń pozostających w dyspozycji komendy oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie,
  2. opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego,
  3. prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych komendy powiatowej,
  4. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej
    ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych,
  5. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez jednostki krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego na terenie powiatu
    oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych,
  6. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy powiatowej,
  7. prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej majątku,
  8. likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku,
  9. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej,
  10. prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez pracowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódcę JRG i kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej,
  11. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego
    i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów i ustalenie z komórką właściwą ds. operacyjnych priorytetów w tym zakresie,
  12. współpraca w realizowaniu prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł,

 2. zadania techniczne:

  1. inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego,
  2. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych,
  3. obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
  4. prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi,
  5. nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami
    i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów
    i innych materiałów eksploatacyjnych,
  6. organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych, wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego.

2. zadania dotyczące zamówień publicznych

1) organizacja procedur przetargowych w KP PSP w Grójcu

2) obsługa informatyczna zamówień publicznych,

3) realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł.

§ 15.

Do zadań Zastępcy Komendanta Powiatowego należy w szczególności:

1. zadania ochrony informacji niejawnych:

  1. zapewnienie wymaganej ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych oraz systemów i sieci teleinformatycznych,
  2. kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
    w tym zakresie,
  3. opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych,
  4. planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

2. zadania BHP :

  1. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  2. sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
  3. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  4. przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  5. ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków
    oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  6. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń
    w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
  7. uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.

§ 16.

Do zakresu działania jednostki ratowniczo - gaśniczej należy w szczególności:

  1.  
  2. zadania organizacji prowadzenia i nadzoru nad akcjami ratowniczo gaśniczymi:
  3. organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczo - gaśniczych w czasie walki
    z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń,
  4. dokumentowanie toku pełnienia służby ze szczególnym uwzględnieniem sporządzania informacji z prowadzonych działań ratowniczych,
  5. wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby,
  6. wykonywanie podstawowych czynności ratowniczo – gaśniczych w obszarze chronionym oraz w ramach odwodów operacyjnych,
  7. przygotowanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych
    na przydzielonym obszarze chronionym,
  8. współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi na przydzielonym obszarze działania w zakresie doskonalenia likwidacji zdarzeń,
  9. rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń, poznawanie własnego terenu działania, w tym organizacja i udział w ćwiczeniach na obiektach,
  10. udział w aktualizacji:
      1. stanu gotowości operacyjnej,
      2. procedur ratowniczych,
      3. dokumentacji operacyjnej,
        1. udział w przygotowaniu analiz z działań ratowniczych,
        2. przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej OSP na obszarze powiatu
          pod względem przygotowania do działań ratowniczych,
        3. prowadzenie ewidencji czasu służby funkcjonariuszy JRG, oraz opracowań zbiorczych z tego zakresu.

2. zadania szkoleniowe

  1. organizowanie szkolenia i doskonalenia specjalistycznego (w tym także medycznego) członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa.
  2. realizowanie zajęć sportowych dla strażaków pełniących służbę w jrg,
  3. prowadzenie doskonalenia zawodowego,

3. zadania obronne:

  1. prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania
    nad przygotowaniami obronnymi w komendzie powiatowej,
  2. koordynowanie realizacji zadań obronnych

 

ROZDZIAŁ V

Wzory pieczęci i stempli

§ 17.

Komenda powiatowa używa:

  1. urzędowej pieczęci okrągłej o średnicy 36 mm zawierającej pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła, a w otoku napis: „Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu”;
  2. urzędowej pieczęci okrągłej o średnicy 36 mm zawierającej pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła, a w otoku napis: „Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu”;
  3. pieczęci okrągłej o średnicy 20 mm zawierającej pośrodku wizerunek orła ustalony dla godła, a w otoku napis: „Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej  w Grójcu”;
  4. stempla nagłówkowego o treści:

                /Godło/

      KOMENDA POWIATOWA

PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

     w Grójcu woj. mazowieckie

  1. innych stempli służbowych i pomocniczych według zasad określonych w odrębnych przepisach.

 

ROZDZIAŁ VI

Postanowienia końcowe

§ 18.

Zasady funkcjonowania i pełnienia służby określa regulamin pracy i służby Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej wydany na podstawie art. 104 § 1 kodeksu pracy, w oparciu o zarządzenie nr 5 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 21 czerwca 2006 roku w sprawie ramowego regulaminu służby w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej oraz regulaminu musztry i ceremoniału pożarniczego oraz regulaminu musztry i ceremoniału pożarniczego, w którym zmiany wprowadzone zostały Zarządzeniem nr 9/Regulamin służby/2008 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 27 czerwca 2008 roku.

§ 19.

  1. Schemat struktury organizacyjnej komendy powiatowej określa załacznik w galerii

                                                                                                                               

 

 

Zdjęcia (1)

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.11.2020 15:01 st. str Michał Maroszek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
st. str. Michał Maroszek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Struktura Organizacyjna 3.0 06.07.2022 15:08 st. str Michał Maroszek
Struktura Organizacyjna 2.0 06.07.2022 15:07 st. str Michał Maroszek
Struktura Organizacyjna 1.0 24.11.2020 15:01 st. str Michał Maroszek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}