W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna

mł. bryg. Wojciech Kożuchowski - kierownik

tel. 47 732 94 60

fax. 47 732 94 82

 

Klaudia Tęgowska - starszy referent

tel. 47 732 94 54

fax. 47 732 94 82

 

Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna realizuje zadania z zakresu spraw:

          1. kwatermistrzowskich,
          2. technicznych,
          3. ochrony informacji niejawnych według postanowień określonych w ustawie
            o ochronie informacji niejawnych.  

Do zadań Sekcji Kwatermistrzowsko-Technicznej należy w szczególności:

      1. administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i kwater tymczasowych pozostających w dyspozycji Komendy Powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji, i remontów i okresowych przeglądów budynków, budowli oraz ich wyposażenia technicznego, wyposażenia socjalnego oraz instalacji,
      2. opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną i ekwipunek osobisty,
      3. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji Komendy Powiatowej,
      4. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Komendy Powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych,
      5. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych,
      6. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej Komendy Powiatowej,
      7. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku,
      8. prowadzenie odpowiednich postępowań w zakresie zagospodarowania zbędnych składników majątku Komendy Powiatowej,  
      9. prowadzenie spraw w zakresie mieszkań strażaków, równoważników za ich brak, remont oraz pomocy finansowej na uzyskanie lokalu,
      10. prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania przedmiotami umundurowania, środkami ochrony indywidualnej należnymi strażakom, oraz odzieży ochronnej należnym pracownikom cywilnym Komendy Powiatowej,
      11. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych,
      12. prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu Komendy Powiatowej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej,
      13. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z dowódcą JRG i komórką właściwą ds. operacyjnych priorytetów w tym zakresie,
      14. realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej oraz
        z innych źródeł,
      15. inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego,
      16. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep oraz sprzętu silnikowego
        i specjalistycznego,
      17. obsługa transportowa komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej,
      18. prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi,
      19. nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych,
      20. organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego oraz innych urządzeń i instalacji technicznych,
      21. wypracowywanie specyfikacji wymogów odnośnie parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów, sprzętu silnikowego
        i specjalistycznego,
      22. przygotowywanie sprawozdawczości w zakresie spraw obronnych w odniesieniu do zagadnień kwatermistrzowskich i technicznych,
      1. współpraca z Samodzielnym Stanowiskiem Pracy ds. Finansowych w zakresie planowania i realizacji środków na uposażenia i inne świadczenia pieniężne strażaków oraz wynagrodzenia i inne świadczenia pracowników cywilnych,
      2. sporządzanie list płac pracowników z uwzględnieniem wszelkich dodatków
        i potrąceń oraz dokumentacji płacowej (karty wynagrodzeń, karty zwolnień lekarskich),
      3. przygotowanie przelewów  płacowych, składek i należności na rzecz ZUS
        i Urzędu Skarbowego,
      4. sporządzanie rocznej deklaracji podatku dochodowego od osób fizycznych

(PIT-4),

      1. sporządzanie i przekazywanie drogą elektroniczną wszelkich dokumentów rozliczeniowych, deklaracji, raportów do ZUS dotyczących comiesięcznego rozliczania składek społecznych oraz ubezpieczenia zdrowotnego wszystkich pracowników,
      2. sporządzenie rocznych rozliczeń podatku dochodowego PIT-11 oraz rocznej informacji dla osoby ubezpieczonej,
      3. sporządzanie sprawozdań statystycznych do GUS w zakresie wynagrodzeń,
      4. sporządzanie sprawozdań i analiz płacowych w celu współpracy z jednostkami nadrzędnymi oraz dla własnych potrzeb informacyjnych,
      5. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
      6. prowadzenie zajęć szkoleniowych podczas szkoleń członków Ochotniczych Straży Pożarnych w ramach szkoleń na poziomie podstawowym oraz szkoleń na poziomie dowódczym.
      7. prowadzenie spraw związanych z obiegiem dokumentacji dotyczącej informacji niejawnych,
      8. zapewnienie wymaganej ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych oraz systemów i sieci teleinformatycznych,
      9. kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie przestrzegania przepisów w tym zakresie,
      10. planowanie i prowadzenie szkoleń strażaków i pracowników cywilnych w zakresie ochrony informacji niejawnych.

 

 

{"register":{"columns":[]}}