Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna
mł. bryg. Wojciech Kożuchowski - kierownik
tel. 47 732 94 60
fax. 47 732 94 82
Klaudia Tęgowska - starszy referent
tel. 47 732 94 54
fax. 47 732 94 82
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna realizuje zadania z zakresu spraw:
-
-
-
-
- kwatermistrzowskich,
- technicznych,
- ochrony informacji niejawnych według postanowień określonych w ustawie
o ochronie informacji niejawnych.
-
-
-
Do zadań Sekcji Kwatermistrzowsko-Technicznej należy w szczególności:
-
-
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i kwater tymczasowych pozostających w dyspozycji Komendy Powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji, i remontów i okresowych przeglądów budynków, budowli oraz ich wyposażenia technicznego, wyposażenia socjalnego oraz instalacji,
- opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną i ekwipunek osobisty,
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji Komendy Powiatowej,
- dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Komendy Powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych,
- prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych,
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej Komendy Powiatowej,
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku,
- prowadzenie odpowiednich postępowań w zakresie zagospodarowania zbędnych składników majątku Komendy Powiatowej,
- prowadzenie spraw w zakresie mieszkań strażaków, równoważników za ich brak, remont oraz pomocy finansowej na uzyskanie lokalu,
- prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania przedmiotami umundurowania, środkami ochrony indywidualnej należnymi strażakom, oraz odzieży ochronnej należnym pracownikom cywilnym Komendy Powiatowej,
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu Komendy Powiatowej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej,
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z dowódcą JRG i komórką właściwą ds. operacyjnych priorytetów w tym zakresie,
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej oraz
z innych źródeł, - inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego,
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep oraz sprzętu silnikowego
i specjalistycznego, - obsługa transportowa komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej,
- prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi,
- nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych,
- organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego oraz innych urządzeń i instalacji technicznych,
- wypracowywanie specyfikacji wymogów odnośnie parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów, sprzętu silnikowego
i specjalistycznego, - przygotowywanie sprawozdawczości w zakresie spraw obronnych w odniesieniu do zagadnień kwatermistrzowskich i technicznych,
-
-
-
- współpraca z Samodzielnym Stanowiskiem Pracy ds. Finansowych w zakresie planowania i realizacji środków na uposażenia i inne świadczenia pieniężne strażaków oraz wynagrodzenia i inne świadczenia pracowników cywilnych,
- sporządzanie list płac pracowników z uwzględnieniem wszelkich dodatków
i potrąceń oraz dokumentacji płacowej (karty wynagrodzeń, karty zwolnień lekarskich), - przygotowanie przelewów płacowych, składek i należności na rzecz ZUS
i Urzędu Skarbowego, - sporządzanie rocznej deklaracji podatku dochodowego od osób fizycznych
-
(PIT-4),
-
-
- sporządzanie i przekazywanie drogą elektroniczną wszelkich dokumentów rozliczeniowych, deklaracji, raportów do ZUS dotyczących comiesięcznego rozliczania składek społecznych oraz ubezpieczenia zdrowotnego wszystkich pracowników,
- sporządzenie rocznych rozliczeń podatku dochodowego PIT-11 oraz rocznej informacji dla osoby ubezpieczonej,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych do GUS w zakresie wynagrodzeń,
- sporządzanie sprawozdań i analiz płacowych w celu współpracy z jednostkami nadrzędnymi oraz dla własnych potrzeb informacyjnych,
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
- prowadzenie zajęć szkoleniowych podczas szkoleń członków Ochotniczych Straży Pożarnych w ramach szkoleń na poziomie podstawowym oraz szkoleń na poziomie dowódczym.
- prowadzenie spraw związanych z obiegiem dokumentacji dotyczącej informacji niejawnych,
- zapewnienie wymaganej ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych oraz systemów i sieci teleinformatycznych,
- kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz nadzorowanie przestrzegania przepisów w tym zakresie,
- planowanie i prowadzenie szkoleń strażaków i pracowników cywilnych w zakresie ochrony informacji niejawnych.
-