W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-09-30
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-26

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Data sporządzenia strony internetowe: 2020-09-30

Treści niedostępne

  • Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Wyłączenia

  • Część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących – filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Napisy będą stopniowo dodawane do starszych filmów.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-30
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-26

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Hubert Kanafa.
  • E-mail: hubert.kanafa@psp.wlkp.pl
  • Telefon: 47 77 17 509

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Komenda Powiatowa
Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie
ul. Powstańców Wielkopolskich 2
63-200 Jarocin
e-mail: hubert.kanafa@psp.wlkp.pl
telefon: 47 77 17 509

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Informacje dodatkowe

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. Powstańców Wlkp. 2, 63-200 Jarocin.

Do budynku prowadzą wejścia od ul. Powstańców Wlkp. z przeszkodami dla osób niepełnosprawnych.

Przy drugim głównym wejściu znajduje się dzwonek który połączony jest z dyżurnym Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Jarocinie, który jest odpowiedzialny za organizację wejścia do budynku osób postronnych. Po usłyszeniu dzwięku dzwonka, dyżurny SKKP ogłasza przez głośniki informację o konieczności podejścia do drzwi przez strażaka dyżurnego.

Osoby na wózkach mają możliwość bezpośredniego dostępu do domofonu. Zalecany sposób kontaktu z dyżurnym to skorzystanie z pomocy drugiej osoby lub telefonicznie na nr tel. 47 771 70 10 lub 11. Ze względu na brak windy dyżurny SK KP poprosi pracownika właściwego do załatwianej danej sprawy, o wyjście przed budynek Komendy.

Brak toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Zalecane miejsce parkowania wyznacza się z przodu Komendy przed wejściem głownym do budynku, jednak w taki sposób aby nie utrudniać wyjazdu garażowanych samochodów.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku Komendy nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.

Ułatwienia

Zapewnienie dostępu dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Poniżej informacja dla osób korzystających z języka migowego i osób z innymi niepełnosprawnościami.

Informacje o tłumaczu dla osób niesłyszących

Pierwsza Ustawa określa zasady korzystania przez osoby uprawnione z pomocy osoby przybranej w kontaktach z organami administracji publicznej, jednostkami systemu, podmiotami leczniczymi, jednostkami Policji, Państwowej Straży Pożarnej i straży gminnych oraz jednostkami ochotniczymi działającymi w tych obszarach.
Druga Ustawa to ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych.

KG PSP zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych.

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i  porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB. 
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie. 
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:

  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach

Ułatwienia dostępu – Pomoc

 

Informacje o klawiszach dostępności (wersja tekstowa po prawej stronie obrazka).

Klawisze dostępności:

  • Przejdź do treści strony: klawisz Alt 1
  • Mapa witryny: klawisz Alt 2
  • Wersja tekstowa: klawisz Alt 3
  • Wersja kontrastowa: klawisz Alt 4
  • Wyszukiwarka prawy: klawisz Alt w
  • Zamiast klawisza Alt można użyć litery h

Inne informacje i oświadczenia

Zmiana rozmiaru strony

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Opera:

[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.

Materiały

Raport dostępności
Raport​_dostępności.pdf 2.01MB
Plan dostępności 2022-2025
Plan​_dostępności.pdf 0.10MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.10.2020 16:35 Hubert Kanafa
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Hubert Kanafa
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 9.0 26.03.2024 12:16 Hubert Kanafa
Deklaracja dostępności 8.0 26.03.2024 12:16 Hubert Kanafa
Deklaracja dostępności 7.0 28.03.2023 11:50 Hubert Kanafa
Deklaracja dostępności 6.0 29.09.2021 20:30 Hubert Kanafa
Deklaracja dostępności 5.0 19.03.2021 13:18 Hubert Kanafa
Deklaracja dostępności 4.0 19.03.2021 13:18 Hubert Kanafa
Deklaracja dostępności 3.0 16.03.2021 09:00 Hubert Kanafa
Deklaracja dostępności 2.0 08.10.2020 18:03 Hubert Kanafa
Deklaracja dostępności 1.0 08.10.2020 16:35 Hubert Kanafa

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}