Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-09-30
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-26
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Data sporządzenia strony internetowe: 2020-09-30
Treści niedostępne
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Wyłączenia
- Część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących – filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Napisy będą stopniowo dodawane do starszych filmów.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-30
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-26
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Hubert Kanafa.
- E-mail: hubert.kanafa@psp.wlkp.pl
- Telefon: 47 77 17 509
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Komenda Powiatowa
Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie
ul. Powstańców Wielkopolskich 2
63-200 Jarocin
e-mail: hubert.kanafa@psp.wlkp.pl
telefon: 47 77 17 509
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje dodatkowe
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. Powstańców Wlkp. 2, 63-200 Jarocin.Do budynku prowadzą wejścia od ul. Powstańców Wlkp. z przeszkodami dla osób niepełnosprawnych.
Przy drugim głównym wejściu znajduje się dzwonek który połączony jest z dyżurnym Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Jarocinie, który jest odpowiedzialny za organizację wejścia do budynku osób postronnych. Po usłyszeniu dzwięku dzwonka, dyżurny SKKP ogłasza przez głośniki informację o konieczności podejścia do drzwi przez strażaka dyżurnego.
Osoby na wózkach mają możliwość bezpośredniego dostępu do domofonu. Zalecany sposób kontaktu z dyżurnym to skorzystanie z pomocy drugiej osoby lub telefonicznie na nr tel. 47 771 70 10 lub 11. Ze względu na brak windy dyżurny SK KP poprosi pracownika właściwego do załatwianej danej sprawy, o wyjście przed budynek Komendy.
Brak toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Zalecane miejsce parkowania wyznacza się z przodu Komendy przed wejściem głownym do budynku, jednak w taki sposób aby nie utrudniać wyjazdu garażowanych samochodów.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku Komendy nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Ułatwienia
Zapewnienie dostępu dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Poniżej informacja dla osób korzystających z języka migowego i osób z innymi niepełnosprawnościami.
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Pierwsza Ustawa określa zasady korzystania przez osoby uprawnione z pomocy osoby przybranej w kontaktach z organami administracji publicznej, jednostkami systemu, podmiotami leczniczymi, jednostkami Policji, Państwowej Straży Pożarnej i straży gminnych oraz jednostkami ochotniczymi działającymi w tych obszarach.
Druga Ustawa to ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych.
KG PSP zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych.
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu – Pomoc
Klawisze dostępności:
|
Inne informacje i oświadczenia
Zmiana rozmiaru strony
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok
W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.
Materiały
Raport dostępnościRaport_dostępności.pdf 2.01MB Plan dostępności 2022-2025
Plan_dostępności.pdf 0.10MB
- Pierwsza publikacja:
- 08.10.2020 16:35 Hubert Kanafa
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Hubert Kanafa
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 9.0 | 26.03.2024 12:16 Hubert Kanafa |
Deklaracja dostępności | 8.0 | 26.03.2024 12:16 Hubert Kanafa |
Deklaracja dostępności | 7.0 | 28.03.2023 11:50 Hubert Kanafa |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 29.09.2021 20:30 Hubert Kanafa |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 19.03.2021 13:18 Hubert Kanafa |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 19.03.2021 13:18 Hubert Kanafa |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 16.03.2021 09:00 Hubert Kanafa |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 08.10.2020 18:03 Hubert Kanafa |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 08.10.2020 16:35 Hubert Kanafa |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP