Fotowoltaika - zawiadomienie organu PSP.
We wrześniu 2020 roku nastąpiła ważna zmiana w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowalne dotycząca urządzeń fotowoltaicznych.
Aktualne brzmienie przepisów nakłada na inwestora instalującego urządzenia fotowoltaiczne o mocy elektrycznej większej niż 6,5 kW lecz nie większej niż 150 kW następujące obowiązki:
- uzgodnienie projektu „tych urządzeń” z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej,
- zawiadomienie organu Państwowej Straży Pożarnej o zakończeniu instalacji.
Należy podkreślić, że w stosunku do urządzeń zainstalowanych na terenie powiatu jarocińskiego organem właściwym do zawiadomienia jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie.
W celu ułatwienia spełnienia w/w obowiązków poniżej udostępniamy:
- Wykaz rzeczoznawców do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
- Przykładowe zawiadomienie o zakończeniu instalacji urządzeń fotowoltaicznych w wersji Word.
- Przykładowe zawiadomienie o zakończeniu instalacji urządzeń fotowoltaicznych w wersji pdf.
Opracowanie: kpt. Mariusz Banaszak
Materiały
Zawiadomienie o zakończeniu instalacji urządzeń PV (*.pdf)Zawiadomienie_o_zakończeniu_instalacji_urządzeń_PV.pdf 0.19MB Zawiadomienie o zakończeniu instalacji urządzeń PV (*.doc)
Zawiadomienie_o_zakończeniu_instalacji_urządzeń_PV.docx 0.02MB