W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Fotowoltaika - zawiadomienie organu PSP.

fotowoltaika

We wrześniu 2020 roku nastąpiła ważna zmiana w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowalne dotycząca urządzeń fotowoltaicznych.

Aktualne brzmienie przepisów nakłada na inwestora instalującego urządzenia fotowoltaiczne  o mocy elektrycznej większej niż 6,5 kW lecz nie większej niż 150 kW następujące obowiązki:

  1. uzgodnienie projektu „tych urządzeń” z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej,
  2. zawiadomienie organu Państwowej Straży Pożarnej o zakończeniu instalacji.

 

Należy podkreślić, że w stosunku do urządzeń zainstalowanych na terenie powiatu jarocińskiego organem właściwym do zawiadomienia jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie.

W celu ułatwienia spełnienia w/w obowiązków poniżej udostępniamy:

  1. Wykaz rzeczoznawców do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
  2. Przykładowe zawiadomienie o zakończeniu instalacji urządzeń fotowoltaicznych w wersji Word.
  3. Przykładowe zawiadomienie o zakończeniu instalacji urządzeń fotowoltaicznych w wersji pdf.

 

Opracowanie: kpt. Mariusz Banaszak

Materiały

Zawiadomienie o zakończeniu instalacji urządzeń PV (*.pdf)
Zawiadomienie​_o​_zakończeniu​_instalacji​_urządzeń​_PV.pdf 0.19MB
Zawiadomienie o zakończeniu instalacji urządzeń PV (*.doc)
Zawiadomienie​_o​_zakończeniu​_instalacji​_urządzeń​_PV.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}