Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kamieniu Pomorskim poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko główny księgowy
28.11.2023
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY:
Kamień Pomorski
ADRES URZĘDU:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kamieniu Pomorskim
ul. Wolińska 7 d
72 – 400 Kamień Pomorski
WARUNKI PRACY:
• praca administracyjno-biurowa, w systemie codziennym, od poniedziałku do piątku w godz. 7.30- 15.30,
• możliwość wyjazdów służbowych i szkoleń,
• kontakty z podmiotami zewnętrznymi,
• praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
• większość czynności wykonywanych w pozycji siedzącej,
• narzędzia i materiały do pracy - komputer, kserokopiarka, niszczarka, skaner itp.,
• praca na I piętrze budynku,
• pomieszczenie jasne (oświetlenie naturalne i sztuczne),
• występują bariery architektoniczne: toaleta nie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich, brak windy, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem.
ZAKRES ZADAŃ:
1. prowadzenie rachunkowości jednostki,
2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
3. dokonywanie wstępnej kontroli:
• zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
• kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
4. analiza realizacji dochodów i wydatków jednostki, występowanie do zarządu powiatu z wnioskiem w sprawie zmian budżetu w planie finansowym,
5. opracowanie zasad sporządzania, przejmowania, obiegu i przechowywania dokumentacji finansowych,
6. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
7. współdziałanie z bankiem i organami skarbowymi,
8. prowadzenie księgowości Komendy Powiatowej PSP w Kamieniu Pomorskim,
9. przygotowywanie projektów planów finansowych w/w jednostki, a także zmiany w ciągu roku budżetowego,
10. sporządzanie sprawozdawczości miesięcznej, kwartalnej, rocznej oraz bilansu w/w jednostki,
11. dekretacja wyciągów bankowych, raportów kasowych i sporządzanie wewnętrznej dokumentacji księgowej,
12. prowadzenie księgi głównej i analitycznej,
13. prowadzenie ewidencji kosztów,
14. przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
15. sporządzanie sprawozdań, zestawień zamortyzowanych środków trwałych w podziale na grupy,
16. sporządzanie list płac uposażeń, świadczeń i wypłat wynagrodzeń za pracę funkcjonariuszy i pracowników cywilnych,
17. sporządzanie dokumentacji rozliczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz urzędów skarbowych.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
1. wykształcenie: zainteresowana osoba musi spełniać jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
2. doświadczenie: 3 lata doświadczenia na stanowiskach pracy w księgowości,
3. prawo jazdy kat. B,
4. znajomość przepisów dodatkowych oraz dotyczących sposobu naliczania i opłacania składek ZUS,
5. znajomość ustawy o rachunkowości i finansach publicznych,
6. umiejętność analitycznego myślenia,
7. umiejętność pracy w zespole,
8. w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r.
o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
9. posiadanie obywatelstwa polskiego,
10. korzystanie z pełni praw publicznych,
11. nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
WYMAGANIA DODATKOWE:
• wykształcenie: wyższe na kierunku rachunkowość lub finanse bądź bankowość i finanse,
• doświadczenie: 3 lata doświadczenia księgowego w jednostkach samorządowych administracji publicznej,
• umiejętność obsługi programów komputerowych Word, Excel, Płatnik, SJO BeSTi@ System sprawozdawczości budżetowej oraz innych programów kadrowo – płacowych.
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE:
CV i list motywacyjny,
kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia/stażu pracy,
oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B,
oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nic pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r.
o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później – załącznik nr 1,
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego – załącznik nr 1,
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych – załącznik nr 1,
oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe – załącznik nr 1,
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru – załącznik nr 1.
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów,
kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia,
kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia/stażu pracy,
kopia innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje (uprawnienia, ukończone kursy, itp.
TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Dokumenty należy złożyć w formie papierowej (osobiście lub pocztą),
Decyduje data wpływu dokumentów do urzędu,
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie, z dopiskiem: „Oferta pracy w służbie cywilnej
– główny księgowy - imię i nazwisko kandydata”,
Miejsce składania dokumentów: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kamieniu Pomorskim ul. Wolińska 7 d, 72 – 400 Kamień Pomorski,
Dokumenty należy złożyć w terminie do 08.12.2023 r.
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną.
Pierwszeństwo w zatrudnieniu mają osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają następujące warunki:
- złożyły w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność,
- spełniają warunki wymienione w ogłoszeniu,
- po rekrutacji znalazły się w gronie 5 najlepszych kandydatów.
I. TECHNIKI I METODY NABORU:
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie przeprowadzone w II etapach:
I etap - weryfikacja dokumentów,
II etap - rozmowa kwalifikacyjna.
Weryfikacja dokumentów: imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne opublikowane zostaną na tablicy ogłoszeń (I piętro) w siedzibie urzędu oraz na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/kppsp-kamien-pomorski (zakładka „wyniki naboru”) w dniu 11 grudnia 2023r.
Rozmowa odbędzie się w dniu 13 grudnia 2023 r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Komendy Powiatowej PSP w Kamieniu Pomorskim. Wyniki ze sprawdzianu wiedzy opublikowane zostaną
w siedzibie urzędu oraz na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/kppsp-kamien-pomorski/ (zakładka „wynik: naboru”) w dniu 13 grudnia 2023 r.
Po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej członkowie Komisji Rekrutacyjnej podejmują decyzję o wyłonieniu nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawiają Komendantowi Powiatowemu PSP w Kamieniu Pomorskim, celem zatrudnienia wybranego kandydata, a także wskazują wśród tych kandydatów osoby niepełnosprawne.
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kamieniu Pomorskim niezwłocznie po przeprowadzonym naborze upowszechnia informację o wynikach naboru poprzez umieszczenie jej w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w siedzibie urzędu oraz na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/kppsp-kamien-pomorski/ (zakładka „wyniki naboru”).
II. INFORMACJE DODATKOWE:
1. Oferty otrzymane po terminie oraz niekompletne nie będą rozpatrywane.
2. Oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.
3. Dokumenty aplikacyjne kandydata zatrudnionego w wyniku naboru włącza się do jego akt osobowych.
4. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów zostaną komisyjnie zniszczone po okresie 3 miesięcy od zakończenia naboru.
5. Kandydaci aplikujący na wolne stanowisko pracy w ramach procedury przystępując do każdego z etapów naboru powinni legitymować się dokumentem tożsamości.
6. W przypadku rezygnacji z podjęcia pracy przez wybranego kandydata lub rezygnacji z pracy w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy przez zatrudnionego kandydata, istnieje możliwość zatrudnienia na to stanowisko innej osoby spośród kandydatów, zgodnie z art. 33 ustawy o służbie cywilnej.
7. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 91 32 75 613.
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
1. Administrator danych i kontakt do niego: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej
(72 – 400 Kamień Pomorski, ul. Wolińska 7d, tel. 91 3275613, fax. 91 3820132,
e-mail: sekretariat@strazkamien.pl).
2. Kontakt do inspektora ochrony danych: Inspektor Ochrony Danych Osobowych: 71 – 637 Szczecin, ul. Firlika 9/14, tel. 91 4808809, fax. 91 4808802 e-mail: iod@szczecin.kwpsp.gov.pl).
3. Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru do pracy na stanowisko – główny księgowy.
4. Informacje o odbiorcach danych: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej
72 – 400 Kamień Pomorski, ul. Wolińska 7 d, tel. 91 32 75 613.
5. Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru.
6. Uprawnienia:
prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, a także prawo do przeniesienia danych. Żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
2. Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. Z art. 6 ust. 1 lit. c RODO
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz nie będą profilowane.
Materiały
Wzór_oświadczenia_-_nabór_księgowośćWzór_oświadczenia_-_nabór_księgowość.pdf 0.10MB