W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

I. Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać listownie na adres: Komenda Powiatowa PSP w Kędzierzynie-Koźlu ul. Kraszewskiego 12, 47-200 Kędzierzyn-Koźle
  2. Przesłać faksem, na numer: 47 86 16 520 

  3. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP.

  4. Przesłać elektronicznie na adres mailowy: kozlesekret@psp.opole.pl

  5. Doręczyć osobiście do Sekretariatu Komendanta Powiatowego PSP w Kędzierzynie-Koźlu (biuro nr 3) przy ul. Kraszewskiego 12, 47-200 Kędzierzyn-Koźle od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30.

  6. Złożyć ustnie do protokołu: po wcześniejszym telefonicznym skontaktowaniu się z sekcją organizacyjno-kadrową, nr tel. 478616510. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta Powiatowego PSP w Kędzierzynie-Koźlu, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Powiatowego PSP w Kędzierzynie-Koźlu lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Powiatowego PSP w Kędzierzynie-Koźlu – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Powiatowej PSP w Kędzierzynie-Koźlu.

Kierownictwo Komendy Powiatowej PSP w Kędzierzynie-Koźlu przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach 14.00 – 16.00.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: kozlesekret@psp.opole.pl, a także doręczone osobiście do Sekretariatu Komendanta Powiatowego PSP w Kędzierzynie-Koźlu. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skarg i wnioski w Komendzie Powiatowej PSP w Kędzierzynie-Koźlu.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  1. działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.);
  2. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Powiatowej PSP w Kędzierzynie-Koźlu, jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Kierownictwo Komendy Powiatowej PSP w Kędzierzynie-Koźlu albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Sekretariat Komendanta Powiatowego PSP w Kędzierzynie-Koźlu pod nr telefonu: 47 86 16 510 

{"register":{"columns":[]}}