Deklaracja Dostępności
Wstęp deklaracji
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kłobucku zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej gov.pl/kppsp-klobuck zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego KP PSP w Kłobucku w portalu gov.pl
Data publikacji strony: 2020-12-10.
Data ostatniej aktualizacji strony: 2024-03-19.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kłobucku jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł.
Wykaz niezgodności lub wyłączeń strony:
- Pliki PDF, DOC itp. - nie wszystkie osadzone dokumenty PDF są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidomych i niedowidzących. Serwis zawiera dokumenty PDF, DOC, które powstały na podstawie dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. Redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR;
Data publikacji oświadczenia: 2024-03-19.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Kontakt
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest st. kpt. Kamila Pudło, koordynatordostepnosci@strazklobuck.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 34 317 22 13. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Skróty klawiaturowe i ułatwienia na stronie
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
- Strona posiada następujące ułatwienia: podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery), możliwość powiększenia wielkości liter na stronie, możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami, mapa strony, focus wokół elementów nawigacyjnych
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kłobucku zlokalizowana przy ul. Częstochowskiej 45, 42-100 Kłobuck nie spełnia podstawowych wymagań zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom z niepełnosprawnościami.
W zakresie dostępności architektonicznej:
- Główne wejście do budynku zamknięte jest drzwiami na poziomie parteru. Na drzwiach umieszczono nr telefonu do sekretariatu Komendanta Powiatowego PSP w Kłobucku Skontaktuj się z nami. Umieszczono także na wysokości 1.5m oraz w odległości 0.23m od lewej krawędzi drzwi wejściowych dzwonek ręczny powiadamiający dyżurnego obiektu. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Pomieszczenie dyżurnego obiektu znajduje się naprzeciwko wejścia, do którego prowadzą schody jednobiegowe. Komunikacja pionowa w budynku nie jest wolna od barier – (klatka schodowa). W budynku nie ma windy.
- Budynek nie został wyposażony w toaletę dla osób niepełnosprawnych.
- Na terenie Komendy wyznaczono oraz oznakowano znakiem poziomym i pionowym jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych po prawej stronie wejścia głównego.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
- Podczas wizyty budynku możliwe jest skorzystanie z pomocy tłumacza języka migowego. Zamiar skorzystania z pomocy tłumacza należy zgłosić najpóźniej na 3 dni robocze przed dniem zamierzonej wizyty.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i głosowy (sekretariat).
- W budynku znajduje się przenośna pętla indukcyjna zlokalizowana w pomieszczeniu dyżurnego obiektu. Miejsce lokalizacji pętli indukcyjnej oznakowano piktogramem zgodnym z ETSI EN 301 4622 (2000-03), informującycm o jej funkcjonowaniu.
Obsługa osób z ograniczoną zdolnością poruszania się:
Dyżurny obiektu bądź wyznaczeni funkcjonariusze/pracownicy udzielają osobie pomocy w załatwieniu sprawy. W celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy pracownik przeprowadza wstępną rozmowę z petentem. Po ustaleniu przedmiotu sprawy funkcjonariusz/pracownik informuje pracownika komórki organizacyjnej lub na samodzielnym stanowisku pracy właściwej/właściwego rzeczowo do rozpatrzenia sprawy o konieczności jej niezwłocznego załatwienia.
Ponadto istnieje możliwość skorzystania ze skrzynki podawczej Komendy zlokalizowanej przy wejściu głównym do budynku na wysokości 1.10m oraz w odległości 1.33m od lewej krawędzi drzwi wejściowych.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. 2023 poz. 82
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami J.t.: Dz.U. 2022 poz. 2240
- Pierwsza publikacja:
- 07.12.2020 20:43 st. kpt. Kamila PUDŁO
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- st.kpt. Kamila PUDŁO
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja Dostępności | 11.0 | 19.03.2024 10:57 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 10.0 | 19.03.2024 10:54 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 9.0 | 20.04.2023 13:14 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 8.0 | 20.04.2023 13:14 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 7.0 | 17.03.2023 08:56 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 6.0 | 17.03.2023 08:52 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 5.0 | 17.03.2022 12:05 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 4.0 | 02.04.2021 09:57 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 3.0 | 16.02.2021 07:53 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 2.0 | 07.12.2020 21:36 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Deklaracja Dostępności | 1.0 | 07.12.2020 20:43 st. kpt. Kamila PUDŁO |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP