Tłumacz dla osób niesłyszących
INFORMACJA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH LUB SŁABOSŁYSZĄCYCH
Aby skutecznie komunikować się z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
- Złożyć WNIOSEK o umówienie spotkania i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się: PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) i SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Kolejne kroki złożenia WNIOSKU:
- Wypełnić formularz elektroniczny WNIOSKU lub pobrać WNIOSEK w postaci dokumentu „DOC”.
- Po wypełnieniu wersji „DOC” odesłać wybierając jedną z poniższych metod:
- e-mail na adres sekretariat@straz.kluczbork.pl
- faksem na nr 47 86 16600
WYSŁAĆ CO NAJMNIEJ NA 3 DNI ROBOCZE PRZED PLANOWANYM SPOTKANIEM. - listownie na adres:
KP PSPKluczboork, 46-200 Kluczbork ul.Krakusa 1
z dopiskiem na kopercie „WNIOSEK – usługa tłumacza”
(termin spotkania – 3 dni liczone od dnia otrzymania listu)
- załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej,
- wysłać pismo na adres: Komenda Powiatowa PSP w Kluczborku, ul. Krakusa 1, 46-200 Kluczbork
- wysłać pismo faksem na nr 47 86 16681,
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 47 86 16600,
- Przesłać wniosek za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej: ePUAP Kluczbork.
Wypełniony wniosek proszę przesłać najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym spotkaniem. W przypadku wysyłki tradycyjną pocztą (listownie) termin spotkania – 3 dni robocze liczone od dnia otrzymania listu.
Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 12 ust. 1 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona (będąca osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, do właściwego ze względu na właściwość sprawy organu administracji publicznej, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 2-5 należy podać następujące informacje:
- imię i nazwisko osoby uprawnionej,
- adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym,
- sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu e-mail, numeru telefonu, numer faksu,
- przedmiot rozmowy w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku,
- obecność osoby przybranej / potrzeba zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się PJM, SJM, SKOGN.
Podstawa prawna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ.
Materiały
WniosekInformacja_WNIOSEKKP_KLUCZBORK.docx 0.05MB