Tłumacz dla osób niesłyszących
Aby skutecznie komunikować się z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Krapkowicach, osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
1. Złożyć WNIOSEK o umówienie się na spotkanie i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się:
– PJM (polski język migowy),
– SJM (system językowo-migowy),
– SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).
2. Załatwić sprawę osobiście przy pomocy osoby przybranej (wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwianiu spraw),
3. Wysłać pismo na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Krapkowicach, ul. 3 Maja 19, 47-303 Krapkowice,
4. Wysłać wiadomość elektroniczną na adres Komendy Powiatowej PSP w Krapkowicach: sekretariat.krapkowice@psp.opole.pl
5. Przesłać pismo faksem na nr: +48 47 861 67 12,
6. Skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem telefonu: +48 47 861 6702,
7. Przesłać wniosek za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej: ePUAP.
Dostęp do usługi polegającej na załatwieniu sprawy z pomocą tłumacza PJM, SJM i SKOGN w organach administracji publicznej jest bezpłatne. Usługa ta będzie realizowana podczas wizyty osoby uprawnionej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Krapkowicach.
Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 11 ust. 3 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się świadczenie (dostęp do usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN w organach administracji publicznej) jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Jak złożyć wniosek (stosownie do pkt. 1):
1. Należy pobrać i wypełnić wniosek (wzór wniosku do pobrania):
- Załącznik nr 1 (format pliku *.doc)
- Załącznik nr 2 (format pliku *.pdf)
2. Po wypełnieniu wyżej wymienionego wniosku należy przesłać go, wybierając jedną z poniższych metod:
– na adres poczty elektronicznej: sekretariat.krapkowice@psp.opole.pl ,
– faksem na numer: +48 47 861 67 12,
– listownie na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Krapkowicach ul. 3 Maja 19, 47-303 Krapkowice z dopiskiem na kopercie „WNIOSEK – usługa tłumacza”.
Wypełniony wniosek proszę przesłać najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym spotkaniem. W przypadku wysyłki tradycyjną pocztą (listownie) termin spotkania – 3 dni robocze liczone od dnia otrzymania listu.
Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 12 ust. 1 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona (będąca osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, do właściwego ze względu na właściwość sprawy organu administracji publicznej, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 3-7 należy podać następujące informacje:
– imię i nazwisko osoby uprawnionej,
– adres korespondencyjny (zawierający takie dane jak ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu, nazwa miejscowości oraz kod pocztowy),
– sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu poczty elektronicznej (e-mail), numeru telefonu lub/i numeru faksu,
– przedmiot rozmowy w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu,
– obecność osoby przybranej / potrzeba zapewnienia usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody – komunikowania się za pomocą: PJM (Polski Język Migowy), SJM (System Językowo-Migowy) lub SKOGN (Sposób Komunikowania się Osób Głuchoniewidomych).
Podstawa prawna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2, art. 14 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną.
Materiały
Wniosek - tłumacz dla osób niesłyszącychWniosekTlumacz-1.doc 0.03MB Wniosek - tłumacz dla osób niesłyszących
WniosekTlumacz-1.pdf 0.21MB
Wideo
- Pierwsza publikacja:
- 05.11.2021 14:21 Lucjan Lubaszka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. bryg. Lucjan Lubaszka
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Tłumacz dla osób niesłyszących | 3.0 | 11.04.2022 13:48 Lucjan Lubaszka |
Tłumacz dla osób niesłyszących | 2.0 | 07.04.2022 13:47 Lucjan Lubaszka |
Tłumacz dla osób niesłyszących | 1.0 | 05.11.2021 14:21 Lucjan Lubaszka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP