Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Mielcu
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Mielcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Mielcu.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-17
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób głuchych, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- pochodzą z różnych źródeł, a napisy będą dodawane sukcesywnie do starszych filmów,
- niektóre materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Treści nieobjęte przepisami
- na stronie mogą znaleźć się elementy niedostępne cyfrowo dozwolone na podstawie wyłączeń zawartych w art. 3 ust. 2 ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-11-25
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-17
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: mł. kpt. Artur Dziekan.
- E-mail: artur.dziekan@kppsp.mielec.pl
- Telefon: 17 780 09 82
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywnej formie.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Mielcu
- Adres: ul.Henryka Sienkiewicza 54
39-300 Mielec - E-mail: kpmielec@podkarpacie.straz.pl
- Telefon: 17 780 09 70
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Nie posiadamy aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi wejścia od ul. Henryka Sienkiewicza zawierające przeszkody (schody) dla osób niepełnosprawnych.
Przed wejściem głównym znajduje się domofon umożliwiający informowanie o przybyciu do budynku komendy.
Przed budynkiem wyznaczono 4 miejsca parkingowe.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku potrzeby obsłużenia osoby niepełnosprawnej zostanie ona obsłużona w wyznaczonym biurze na parterze przez pracownika komendy.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W razie potrzeby należy złożyć wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego. Wniosek dostępny jest do pobrania na stronie internetowej w zakładce "Informacje dotyczące dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami"
Nie posiadamy pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Materiały
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego- 2025Raport_o_stanie_zapewnienia_dostępności_podmiotu_publicznego_2025.pdf 0.14MB
- Pierwsza publikacja:
- 25.11.2020 19:56 mł. bryg. Wojciech Kopacz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Operacyjno-Szkoleniowy
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 7.0 | 01.04.2025 10:46 mł. bryg. Wojciech Kopacz |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 21.03.2025 14:04 mł. bryg. Wojciech Kopacz |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 21.03.2025 13:13 mł. bryg. Wojciech Kopacz |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 21.03.2025 13:09 mł. bryg. Wojciech Kopacz |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 02.04.2021 19:51 mł. bryg. Wojciech Kopacz |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 25.11.2020 20:46 mł. bryg. Wojciech Kopacz |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 25.11.2020 19:56 mł. bryg. Wojciech Kopacz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP