W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Tekst łatwy do czytania (ETR)

INFORMACJA O KOMENDZIE POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W MIKOŁOWIE

Na zdjęciu widzimy fragment frontowej elewacji budynku. Znaczna część pokryta jest cegłą, reszta jest pokryta szkłem. Na środku znajduje się wejście główne do budynku z napisem na szybie: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Mikołowie. Nad wejściem znajduje się kamera. Wejście znajduje się na delikatnym podniesieniu przypominającym fragment chodnika.

 

 

To jest budynek Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Mikołowie, w skrócie Komenda.
Wejście do Komendy jest od ulicy Konstantego Prusa 7 przez drzwi wejściowe.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy wejściu pracownik komendy pomoże Ci.
Parking dla petentów znajduje się przed budynkiem Komendy.
Budynek nie jest wyposażony w windę.

 

 

 

 

 

 

st. bryg. Radosław Radkowski

 

Szefem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej jest Pan Komendant Radosław Radkowski.
Panu Komendantowi pomaga jego zastępca i inni strażacy.
Komendant dba o ochronę przeciwpożarową w powiecie mikołowskim.
Komenda podzielona jest na wydziały, które zajmują się różnymi sprawami.

 

 

 

Czym zajmują się strażacy?

Rysunek narysowany w sposób komiksowy. W żółto - czerwonej kolorystyce, scenka przedstawiająca dwóch strażaków przed wozem strażackim.

 

 

Strażacy pracują w dzień i w nocy. Strażacy na służbie mają dużo obowiązków. 
Gaszą pożary i ratują ludzi w wypadkach samochodowych. 
Pomagają lekarzom w czasie epidemii. 
Ratują zagrożone zwierzęta.

 

 

 

Rysunek narysowany w sposób komiksowy. W żółto - czerwonej kolorystyce, scenka przedstawiająca cztery osoby siedzące na krzesłach po prawej i lewej stronie. Na środku stoi osoba, która wskazuje na tablicę stojącą na stojaku. Na tablicy narysowane są płomienie.

Strażacy robią jeszcze inne rzeczy. Sprawdzają czy budynki są bezpieczne przed pożarem i czy w razie wybuchu pożaru można z nich szybko uciec.

Szkolą strażaków i strażaków ochotników oraz osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo pożarowe w zakładach pracy.

Sprawdzają sprzęt i umiejętności strażaków  z mniejszych jednostek.

Strażacy uczą dzieci i młodzież jak bezpiecznie zachowywać się w różnych sytuacjach, co zrobić w razie pożaru, burzy lub powodzi.

 

 

 

Za zdjęciu widzimy fragment frontowej elewacji budynku. Znaczna część pokryta jest cegłą, reszta jest pokryta szkłem. Na środku znajduje się wejście główne do budynku z napisem na szybie: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Mikołowie. Nad wejściem znajduje się kamera. Wejście znajduje się na delikatnym podniesieniu przypominającym fragment chodnika.

 

 

 

Budynek Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Mikołowie

Do budynku Komendy możesz wejść od 
ulicy Konstantego Prusa 7. 
Na wejściu przywita Cię 
pracownik, który pomoże załatwić 
sprawę.

 

 

 

 

 

Kontakt z pracownikami Komendy

Aby załatwić sprawę w Komendzie:Rysunek przedstawiający szkic aparatu telefonicznego

Komenda Powiatowa
Państwowej Straży Pożarnej
w Mikołowie
ul. K. Prusa 7
43-190 Mikołów

  • napisz pismo i wyślij je za pomocą platformy e-PUAP:  skrytka ESP

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna PlatformaRysunek przedstawiający szkic listu
Usług Administracji Publicznej. 
Do tego sposobu musisz mieć Internet 
i swoje konto w ePUAP.

 

 

 

 

 

  • z pracownikiem KomendyRysunek przedstawia strażaka w ubraniu specjalnym w kolorze piaskowym. Na głowie ma czerwony hełm

Komenda jest otwarta w dni robocze 
w godzinach od 7.30 do 15.30.

Zadzwoń najpierw pod numer +48 47 851 82 00,
aby umówić wizytę.

 

 

 

Wszystkie informacje o Komendzie można znaleźć na stronie internetowej komendy: https://www.gov.pl/web/kppsp-mikolow
   

Grafika: "Moja wiedza na temat straży pożarnej" Bartosz Józefowicz, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Biblioteka Self-Adwokata

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.03.2025 22:40 kpt. Marceli Machlowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
kpt. Marceli Machlowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Tekst łatwy do czytania (ETR) 4.0 03.04.2025 14:30 kpt. Marceli Machlowski
Tekst łatwy do czytania (ETR) 3.0 03.04.2025 14:28 kpt. Marceli Machlowski
Tekst łatwy do czytania (ETR) 2.0 03.04.2025 14:23 kpt. Marceli Machlowski
Tekst łatwy do czytania (ETR) 1.0 31.03.2025 22:40 kpt. Marceli Machlowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP