W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Nisku przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków raz w tygodniu, we wtorek, w godz. 14.30-15.30. 

W pozostałych dniach tygodnia, interesanci mogą skargi i wnioski składać w sekretariacie komendanta powiatowego PSP w Nisku od poniedziałku do piątku w godzinach pomiędzy 7:30 – 15:30.
Podczas nieobecności komendanta powiatowego PSP, jego zadania i kompetencje realizuje zastępca komendanta.

Skargi i wnioski można składać osobiście jak również listownie przesyłając na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Nisku
ul. Nowa 42
37-400 Nisko
e-mail: kpnisko@podkarpacie.straz.pl


Korespondencja wpływająca rejestrowana jest w Sekretariacie Komendy, a następnie po zadekretowaniu przez komendanta przekazywana do załatwienia według właściwości do określonej komórki organizacyjnej. Korespondencja adresowana imiennie odbierana jest przez sekretariat, a następnie przekazywana adresatowi. Pisma wychodzące są podpisywane przez komendanta powiatowego lub jego zastępcę, zgodnie z właściwością wynikającą z regulaminu organizacyjnego KP PSP. Wysyłka korespondencji poza Komendę Powiatową PSP w Nisku następuje za pośrednictwem Sekretariatu po wcześniejszym odnotowaniu tego faktu w książce kancelaryjnej.

Tryb rozpatrywania
Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 08.01.2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku.
UWAGA: Skargi i wnioski o charakterze anonimowym, nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (art. 64 kpa).

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
26.11.2020 10:57 bryg. Ireneusz Szewczyk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Samodzielne stanowisko pracy ds. organizacyjnych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 2.0 28.11.2020 15:57 bryg. Ireneusz Szewczyk
Skargi i wnioski 1.0 26.11.2020 10:57 bryg. Ireneusz Szewczyk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}