W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowie Wielkopolskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowie Wielkopolskim

Data publikacji strony internetowej: 24.09.2020

Data ostatniej dużej aktualizacji: 31.01.2024.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Na stronie internetowej nie wszystkie obrazki zawierają opisy alternatywne, jednakże są one sukcesywnie dodawane. Strona również zawiera filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie do starszych filmów.

Oświadczenie sporządzono dnia 24.09.2020. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Koordynatorem ds. dostępności w KP PSP Ostrów Wielkopolski jest st. kpt. Łukasz Aleksandrzak (adres e-mail lukasz.aleksandrzak@psp.wlkp.pl, nr telefonu 47 771 86 00).

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest kpt. Tomasz Walczak, adres poczty elektronicznej tomasz.walczak@psp.wlkp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 771 86 72. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Batorego 21, 63-400 Ostrów Wielkopolski

Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Batorego. Wejście to przeznaczone jest dla gości i znajduje się na parterze (bez schodów).

Po lewej stronie od wejścia znajduje się biurko podoficera, przy którym w godzinach pracy Komendy Powiatowej siedzi strażak dyżurny, który weryfikuje wszystkich interesantów, a następnie kieruje ich do właściwych biur, które znajdują się na pierwszym piętrze. Na piętro prowadzą schody, a w budynku nie ma windy.

Interesanci z ograniczoną zdolnością poruszania się będą przyjmowani przy stoliku po prawej stronie od wejścia, po uprzedniej weryfikacji przez podoficera, który telefonicznie powiadomi właściwe biuro. Przedstawiciel danego biura przyjdzie do interesanta.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, przy schodach.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W komendzie nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W sekretariacie i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. 

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostępności
Raport​_o​_dostępności.pdf 3.82MB