W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zasady obsługi osób posługujących się językiem migowym

Informacja dla osób głuchoniemych

Osoby głuche lub niedosłyszące mogą skorzystać w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawiczu z usług tłumacza migowego lub z pomocy osoby przybranej. Usługa tłumacza migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna dla osób uprawnionych. Osobami uprawnionymi są osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności, wydane na podstawie przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Co zrobić, aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?

Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego, należy:

  • zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza migowego co najmniej na 3 dni robocze przed terminem zaplanowanej wizyty w komendzie
  • wskazać metodę komunikowania się: PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) albo SKOGN (sposoby komunikowania się osób głuchoniewidomych).

Jak dokonać zgłoszenia?

Zgłoszenia można dokonać w dowolny sposób z wymienionych poniżej:

  • wypełnić zamieszczony poniżej formularz i przesłać go pocztą elektroniczną na adres: kppsprawicz@psp.wlkp.pl lub faksem na nr telefonu 65 322 43 18.
  • zadzwonić za pośrednictwem osoby trzeciej pod nr telefonu: 47 771 90 00.
  • skorzystać z elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP: /PSPRawicz/skrytka

Jak skorzystać z pomocy osoby przybranej?

Osobą przybraną może być osoba, która ukończyła 16 lat i potrafi się komunikować z osobami załatwiającą sprawę. Pomocy osoby przybranej w załatwieniu spraw nie trzeba wcześniej zgłaszać. Osoba przybrana nie musi przedstawiać dokumentów potwierdzających znajomość PJM, SJM ani SKOGN.

{"register":{"columns":[]}}