DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej PSP
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Słupcy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej i aplikacji mobilnych prowadzonych przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Słupcy
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-28
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-28
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób głuchych, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- pochodzą z różnych źródeł
- niektóre materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- transmisje były nadawane na żywo
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-17
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-28
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest mł. bryg. Mariusz Pawela, adres poczty elektronicznej mariusz.pawela@psp.wlkp.pl, kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 477719113 lub +48 477719100. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej
- Adres: ul. Ratajczaka 1
62-400 Słupca - E-mail: kppspslupca@psp.wlkp.pl
- Telefon: 47 77 19 100
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. Ratajczaka 1, 62-400 Słupca
Do budynku prowadzi wejście od ul. Ratajczaka pozbawione przeszkód dla osób niepełnosprawnych, wejście na teren komendy zabezpieczone drzwiami z elektromagnesem oraz domofonem.
W budynku znajduje się domofon obsługiwany przez służbę dyżurną, przejęcie ineteresanta odbywa się przez osoby do których zgłaszana jest chęć wejścia.
Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz na parterze.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla interesantów.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku Komendy nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
W Kancelarii Ogólnej i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na
stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Materiały
Raport dostępnościRaport_dostępniości_KP_PSP_Słupca.pdf 4.34MB
- Pierwsza publikacja:
- 06.10.2020 14:10 Marcin Nachowiak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł.bryg. Mariusz Pawela
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI | 9.0 | 28.03.2024 13:33 Mariusz Pawela |
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI | 8.0 | 28.03.2024 12:54 Mariusz Pawela |
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI | 7.0 | 28.03.2024 12:52 Mariusz Pawela |
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI | 6.0 | 25.02.2022 10:34 Mariusz Pawela |
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI | 5.0 | 08.04.2021 12:28 Mariusz Pawela |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 17.03.2021 13:21 Mariusz Pawela |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 06.10.2020 14:49 Marcin Nachowiak |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 06.10.2020 14:12 Marcin Nachowiak |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 06.10.2020 14:10 Marcin Nachowiak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP