W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obowiązki dotyczące usuwania opadów śnieżnych, sopli oraz nadmiaru śniegu na dachach i elewacjach.

11.12.2023

słowo komunikat i logo psp

W okresie zimowym Straż Pożarna pragnie przypomnieć wszystkim posiadaczom, zarządcą oraz administratorom budynków o konieczności regularnego usuwania śniegu, sopli i nagromadzeń śniegowych z dachów i elewacji. Zalegający materiał może stanowić potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa zarówno osób przebywających wewnątrz budynku, jak i dla przechodniów. Ważne jest zrozumienie, że jedynie oznaczenie obszarów niebezpiecznych nie wystarcza - konieczne jest aktywne usuwanie śniegu i sopli, które mogą stanowić ryzyko dla przechodniów.

Podstawy prawne:

  • art. 61 pkt 2 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, 2127, 2320, z 2021 r. poz. 11.),
  • art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 961, 1610.

Opracowanie: bryg. Marcin Tomczuk – Naczelnik Wydziału Operacyjnego KP PSP w Sokołowie Podlaskim

{"register":{"columns":[]}}