Skargi-wnioski-petycje
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sokołowie Podlaskim lub upoważniony zastępca komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń, petycji i odwołań:
- raz w tygodniu tj. poniedziałek w godz. 13:00 - 15:30
- raz w tygodniu poza godzinami funkcjonowania Komendy tj. w środę w godz.15:30-16:30 po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Komendanta Powiatowego PSP tel. (25)7817009.
Skargi/wnioski/odwołania można składać:
- listownie na adres: Komenda Powiatowa PSP w Sokołowie Podlaskim ul. Kolejowa 21, 08-300 Sokołów Podlaski
- osobiście w Komendzie Powiatowej PSP w Sokołowie Podlaskim ul. Kolejowa 21, 08-300 Sokołów Podlaski w godz. 7:30-15:30
- za pośrednictwem ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/, : /SokolowPSP/SkrytkaESP
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres sokolow@mazowsze.straz.pl
- ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym skontaktowaniu się z Wydziałem Operacyjnym pod nr tel. (25) 781 7009.
Ważne!
Skarg/wniosków/odwołań nie można złożyć telefonicznie.
Skarga/wniosek/odwołanie powinna zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego,
- dokładny adres do korespondencji.
Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
PETYCJE
W roku 2023 Komenda Powiatowa PSP w Sokołowie Podlaskim nie rozpatrywała żadnej petycji.
Ustawa o petycjach wypełnia obowiązek ustawowego uregulowania trybu rozpatrywania petycji, o którym mówi art. 63 Konstytucji RP. Zgodnie z nim każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji.
Petycje mogą składać: obywatel lub grupa obywateli, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje. Można to zrobić w interesie: publicznym, czyli wszystkich obywateli, podmiotu wnoszącego petycję, czyli własnym, innego podmiotu, czyli np. sąsiada lub znajomego, ale za jego pisemną zgodą.
Petycje można kierować do wszystkich organów władzy publicznej, np. Sejmu i Senatu, premiera, ministra, rady gminy czy powiatu, burmistrza lub marszałka województwa, organizacji lub instytucji społecznych wykonującej zadania publiczne.
Petycję można złożyć w formie listownej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulica z numerem domu i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego z tych podmiotów i dane osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów;
- wskazanie adresata petycji;
- określenie przedmiotu petycji.
Anonimy nie są rozpatrywane. Petycja musi być podpisana:
- składaną listownie podpisuje podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca;
- składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję;
Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora petycji – listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu.
Jeśli petycja została złożona w sprawie dotyczącej petycji już rozpatrzonej przez danego adresata, a w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody, adresat może pozostawić tę petycję bez rozpatrzenia. Musi o tym niezwłocznie poinformować wnoszącego petycję.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 13 kwietnia 2018 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o petycjach Dz.U. 2018 poz. 870
- Pierwsza publikacja:
- 19.04.2021 12:49 mł. bryg. Marcin Tomczuk
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. bryg. Marcin Tomczuk - Wydział Operacyjny
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi-wnioski-petycje | 7.0 | 03.04.2024 12:08 bryg. Marcin Tomczuk |
Skargi-wnioski-petycje | 6.0 | 14.07.2023 15:26 mł. bryg. Marcin Tomczuk |
Skargi-wnioski-petycje | 5.0 | 08.07.2022 11:14 mł. bryg. Marcin Tomczuk |
Skargi-wnioski-petycje | 4.0 | 08.07.2022 11:11 mł. bryg. Marcin Tomczuk |
Skargi-wnioski-petycje | 3.0 | 08.07.2022 11:10 mł. bryg. Marcin Tomczuk |
Skargi i wnioski | 2.0 | 19.04.2021 12:50 mł. bryg. Marcin Tomczuk |
Skargi i wnioski | 1.0 | 19.04.2021 12:49 mł. bryg. Marcin Tomczuk |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP