W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Petycje

12.06.2024

Osoby i podmioty zainteresowane złożeniem petycji do Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Strzelinie, na zasadach określonych w ustawie
z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz.U. 2018, poz. 870), proszone są
o zapoznanie się z informacją umieszczoną na stronie BIP KP PSP Strzelin.

 

Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. stanowi:

Art. 63. Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi
z zakresu administracji publicznej.

 

Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa ustawa.

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.

Od dnia 6 września 2015 r. sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa
z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz.U. 2018, poz. 870).

 

Petycje są formą bezpośredniego uczestnictwa obywateli w procesie sprawowania władzy. Petycje to indywidualne lub zbiorowe propozycje odnoszące się do wszelkich spraw związanych z życiem publicznym.

Zgodnie z Art. 2 ust. 3 ustawy o petycjach przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:

  1. Zmiany przepisów prawa.
  2. Podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję.
  3. Życia zbiorowego.
  4. Wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.

Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Strzelinie. W przypadku braku właściwości, KP PSP będąca adresatem petycji przesyła ją w terminie
do 30 dni od dnia złożenia, do podmiotu właściwego do jej rozpatrzenia, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję. (Art. 6 ust. 1)

 

Elementy składowe petycji reguluje Art. 4 ustawy o petycjach 

  1. Petycję składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej
  2. Petycja powinna zawierać:
  1. oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
  2. wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego
    z tych podmiotów. Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję;
  3. oznaczenie adresata petycji;
  4. wskazanie przedmiotu petycji.

Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów - przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję. Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję. 

Zgodnie z art. 7 ustawy o petycjach, jeśli petycja nie spełnia wymogów, o których mowa w art. 4 ust. 2 pkt. 1 lub 2 pozostawia się ją bez rozpatrzenia. W zależności
od charakteru braków formalnych petycji (np. pisemnego upoważnienia lub zgody)
KP PSP zobowiązana jest do wezwania wnoszącego petycję do uzupełnienia braków w terminie 30 dni od dnia złożenia petycji.

Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później, niż w terminie
3 miesięcy od dnia jej złożenia.

Petycje można składać

  • Listownie na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
    w Strzelinie, ul. Marii Konopnickiej 3, 57-100 Strzelin,
  • Osobiście w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Strzelinie
    ul. Marii Konopnickiej 3, 57-100 Strzelin, w dni robocze od poniedziałku
    do piątku w godz. 7:30-15:30,
  • Za pośrednictwem ePUAP- adres Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Strzelinie na platformie EPUAP /KPPSPStrzelin/KPPSPStrze
  • Za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres kpstrzelin@kwpsp.wroc.pl, z zaznaczeniem w tytule „Petycja”.

Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.

W zakresie nieuregulowanym przez Ustawę o petycjach stosowane są przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

 

W 2023 roku Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Strzelinie
nie odnotowała wystąpień podlegających rozpatrzeniu w trybie przepisów ustawy
z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

Materiały

Informacje o petycjach rozpatrywanych w 2023 roku.
petycje​_2023.pdf 0.21MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
06.07.2021 11:48 Paweł Dawidowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jadwiga Góra
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Petycje 4.0 12.06.2024 12:55 Weronika Kliś
Petycje 3.0 28.06.2023 15:17 Paweł Dawidowicz
Petycje 2.0 08.07.2022 18:14 Paweł Dawidowicz
Petycje 1.0 06.07.2021 11:48 Paweł Dawidowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}