W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja ds. finansowych

Główny księgowy

mgr inż. Monika Sapoń

Inspektor

mgr Justyna Hanusiak

 Zadania:

1) sprawowanie  nadzoru w  imieniu  Komendanta Powiatowego nad gospodarką finansową Komendy Powiatowej;

2) przestrzeganie dyscypliny budżetowej;

3) planowanie budżetu Komendy Powiatowej, a w szczególności:

a) opracowanie materiałów do projektu budżetu

b) opracowanie budżetu Komendy Powiatowej;

4) prowadzenie rachunkowości Komendy Powiatowej zgodnia z obowiązującymi przepisami i zasadami;

5) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:

a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Komendy Powiatowej,

b) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Komendę Powiatową,

c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,

d) zapewnieniu terminowego ściągania należności,

e) prowadzeniu obsługi kasowej Komendy Powiatowej,

f) rachubie płac;

6) analizowanie wykorzystania środków pieniędzy  przydzielonych  z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Komendy Powiatowej;

7) prowadzenie sprawozdawczości finansowej;

8) prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);

9) nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku Komendy Powiatowej, prowadzenie kasy dla  środków budżetowych i pozabudżetowych.

10) prowadzenie i nadzór nad rozliczeniem dotacji dla Jednostek OSP pod względem rachunkowym.

w zakresie spraw archiwizacji:

11) prowadzenie archiwum Komendy Powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów.

{"register":{"columns":[]}}