Zadania wspólne komórek organizacyjnych
08.12.2020
Zadania wspólne komórek organizacyjnych komendy powiatowej.
Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych komendy powiatowej, przy uwzględnieniu ich zakresów merytorycznych, należy w szczególności:
- Planowanie i realizacja planu finansowego komendy powiatowej;
- Podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa;
- Sporządzanie programu działania lub planu pracy komendy powiatowej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań;
- Udział w realizacji zadań wynikających z polityki prasowej oraz aktualizacji Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej;
- Współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w komendzie powiatowej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi;
- Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz z innymi służbami, inspekcjami i strażami, a także z podmiotami ksrg;
- Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego;
- Załatwianie skarg i wniosków oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytucje i organy administracji publicznej;
- Prowadzenie kontroli wewnętrznej, w tym działań kontrolnych w ramach systemu kontroli zarządczej;
- Realizowanie zaleceń pokontrolnych;
- Realizowanie przydzielonych zadań z zakresu spraw obronnych, przestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej;
- Przestrzeganie obowiązujących przepisów, zarządzeń i regulaminów zakresie ochrony danych osobowych oraz bezpiecznego przetwarzania danych osobowych;
- Przestrzeganie obowiązujących przepisów w zakresie dostępu do informacji publicznej oraz opracowywanie materiałów do udostępnienia jako informacja publiczna;
- Realizowanie zadań w dziedzinie bhp;
- Wykonywanie zadań wynikających z aktów normatywnych oraz prowadzenie podręcznych rejestrów tematycznych aktów prawnych z obowiązującego zakresu działania komórki organizacyjnej;
- Przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów (instrukcji kancelaryjnej) i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentacji do archiwum i ich brakowania;
- Realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta powiatowego funkcji w powiatowym zespole zarządzania kryzysowego;
- Rozliczania czasu służby i pracy strażaków oraz pracowników cywilnych poprzez prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie;
- Współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego;
- Realizowanie przedsięwzięć dotyczących organizacji ksrg na obszarze powiatu,
- Realizowanie zadań wynikających z aktualizacji danych SWD-ST,
- Realizowanie zadań związanych z pomocą w organizacji i prowadzeniu zawodów sportowo-pożarniczych.