W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dzień numeru alarmowego 112

11.02.2021

Dyspozytorka numeru alarmowego 112 siedzi przy biurku przed ekranem, palcami prawej ręki dotyka ekranu pulpitu dyspozytorskiego.

Każdego roku 11 lutego jest dniem poświęconym zwiększaniu społecznej świadomości na temat Europejskiego Numeru Alarmowego 112.

112 to jednolity ogólnoeuropejski numer alarmowy używany w sieci telefonów stacjonarnych w Unii Europejskiej, jak również w sieci telefonów komórkowych na całym świecie. Został wprowadzony w 1991 r. a następnie uregulowany dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2002/22/WE z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie usługi powszechnej i praw użytkowników odnoszących się do sieci i usług łączności elektronicznej, w skrócie – dyrektywą o usłudze powszechnej.

Operator numeru 112 przyjmuje zgłoszenie o zdarzeniu, w którym zaistniało zagrożenie zdrowia, życia, mienia, środowiska lub bezpieczeństwa i przekazuje je bezpośrednio do służby ratowniczej, której natychmiastowa pomoc jest niezbędna tj.: Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Państwowego Ratownictwa Medycznego.

Wybranie numeru 112 nie wymaga odblokowania klawiatury telefonu komórkowego. Ponadto, w niektórych państwach numer 112 można wybrać w telefonie bez karty SIM.

Według informacji podanych przez MSWiA w 2020 r. z centrum powiadamiania ratunkowego przekazano do Państwowej Straży Pożarnej 262 464 zgłoszenia. W okresie od 1 stycznia do 7 lutego 2021 r. przekazano już 21 017 zgłoszeń.

Szczegółowe informacje na temat numeru alarmowego 112 znajdują się na stronie KG PSP

 

Źródło: KG PSP

{"register":{"columns":[]}}