W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Główny księgowy

st. ogn. Stefania Cichy

tel. 478 518 635

 

Starszy Inspektor

Anna Strużyńska

tel. 478 518 636

 

Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

  1. sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  2. prowadzenie rachunkowości komendy;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
  • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
  • zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
  • zapewnieniu terminowego ściągania należności;
  • dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
  1. realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
  2. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  3. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  4. opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  5. opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
  6. sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
  7. przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  8. sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  9. naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
  10. realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  11. sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
  12. udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
  13. organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
  14. kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.12.2020 16:21 Wojciech Poloczek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wojciech Poloczek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 6.0 04.07.2022 11:52 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 5.0 04.05.2022 08:33 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 4.0 19.05.2021 09:17 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 3.0 09.12.2020 18:45 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 2.0 09.12.2020 12:39 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 1.0 07.12.2020 16:21 Wojciech Poloczek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}