W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wadowicach

Deklaracja dostępności Serwisu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wadowicach

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wadowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.gov.pl/web/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wadowicach

Data publikacji strony internetowej: 2020-12-15

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-12-15.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:

  • Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
    • pochodzą z różnych źródeł,
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
    • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
    • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
    • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Brak jest w niektórych miejscach poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.

 

Oświadczenie sporządzono dnia 2022-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest koordynator ds. dostępności w tut. komendzie st. asp. Andrzej Góra, adres poczty elektronicznej: agora(at)straz.wadowice.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 47 831 76 00 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowe Straży Pożarnej w Wadowicach ul. Wojska Polskiego 2C, 34-100 Wadowice

Siedziba Komendy Powiatowej PSP w Wadowicach nie spełnia podstawowych wymagań zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom z niepełnosprawnościami.

W zakresie dostępności architektonicznej:

  • przestrzenie komunikacyjne budynków nie są wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma - korytarze na wielu poziomach, komunikacja pionowa – klatki schodowe),
  • rozwiązania architektoniczne w budynku nie umożliwiają dostępu do wszystkich pomieszczeń,
  • informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy (tablice informacyjne, sekretariat),
  • zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego (poinstruowani pracownicy sekretariatu),
  • osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób zapewnione są (oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji);

W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

  • nie jest zapewniona obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się dla osób, które zgłoszą potrzebę tłumacza migowego,
  • zapewnienie na stronie internetowej informacji o zakresie działalności Komendy w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo oraz informacji w tekście łatwym do czytania,
  • zapewnienie komunikacji z Komendą na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku - pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez oznakowany sygnalizator znajdujący się przy wejściu w budynku Komendy tj przy ul. Wojska Polskiego 2C.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
26.11.2020 11:04 mł. bryg. Tomasz Kasperek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. bryg. Tomasz Kasperek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 9.0 27.10.2023 12:40 bryg. Tomasz Kasperek
Deklaracja dostępności 8.0 31.03.2022 10:01 mł. bryg. Tomasz Kasperek
Deklaracja dostępności 7.0 31.03.2022 09:38 mł. bryg. Tomasz Kasperek
Deklaracja dostępności 6.0 16.12.2020 13:09 mł. bryg. Tomasz Kasperek
Deklaracja dostępności 5.0 16.12.2020 13:02 mł. bryg. Tomasz Kasperek
Deklaracja dostępności 4.0 16.12.2020 12:57 mł. bryg. Tomasz Kasperek
Deklaracja dostępności 3.0 16.12.2020 12:56 mł. bryg. Tomasz Kasperek
Deklaracja dostępności 2.0 27.11.2020 12:21 mł. bryg. Tomasz Kasperek
Deklaracja dostępności 1.0 26.11.2020 11:04 mł. bryg. Tomasz Kasperek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}