Zadania w zakresie organizacji i kadr
Do zadań Samodzielnego stanowiska pracy ds. organizacji i kadr należy w szczególności:
W zakresie spraw organizacyjnych:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostki ratowniczo – gaśniczej;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego.
W zakresie spraw kadrowych:
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
- realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej, w tym dowódcy jednostki ratowniczo – gaśniczej, a wobec pozostałych pracowników według propozycji przedłożonych przez kierowników komórek organizacyjnych;
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługę prawną komendy.
W zakresie spraw archiwum:
- prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 18.12.2020 11:56 st. kpt. Zbigniew Węglewski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Stanowisko ds. Organizacji i Kadr
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Zadania w zakresie organizacji i kadr | 2.0 | 30.11.2021 14:45 st. kpt. Zbigniew Węglewski |
Zadania w zakresie organizacji i kadr | 1.0 | 18.12.2020 11:56 st. kpt. Zbigniew Węglewski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP