Wideokonferencja w sprawie rozbudowy systemu ostrzegania i alarmowania
26.04.2023
W dniu 24 kwietnia 2023 r. w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej odbyła się wideokonferencja, dotycząca przeprowadzenia inwentaryzacji zasobów radiokomunikacyjnych i systemów alarmowania w komendach powiatowych, miejskich PSP oraz jednostkach OSP.
W spotkaniu uczestniczył zastępca komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej nadbryg. dr inż. Adam Konieczny, przedstawiciel Departamentu Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji Pan Roman Jaworski, dyrektorzy biur KG PSP oraz komendanci wojewódzcy PSP.
Inwentaryzacja związana jest z projektem zakładającym wymianę analogowych syren alarmowych na cyfrowe, wyposażeniem wybranych punktów w kompatybilny sprzęt i oprogramowanie, zakupem urządzeń umożliwiających szyfrowanie transmisji radiowej oraz transmisji IP. Ponadto przewidywane jest wyposażenie wybranych jednostek organizacyjnych PSP w instalacje fotowoltaiczne umożliwiające zapewnienie niezależnego źródła energii elektrycznej.
W trakcie spotkania przedstawiono cele projektu, jego główne założenia i strukturę zarządczą, a także harmonogram realizacji oraz przygotowaną w KG PSP dedykowaną aplikację umożliwiającą zgromadzenie niezbędnych danych.
Opracowanie: Biuro Ochrony Ludności KG PSP
Zdjęcia: kpt. Grzegorz Trzeciak