W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wypoczynek dzieci i młodzieży

Opinia z zakresu ochrony przeciwpożarowej wypoczynku dzieci i młodzieży

Informacje podstawowe

Obowiązujące przepisy prawne nakładają na właścicieli, zarządców, użytkowników obiektów lub ich części obowiązek uzyskania opinii komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Przed złożeniem wniosku o wydanie opinii należy dokładnie określić podstawę prawną, zgodnie z którą wniosek będzie składany. Komendant powiatowy PSP, jako organ administracji rządowej szczebla powiatowego, jest zobowiązany wydać przedmiotową opinię w ciągu 30 dni od daty wpływu do komendy wniosku i wszczęcia sprawy.
Opinia komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej jest ważna przez okres 3 lat od dnia jej wydania, jeżeli warunki ochrony przeciwpożarowej obiektu lub terenu nie uległy zmianie. Jednak w przypadku zaplanowania obozu pod namiotami, opinia dotycząca terenu, na którym planuje się zorganizować obozowisko może być wymagana za każdym razem, ponieważ namioty nie stanowią infrastruktury stałej na danym terenie. Za każdym razem podczas organizowanego wypoczynku rozmieszczenie namiotów może być inne.
Do wniosku o uzyskanie opinii dla organizacji wypoczynku na terenie bez stałej infrastruktury należy dołączyć następujące informacje:
a)    jednostki organizującej obóz (organizatora wypoczynku),
b)    terminu organizacji obozu (terminu trwania wypoczynku),
c)    komendanta obozu (kierownika wypoczynku) - dane personalne wraz z numerem telefonu komórkowego,
d)    osób wyznaczonych do komunikacji ze służbami ratowniczymi (realizacji łączności)  należy podać dane kontaktowe do co najmniej dwóch osób z komendy obozu wraz z określeniem dostępnych kanałów łączności (np. numer telefonu komórkowego),
e)    liczby uczestników i kadry obozu wraz z informacją o osobach niepełnosprawnych i wieku uczestników wypoczynku oraz liczbę podobozów,
f)    szkice lub mapy przedstawiające planowane:

  •  lokalizację miejsca obozu wraz z oznaczeniem koordynat nawigacyjnych,
  • wyznaczone miejsca zbiórki do ewakuacji,
  •  miejsca bezpiecznego schronienia (np. budynek szkoły, leśniczówki) wraz z określeniem sposobu i środków realizacji ewakuacji,
  •  drogi dojazdowe dla ekip ratowniczych,
  • drogi ewakuacyjne, względnie drogi dojścia do wyznaczonych miejsc zbiórki do ewakuacji oraz miejsc bezpiecznego schronienia,

 

Materiały

Wniosek​_o​_wydanie​_opinii - wypoczynek​_dzieci​_i​_młodzieży
Wniosek​_o​_wydanie​_opinii​_-​_wypoczynek​_dzieci​_i​_młodzieży..doc 0.04MB
Wymagania dla organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży (obozy harcerskie)
Wymagania​_dla​_organizacji​_wypoczynku​_dzieci​_i​_młodzieży​_(obozy​_harcerskie).pdf 0.14MB
Poradnik Kuratorium Oświaty w Warszawie Jak prawidłowo i bezpiecznie zorganizować wypoczynek dzieci i młodzieży
Poradnik​_Kuratorium​_Oświaty​_w​_Warszawie​_Jak​_prawidłowo​_i​_bezpiecznie​_zorganizować​_wypoczynek​_dzieci​_i​_młodzieży.pdf 1.90MB
{"register":{"columns":[]}}