W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o zapewnienie dostępności

Zapewnianie zabezpieczenia cyfrowego

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępie do stron internetowych i aplikacji mobilnych organów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo opisane do podmiotu publicznego z możliwością dostępu do danych określonychj strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnieniu za pomocą dostępu do dostępu.

Żądanie powinno zawierać:

  1. dane kontaktowe osoby charakterystycznej z uwagi,
  2. odsłonięcie strony internetowej, która może być dostępna cyfrowo,
  3. kontakt z osobą, która może zostać znaleziona,
  4. powiadomienie o sposobie dostępu, jeśli dotyczy.


Podmiot udostępniający możliwość dostarczenia strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez opóźnienia, ale nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wprowadzenia z wprowadzenia.

Jeżeli dostarczone rozwiązanie nie może być umieszczone w wyższym miejscu, podmiot będący osobą występującą z powodu pojawienia się oraz w którym jest zapewniona dostępność, jednak termin nie może być inny niż 2 miesiące od dnia pojawienia się z m.

Podmiot publiczny przekazuje informacje, które zostałyby powiązane z naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeżeli podmiot będący członkiem nie jest w stanie określonym, to jest to osoba fizyczna, która jest zamieszczona w przyczynach występujących w sytuacji i alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowego przesłania wskazanego w tym przypadku, albo w przypadku odmowego otrzymanego z dostępu - osoba uzupełniająca ma prawo złożone do podmiotu skargi. Dotyczą przypadków, w których zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania a kara (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).

Zapewnienie wyposażenia architektonicznego lub informacyjno-komunikacyjnego

Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu możliwości udostępnienia ze specyficznymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez wyszczególnienia zainteresowania szczegółowego, ma prawo odrębne podmiot o braku charakterystycznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.

Osoba ze szczegółowymi potrzebami lub jej przedstawicielem ustawowym, po wykazaniu zainteresowania faktycznego, ma prawo zgłosić z wniosków o zapewnienie architektury lub informacyjno-komunikacyjnej, wywołanej dalej „wnioskiem o zapewnieniu”.

Zapewnienie, że jest to podmiot, który jest objęty zarzutem, z którym istnieje ryzyko, że zostanie objęty wnioskiem.

Zapewnienie o zapewnieniu powinno obejmować:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie barier utrudniających lub uniemożliwiających dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  3. wniosek o kontakt z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeśli dotyczy.


Podmiot publiczny powinien zostać wydany bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Identyfikator do przechowywania tego terminu nie jest możliwy, podmiot zidentyfikowany, o tym wnoszący, że jest to nowy termin charakterystyczny, przy czym termin ten nie może być inny niż 2 miesiące od dnia ujawnienia wniosku o zapewnieniu.

W uzasadnionych przypadkach, gdy zapewnienie jest w określonym zakresie, zapewniamy o zapewnieniu, że jest to możliwe lub ograniczone, w którym znajdują się cechy techniczne lub prawne, podmiot publiczny zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości posiadania i zapewnia dostęp alternatywny.

Wnioski o możliwość wzięcia można sprawdzić:

  • drogą pocztową na adres: Komenda Powiatowa Państwowa Straży Pożarnej w Wieruszowie, ul. Bolesławiecka 10, 98-400 Wieruszów,
  • wysyłając informację e-mail na adres: wieruszow@lodzkie.straz.gov.pl
  • wysyłając faks na numer (62) 7841665,
  • siedziba w siedzibie Komendy Powiatowej PSP w Wieruszowie, w godzinach urzędowania.

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności.pdf 0.12MB
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności​_cyfrowej.pdf 0.12MB
Skarga na brak dostępności
Skarga​_na​_brak​_dostepnosci.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.03.2025 09:29 kpt. Marcin Gruca
Wytwarzający/ Odpowiadający:
kpt. Marcin Gruca
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o zapewnienie dostępności 1.0 27.03.2025 09:29 kpt. Marcin Gruca

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP