Obowiązki dyrekcji szkoły w związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego
07.09.2021
Nadejście nowego roku szkolnego nakłada na dyrektorów placówek oświatowych pewne obowiązki związane o ochrona przeciwpożarową.
Zgodnie z § 17 Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109 z 2010 r., poz. 719) właściciel lub zarządca obiektu przeznaczonego dla ponad 50 osób będących jego stałymi użytkownikami, niezakwalifikowanego do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV, powinien co najmniej raz na 2 lata przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji oraz warunków ewakuacji z całego obiektu.
W przypadku obiektów, w których cyklicznie zmienia się jednocześnie grupa powyżej 50 użytkowników, w szczególności: szkół, przedszkoli, internatów, domów studenckich, praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji należy dokonać - co najmniej raz na rok, jednak w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia rozpoczęcia korzystania z obiektu przez nowych użytkowników.
7 września 2021 odbyła się próbna ewakuacja w Zespole Przedszkolno-Szkolnym w Kluczewsku. Po jej sprawnym przeprowadzeniu dla najmłodszych uczniów szkoły zastęp uczestniczący w ewakuacji przygotował pokaz sprzętu oraz przeprowadził pogadankę dotyczącą szeroko rozumianego bezpieczeństwa.
Poniżej publikujemy zbiór podstawowych zadań i obowiązków, jakie spoczywają na właścicielach/zarządcach obiektów oraz na pracownikach placówek oświatowych.
Opracowanie: st. kpt. Paweł Mazur
Materiały: KW PSP Poznań
Zdjęcia: KP PSP Włoszczowa
Materiały
Ewakuacja obiektów oświatowychEwakuacja_obiektow_oswiatowych.pdf 0.89MB