Procedura dotycząca zapewnienia dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ząbkowicach Śl.
Zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1440) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej, jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargi. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775).
Żądanie zapewnienia dostępności można:
- wysłać na adres: Komenda Powiatowa PSP w Ząbkowicach Śl., ul. Waryńskiego 15
57-200 Ząbkowice Śląskie , z dopiskiem „WNIOSEK - dostępność cyfrowa”; - wysłać drogą elektroniczną na adres e-mail: kpzabkowice@kwpsp.wroc.pl;
- złożyć osobiście po wcześniejszym skontaktowaniu się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na nr telefonu: 748157 375
Zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej.
Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, zwanym dalej ,,wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione , podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej można:
- wysłać na adres: Komenda Powiatowa PSP w Ząbkowicach Śl., ul. Waryńskiego 15
57-200 Ząbkowice Śląskie , z dopiskiem „WNIOSEK - dostępność architektoniczna” lub „WNIOSEK - dostępność informacyjno-komunikacyjna”; - wysłać drogą elektroniczną na adres e-mail: kpzabkowice@kwpsp.wroc.pl
- złożyć osobiście po wcześniejszym skontaktowaniu się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na nr telefonu: 748157 375
W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Materiały
WNIOSEK_O_ZAPEWNIENIE_DOSTĘPNOŚCI_ARCHITRKTONICZNEJ,_KOMUNIKACYJNEJ_w_KP_PSP_Ząbkowice_ŚlWNIOSEK_O_ZAPEWNIENIE_DOSTĘPNOŚCI_ARCHITRKTONICZNEJ,_KOMUNIKACYJNEJ_w_KP_PSP_Ząbkowice_Śl.docx 0.02MB WNIOSEK_O_ZAPEWNIENIE_TŁUMACZA_JĘZYKA_MIGOWEGO_KP_PSP_Ząbkowice_Śl
WNIOSEK_O_ZAPEWNIENIE_TŁUMACZA_JĘZYKA_MIGOWEGO_KP_PSP_Ząbkowice_Śl.docx 0.03MB ŻADANIE_ZAPEWNIENIA_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ_w_KP_PSP_Ząbkowice_ŚL
ŻADANIE_ZAPEWNIENIA_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ_w_KP_PSP_Ząbkowice_ŚL.docx 0.02MB