W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Finansowych

Główny Księgowy
Marzena Opalińska
tel. 46 858-19-69
 

Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy do spraw Finansowych należy:

  • sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
  • prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej,
    • zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową,
    • przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
    • zapewnieniu terminowego ściągania należności;
  • analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej;
  • prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  • nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
  • sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z wykonania budżetu do Starostwa Powiatu Żyrardowskiego, KW PSP, Głównego Urzędu Statycznego;
  • opracowywanie planów budżetu komendy powiatowej na następne lata w oparciu o wytyczne z KW PSP;
  • planowanie przychodów i wydatków oraz ich realizacja i rozliczanie w zakresie kompetencji przekazanych przez Starostę;
  • nadzór nad prawidłowością rozliczania umów o dzieło i zlecenia. Wystawianie dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego po rozliczeniu umowy;
  • nadzór nad zadaniami dotyczącymi realizacji płac polegający zwłaszcza nad:
    • sporządzaniem list płac wynagrodzeń i dodatkowych świadczeń w oparciu o wydane decyzje,
    • pobieraniem zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, sporządzaniem rozliczenia rocznego podatku,
    • naliczaniem, odprowadzaniem i ewidencjonowaniem ubezpieczeń społecznych,
    • prowadzeniem kart wynagrodzeń;
  • sporządzanie bilansu komendy powiatowej wraz z załącznikami;
  • akceptacja bilansu Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej.
{"register":{"columns":[]}}