W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowa drabina mechaniczna dla Komendy Miejskiej PSP w Zielonej Górze

30.01.2025

Ogólny widok samochodu strażackiego SD40 zaparkowanego na placu. Drabina jest częściowo wysunięta, a obok pojazdu stoi grupa strażaków i instruktorów. W tle widać budynki oraz drzewa, które dodają naturalnego tła.

Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp. zrealizowała w 2025 r. zadania pod nazwą:

„Doposażenie ksrg w samochody pożarnicze” w ramach umowy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze.

W ramach realizacji zadania odebrano samochód specjalny z drabiną mechaniczną SD40, który został przekazany do użytkowania Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze.

Głównym celem zadania jest poprawa stanu ochrony środowiska i zmniejszenie zagrożeń dla zdrowia, życia ludzi oraz środowiska poprzez:

  • doposażenie jednostek ksrg w samochód specjalny z drabiną pożarniczą,
  • poprawa efektywności kierowania działaniami ratowniczymi, w tym działań ratowniczych w zakresie chemiczno-ekologicznym,
  • skrócenie czasu podjęcia natychmiastowej i skutecznej interwencji,
  • podniesienie poziomu infrastruktury ochrony środowiska na terenie województwa lubuskiego poprzez utrzymanie efektywności i skuteczności ksrg.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 listopada 2014 r. w sprawie szczegółowych zasad wyposażenia jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej oraz normatywem wyposażenia jednostek PSP w woj. lubuskim, w związku z przekroczonym czasookresem użytkowania i znacznym wyeksploatowaniem wskazana jest wymiana tego typu pojazdów oraz uzupełnienie normatywu. Zakupiony pojazd uzupełni potencjał techniczny nie tylko ksrg woj. lubuskiego, ale i kraju, gdyż na mocy obowiązujących uregulowań prawnych będzie mogły być kierowany w razie potrzeby do działań poza teren województwa.

Podczas szkolenia dotyczącego obsługi zakupionego pojazdu z wyposażeniem przekazano informacje o celach zakupu, charakterystyce, sposobie użytkowania, możliwościach wykorzystania sprzętu.

Pojazd został oznakowany w zakresie informacji o udzielonym dofinansowaniu ze środków WFOŚiGW w Zielonej Górze.

Wartość zakupionego pojazdu wynosi – 4.397.250 zł.

Zadanie zostało zrealizowane przy dofinansowaniu środkami:

  • Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze – 1.000.000 zł,
  •  Budżetu Państwa w ramach „Programu Modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025” – 3.397.250 zł.

 

Linki do stron głównych serwisu:

WFOŚiGW w Zielonej Górze http://www.wfosigw.zgora.pl/

 

Opracowanie: mł. asp. Jolanta Marcinkowska

Zdjęcia: KM PSP Zielona Góra, FIRE-MAX, str. Dawid Budziński

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dofinansowano ze środków

Wojewódzkiego Funduszu

Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

w Zielonej Górze

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}