Tekst łatwy do czytania (ETR)
INFORMACJA O KOMENDZIE WOJEWÓDZKIEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W KATOWICACH
To jest budynek Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej
w Katowicach, w skrócie Komenda.
Wejście do Komendy jest od ulicy Wita Stwosza 36.
Szefem Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej jest
Pan Komendant Wojciech Kruczek. Komendant kontroluje działania
jednostek Państwowej Straży Pożarnej województwa śląskiego.
Komendant dba o ochronę przeciwpożarową w województwie śląskim.
Komendant dba o to, żeby wszyscy strażacy wykonywali dobrze swoją służbę.
Panu Komendantowi pomagają Zastępcy Komendanta i inni strażacy.
Komenda podzielona jest na wydziały, które zajmują się różnymi sprawami.
Czym zajmują się strażacy?
Strażacy pracują w dzień i w nocy.
Strażacy na służbie mają dużo obowiązków.
Gaszą pożary i ratują ludzi w wypadkach samochodowych.
Pomagają lekarzom w czasie epidemii.
Ratują zagrożone zwierzęta.
Strażacy robią jeszcze inne rzeczy. Sprawdzają czy budynki są
bezpieczne przed pożarem i czy w razie wybuchu pożaru można
z nich szybko uciec.
Szkolą strażaków i strażaków ochotników oraz osoby odpowiedzialne
za bezpieczeństwo pożarowe w zakładach pracy.
Sprawdzają sprzęt i umiejętności strażaków
z mniejszych jednostek.
Strażacy uczą dzieci i młodzież jak bezpiecznie zachowywać się
w różnych sytuacjach, co zrobić w razie pożaru, burzy lub powodzi.
Budynek Komendy Wojewódzkiej
Państwowej Straży Pożarnej
w Katowicach.
Do budynku Komendy możesz wejść od
ulicy Wita Stwosza 36.
Na wejściu przywita Ciebie
pracownik, który pomoże załatwić
sprawę.
Kontakt z pracownikami Komendy
Aby załatwić sprawę w Komendzie:
• zadzwoń pod numer +48 47 851 5110
• wyślij faks pod numer +48 47 851 5115
• napisz wiadomość i wyślij ją na adres
e-mailowy: straz@katowice.kwpsp.gov.pl
• napisz pismo i wyślij je na adres:
Komenda Wojewódzka
Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach
ul. Wita Stwosza 36
40-042 Katowice
• napisz pismo i wyślij je za pomocą platformy e-PUAP: skrytka ESP
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma
Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu musisz mieć Internet
i swoje konto w ePUAP.
Możesz też przyjść do Komendy i spotkać się
z pracownikiem w godzinach pracy Komendy.
Komenda jest otwarta w dni robocze
w godzinach od 7.30 do 15.30.
Zadzwoń najpierw pod numer +48 47 851 5110,
aby umówić wizytę.
Wszystkie informacje o Komendzie można znaleźć na stronach internetowych: https://www.gov.pl/web/kwpsp-katowice,
https://www.gov.pl/web/kwpsp-katowice/mapa-strony?show-bip=true
Grafika: "Moja wiedza na temat straży pożarnej" Bartosz Józefowicz, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Biblioteka Self-Adwokata