W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Czad i Ogień. Obudź czujność 2024

05.10.2024

samochód z drabiną mechaniczną po lewej, strażacki samochód dostawczy po prawej stojące na rynku manufaktury

5 października 2024 roku na Rynku Włókniarek Łódzkiej czyli w łódzkiej Manufakturze, odbył się etap wojewódzki "Społecznej kampanii edukacyjno – informacyjnej „Czad i Ogień. Obudź czujność” - 2024", którego głównym celem było propagowanie montażu czujek dymu i tlenku węgla w domach i mieszkaniach. W czasie festynu dzieci i dorośli mogli dowiedzieć się jak zwiększyć swoje bezpieczeństwo w domu, wykorzystując do tego wskazane detektory. Główną atrakcją akcji był konkurs, w którym nagrodami były dualne czujki dymu i tlenku węgla.

Odwiedzający nasze stoiska mieli okazję zapoznać się ze sprzętem używanym do gaszenia pożarów, ratowania ludzi i usuwania zagrożeń. Można było obejrzeć pokazy cięcia pojazdów oraz ratownictwa chemicznego w wykonaniu strażaków z grup specjalistycznych ratownictwa technicznego i chemiczno-ekologicznego. Dużym zainteresowaniem cieszyły się pokazy spalania tłuszczy jadalnych oraz wybuchy dezodorantu przygotowane przez instruktorów z Ośrodka Szkolenia KW PSP w Łodzi. 

Każdy z odwiedzających festyn mógł zasięgnąć porady prawnej z zakresu ochrony przeciwpożarowej, stosowania przepisów, pierwszej pomocy, a także obejrzeć mobilne symulatory zagrożeń pożarowych – domek jednorodzinny, las i jezioro oraz biurowiec służący strażakom jako pomoc dydaktyczna w działaniach z zakresu prewencji społecznej.

Najmłodszych uczestników festynu bawili animatorzy i szczudlarze a także strażacki miś. Mogli oni również spróbować swoich sił wspinając się na skrzynki, będą asekurowanych przez strażaków ze Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Wysokościowego, oraz ściankę wspinaczkową z Ochotniczej Straży Pożarnej w Żychlinie.

Realizacja kampanii „Czad i Ogień. Obudź czujność” możliwa była dzięki środkom z budżetu państwa będących w dyspozycji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.

Zdjęcia (8)

{"register":{"columns":[]}}