Budowa nowej siedziby ostródzkiej Komendy Powiatowej PSP stała się faktem
27.07.2023
27 lipca 2023 roku to historyczna data dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ostródzie. Tego dnia, w obecności Zbigniewa Babalskiego Posła na Sejm RP, nadbryg. Tomasza Komoszyńskiego Warmińsko-Mazurskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP i Grzegorza Kierozalskiego Dyrektora Oddziału Terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Olsztynie, ostródzki Komendant Powiatowy PSP bryg. Łukasz Jasiński podpisał umowę z wykonawcą reprezentowanym przez Mariusza Kotasa członka zarządu firmy „SOAR” na realizację pierwszego etapu budowy nowej siedziby Komendy Powiatowej PSP wraz z jednostką ratowniczo-gaśniczą w Ostródzie. Ostródzcy strażacy dzięki środkom rządowym w ramach ustawy: „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025” za trzy lata przeniosą się do nowego obiektu. Obecna siedziba ostródzkiej komendy PSP, która powstała latach 70. ubiegłego wieku, nie spełnia norm oraz sprawia wiele trudności w garażowaniu sprzętu i pojazdów pożarniczych. Przedsięwzięcie, które finansowane jest z budżetu państwa, to także zasługa samorządów powiatu ostródzkiego, które wsparły ostródzkich strażaków środkami finansowymi, podczas etapu projektowego, a olsztyński oddział KOWR bezpłatnie przekazał działkę pod nową siedzibę ostródzkiej komendy PSP.
Całkowity koszt budowy nowej siedziby ostródzkiej Komendy Powiatowej PSP szacowany jest na ponad 31 milionów złotych. Firma „SOAR”, którą wyłoniono w ramach przetargu na realizację pierwszego etapu budowy, wykona między innymi prace ziemne, zjazd do działki budowlanej oraz instalację kanalizacyjną. Zgodnie z warunkami przetargu zakończenie robót budowlanych związanych z pierwszym etapem prac przewidziane jest na koniec października 2023 roku.
Opracowanie/zdjęcia: st. kpt. Grzegorz Różański