W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Odpowiedzi do formularza kontaktowego z dnia 03.11.2021

  1. Czy przy wyposażaniu szkoły w sprzęt audio-video można zakupić komputer lub laptop? W regulaminie jest napisane, że można zakupić niezbędne oprogramowanie. Niestety posiadane przez szkołę komputery nie będą go w stanie obsłużyć. Stąd moje pytanie. Czy z tego względu przy zakupie oprogramowania można dokupić niezbędny do obsługi komputer lub laptop?
     

                        W ramach Programu nie można zakupić komputerów ani laptopów do obsługi sprzętu audio-wideo. Każdorazowo dozwolony jest jedynie zakup takiego sprzętu w przypadku kupna drukarki 3D tj. Jeden laptop/komputer na jedną zakupioną drukarkę 3D.

 

  1. Dlaczego w wykazie szkół, które złożyły wniosek o uczestnictwo w programie pn. "Laboratoria przyszłości" nie uwzględniono Szkoły Filialnej w Roztoce Wielkiej, pomimo złożenia takiego wniosku?

 

                        Rejestr szkół, które biorą udział w programie ma charakter poglądowy i nie jest wiążący pod kątem weryfikacji czy dana placówka jest uprawniona do składania wniosków o objęcie finansowaniem oraz czy dana placówka i jej organ prowadzący przesłali już wnioski.. Wszelki rozbieżności pomiędzy poniższą listą a stanem faktycznym wynikają z faktu, iż część placówek w dniu pobierania zestawienia z Systemu Informacji Oświatowej nie miała pełnego zestawienia danych o szkole.

 

  1. Jesteśmy powiatem ziemskim. Czy upoważnienie dla osoby składającej wniosek podpisuje wtedy dwóch członków Zarządu Powiatu?

Czy osoba podana do kontaktu we wniosku organu prowadzącego to osoba tożsama z osobą upoważnioną do złożenia wniosku czy może to być inna osoba?

 

                        Upoważnienie podpisuje jeden wybrany członek Zarządu Powiatu. Osoba podana do kontaktu we wniosku organu prowadzącego to osoba tożsama z osobą upoważnioną do złożenia wniosku lub inna osoba. Sugerujemy, aby osobą kontaktową była persona, która Miałą styczność z wypełnianiem wniosku.

 

  1. Czy w ramach środków można zakupić krzesła?

 

                        Nie można zakupić krzeseł w ramach Programu. Dozwolony jest zakup taboretów oraz foteli obrotowych, o specyfikacji ujętej w Katalogu wyposażenia.

 

  1. 1. Podczas weryfikacji danych jako organ prowadzący odnośnie liczby uczniów i porównując go ze stanem w systemie informacji oświatowej od momentu złożenia wniosku przez dyrektora szkoły liczba dzieci uległa zmianie (np. o jednego ucznia). Czy teraz organ prowadzący powinien dokonać korekty wniosku we własnym zakresie ?

    2. Jeśli chodzi o weryfikacje liczby uczniów biorą wyłącznie udział w projekcie klasy podstawowe w szkole podstawowej z pominięciem oddziałów klas zerowych ?

 

            1. Organ prowadzący nie może dokonać korekty we własnym zakresie. Do udziału w Programie jest brana liczba uczniów na dzień składania wniosku przez szkołę. Należy trzymać się liczby podanej przez szkołę, bez względu na migrację uczniów.

2. Tak, biorą udział tylko klasy podstawowe. Klasy zerowe nie są uprawnione do udziału w Programie.

 

  1. W jakim terminie będą przekazywane środki finansowe do organów prowadzących? Wnioski w ramach programu złożyliśmy 14 października, do tej pory nie mamy żadnej informacji czy wnioski są prawidłowe i nie otrzymaliśmy środków. Okres na wydatkowanie środków jest coraz krótszy, a w przypadku niektórych szkół są to naprawdę duże kwoty do wydatkowania.

 

            Ocena wniosków oraz wysyłka środków odbywa się w kolejności chronologicznej, według daty złożenia wniosku o wsparcie. Środki przelewane są na bieżąco.

 

  1. Chciałbym się upewnić, czy jeśli szkoła wybrała do zakupu pakiet wyposażenia podstawowego w cenie 14 tyś. czy za pozostałe 16 tyś. (z 30 tyś) może dokupić sprzęt kulinarny do zajęć gospodarstwa domowego? Czy tym sprzętem może być lodówka, kuchenka, artykuły agd ?

 

            Tak, pozostałą kwotę mogą Państwo rozdysponować na sprzęty znajdujące się w katalogu wyposażenia. Podaną kwotę można wykorzystać między innymi na sam sprzęt kulinarny: lodówkę, kuchenkę czy inne wyposażenie w rubryce ,,AGD”.

 

  1. Co się dzieje jeśli dany sprzęt, p. laminator - zepsuje się przed upływem wymaganych 5 lat (a po działaniu gwarancji)?

 

            Określona czasowość użytkowania sprzętu odnosi się do ogółu wyposażenia. Nie ma żadnych konsekwencji z poziomu Programu, jeśli w trakcie jego trwania któryś z elementów wyposażenia ulegnie zepsuciu po terminie gwarancji.

 

  1. Czy materiały , które się szybko zużywają, lub są wręcz jednorazowe np. koraliki, nici, tekstylia- też podlegają warunkowi: "wykorzystywania wyposażenia w co najmniej pięciu kolejnych latach szkolnych, podczas średnio minimum 3 godzin zajęć w każdym tygodniu nauki"? Jak je rozliczać?

 

            Nie, są to materiały eksploatacyjne, które po stosownym użytkowaniu - zużywają się i należy je traktować jako odpady. Wymóg czasowy użytkowania odnosi się do całości wyposażenia, a nie do jednorazowych elementów.

 

  1. Jak czytać opis w katalogu, np. w stosunku do drukarki 3D, łączność WIFI  i zdalny podgląd wydruku - czy to są wymagania konieczne i obowiązkowe, czy tylko przykładowy opis. Jeżeli szkoła ma drukarkę 3D, ale nie spełnia ona tych wysokich wymagań, czy oznacza to wymóg zakupu takiej, która jest zgodna w 100% z opisem?
     

            W katalogu wyposażenia znajdują się wymagania konieczne. Jeśli drukarka 3D w Państwa szkole nie jest zgoda z podaną przez Program specyfikacją, obowiązkiem jest wydatkowanie środków na taką, która spełnia niniejsze warunki.

 

  1. Przez nieuwagę nie pobrałem złożonego wniosku w postaci pliku pdf. Na skrzynkę pocztową również nic nie przyszło. Czy jest możliwość pobrania tego wniosku w wersji do wydruku?

 

            Uprzejmie informujemy, że nie ma takiej możliwości. Jedyną metodą otrzymania wniosku, jest wystosowanie prośby o przesłanie kopii wniosku do właściwego Organu prowadzącego lub Wojewody.

 

  1. Nasza szkoła wysłała formularz zgłoszeniowy do programu i teraz nie bardzo wiemy co dalej. Czy zakwalifikowaliśmy się do niego? Gdzie można to sprawdzić? Nadmieniam, że w zakładce "szkoły w programie" jest Szkoła Podstawowa w Rusinowie ale nie zgadza się numer RSPO, więc to z pewnością inna placówka. Nasza placówka to Publiczna Szkoła Podstawowa Specjalna w Rusinowie Koneckim.

 

            Zalecamy kontakt z organem prowadzącym pod który podlega Państwa szkoła. To organ będzie wiedział, czy otrzymał od Państwa zgłoszenie i mógł je przesłać do Wojewody. W przypadku nieotrzymania wniosku przez organ prowadzący, będzie trzeba wypełnić wniosek ponownie z poziomu szkoły.

 

  1. Kiedy zostaną uruchomione środki przez wojewodę ? Szkoła znajduje się na liście i ma Status wniosku do Wojewody: złożony. Jak dalej ma wyglądać kupowanie sprzętu?

 

            Środki są przekazywane przez poszczególnych wojewodów w kolejności chronologicznej co do daty złożenia wniosku. Kupno sprzętu odbywa się na mocy decyzji Organu prowadzącego tj. Albo sprzęt zakupuje organ prowadzący, albo powierz on zakupy szkole.

 

  1. W jaki sposób sprawdzić status wysłanego a następnie poprawionego wniosku? Organ prowadzący nie otrzymał żadnej informacji o wysłanym przez szkołę  formularzu aplikacyjnym.  Wniosek dotyczy Szkoły Podstawowej im. Unitów Podlaskich w Olszance.

 

            Zalecamy wystosować prośbę do Organu prowadzącego, aby ten sprawdził, czy wiadomość dot. Programu nie znajduje się w folderze ,,Spam”, ,,Inne” oraz ,,Oferty”. W przypadku dalszego niewykrycia przez ten e-mail wniosku, rekomendujemy wysłanie nowego wniosku przez szkoły na alternatywny e-mail organu prowadzącego, np. E-mail służbowy pracownika Organu prowadzącego.

 

  1. Jak organy zostaną powiadomione o statusie wniosku? Czy jeżeli w wykazie szkół jest informacja, że wniosek został złożony przez wojewodę to znaczy, że otrzymamy wsparcie? Jaki jest termin na weryfikację i ocenę wniosków?

 

            Organy prowadzące dostaną informacje bezpośrednio od właściwych wojewodów. Ocena wniosków oraz wysyłka środków odbywa się w kolejności chronologicznej, według daty złożenia wniosku o wsparcie. Środki przelewane są na bieżąco

 

  1. Szkoła wnioskuje o wsparcie w wysokości 131 000 zł. Zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych powyżej kwoty 130 000 zł jest zobowiązana wyłonić wykonawcę w drodze przetargu. Ogłoszenie przetargu jest możliwe po zwiększeniu planu finansowego, a to z kolei po otrzymaniu środków finansowych. Co w sytuacji, gdy szkoła nie zdąży do końca grudnia 2021 r . wyłonić wykonawcy i wykorzystać 60% wsparcia finansowego.

 

            Wymóg 60% został wprowadzony w celu maksymalnie szybkiego zapewnienia uczniom możliwości korzystania z wyposażenia. Jeżeli z obiektywnych przyczyn, w szczególnych przypadkach, dany organ prowadzący nie byłby w stanie wydatkować takiej kwoty w roku 2021 powinien tego dokonać w możliwie najkrótszym terminie w roku następnym. Wyjaśnienia w przypadku wystąpienia takiej sytuacji, zgodnie z § 7 ust. 2 pkt 4 uchwały, organ prowadzący złoży wojewodzie w informacji o wykorzystaniu wsparcia w 2021 roku. www.gov.pl/laboratoria Możliwe jest w związku z tym przykładowo uwzględnienie niezrealizowanych planowanych wydatków w ramach „Laboratoriów Przyszłości” w wydatkach niewygasających (jeżeli spełnione są odpowiednie przesłanki określone w art. 263 ustawy o finansach publicznych), lub uwzględnienie niewydatkowanych środków w 2021 r. w projekcie budżetu na rok 2022, w adekwatnej kwocie.

 

  1. Szkoła składająca wniosek mieści się na wsi. W adresie nie posiada nazwy ulicy. Co w takiej sytuacji wpisać w adresie, w polu " ulica "?

 

            Rekomendujemy wpisanie nazwy wsi w rubryce ,,ulica”.

 

  1. Czy już wiadomo kiedy do programu będą mogły zgłaszać wnioski szkoły niepubliczne?

 

            Chcemy aby wsparcie otrzymały wszystkie szkoły podstawowe, niezależnie od tego kto jest ich organem prowadzącym (minister, samorząd, osoba fizyczna, osoba prawna etc.). Ze względów logistycznych, w pierwszej kolejności planujemy rozpocząć przyjmowanie wniosków od szkół samorządowych, podczas gdy pozostałe szkoły otrzymają wsparcie na początku 2022 r.

 

  1. Dnia 29.10.2021 r. złożyłem do Państwa wniosek w imieniu Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 w Krakowie, RSPO 11111. Proszę o informację w jakim czasie wniosek zostanie rozpatrzony na chwilę obecną jest jako niezłożony. Bardzo prosimy o zwrotną informację czy wniosek jest prawidłowy czy ewentualnie są dane do skorygowania.

 

            System przyjął zgłoszenie szkoły, ale jeszcze go nie zweryfikował. System zgłoszeń weryfikuje wnioski w kolejności chronologicznej, a następnie aktualizuje dane, dlatego trudno nam jest określić datę zmiany statusu. Zazwyczaj ten proces trwa do 3 dni roboczych. Status ,,Złożony" powinien pojawić się niebawem.

 

  1. Proszę informację o terminie, w którym będziemy mogli zgłosić naszą szkołę do programu Laboratoria Przyszłości: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 w Zielonej Górze, naszym ogranem prowadzącym jest osoba fizyczna.

 

            Chcemy aby wsparcie otrzymały wszystkie szkoły podstawowe, niezależnie od tego kto jest ich organem prowadzącym (minister, samorząd, osoba fizyczna, osoba prawna etc.). Ze względów logistycznych, w pierwszej kolejności planujemy rozpocząć przyjmowanie wniosków od szkół samorządowych, podczas gdy pozostałe szkoły otrzymają wsparcie na początku 2022 r.

 

  1. Do chwili obecnej na adres organu prowadzącego (cuwpawlosiow@interia.pl) podany przez szkołę (Zespół szkół w Pawłosiowie) przy wypełnianiu wniosku (02.11.2021) nie dotarły dwa wnioski  dotyczące  szkoły podstawowej w Pawłosiowie i filialnej szkoły podstawowej w Kidałowicach. Uprzejmie proszę o sprawdzenie powyższego z uwagi na fakt, iż na stronie Laboratoria przyszłości - szkoły w programie-  powyższe szkoły mają  już status - wniosek złożony. Ponadto proszę o udzielenie informacji odnośnie nazwy szkoły przy tworzeniu wniosku w przypadku jeżeli nazwa szkoły (na zestawieniu Szkoły w programie) brzmi ZESPÓŁ SZKÓŁ W PAWŁOSIOWIE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. A. MICKIEWICZA Z ODDZIAŁEM PRZEDSZKOLNYM W PAWŁOSIOWIE  to czy wprowadzając szkołę na  wniosku należy posłużyć się pełną nazwą (taka jaka jest na powyższym zestawieniu) czy wprowadzić ją jako Szkoła Podstawowa im. A.Mickiewicza  z oddziałem przedszkolnym w Pawłosiowie (jak sugeruje wniosek).

 

            Zalecamy wystosować prośbę do Organu prowadzącego, aby ten sprawdził, czy wiadomość dot. Programu nie znajduje się w folderze ,,Spam”, ,,Inne” oraz ,,Oferty”. W przypadku dalszego niewykrycia przez ten e-mail wniosku, rekomendujemy wysłanie nowego wniosku przez szkoły na alternatywny e-mail organu prowadzącego, np. E-mail służbowy pracownika Organu prowadzącego. Rekomendujemy wpisanie następującej nazwy: Szkoła Podstawowa im. A.Mickiewicza

z oddziałem przedszkolnym w Pawłosiowie.

 

 

  1. Czy jeżeli szkoła ma wyposażoną pracownię druku 3D (np. posiada zakupione drukarki z innych projektów), to czy wnioskując np o kwotę 60 tysięcy może nie dokonać zakupu drukarek? Zakupić tylko filamenty i więcej środków przeznaczyć sobie na zakup pracowni audio, której nie posiadają? Czy jednak obligatoryjny jest zakup drukarki 3d?

 

            Jeśli szkoła posiada już niektóre elementy z wyposażenia podstawowego, wtedy w ramach Programu nie musi kupować ich ponownie. Można zatem wydatkować więcej środków na filamenty czy też zakup pracowni audio.

 

  1. Dzień dobry, czy odsetki od kwoty przyznanej w ramach programu stanowią dochód powiatu?

 

            Ewentualne koszty prowadzenia rachunku pokrywa organ prowadzący, a ewentualne wpływy z oprocentowania stanowią jego dochód.

 

  1. Organ prowadzący otrzymał wnioski od trzech szkół. Czy w związku z tym, że należy wyodrębnić rachunek bankowy, to czy organ prowadzący powinien go wyodrębnić dla każdej z tych szkół osobno czy jeden? Czy szkoła także powinna wyodrębnić rachunek bankowy?

 

            Organ prowadzący powinien założyć odrębny rachunek na potrzeby Programu. Wystarczy założyć jeden, wspólny rachunek dla wszystkich szkół. Szkoły nie mają obowiązku wyodrębniania rachunków bankowych.

 

  1. Co w sytuacji jeżeli gmina przeprowadzi procedurę przetargową i wystąpią komplikacje, które spowodują, że np. przetarg nie zostanie rozstrzygnięty, czyli nie wydatkujemy środków w tym roku. Moim zdaniem wiele samorządów będzie się borykało z tym problemem. Termin działań związanych z realizacją programu jest bardzo napięty.

 

            Wymóg 60% został wprowadzony w celu maksymalnie szybkiego zapewnienia uczniom możliwości korzystania z wyposażenia. Jeżeli z obiektywnych przyczyn, w szczególnych przypadkach, dany organ prowadzący nie byłby w stanie wydatkować takiej kwoty w roku 2021 powinien tego dokonać w możliwie najkrótszym terminie w roku następnym. Wyjaśnienia w przypadku wystąpienia takiej sytuacji, zgodnie z § 7 ust. 2 pkt 4 uchwały, organ prowadzący złoży wojewodzie w informacji o wykorzystaniu wsparcia w 2021 roku. www.gov.pl/laboratoria Możliwe jest w związku z tym przykładowo uwzględnienie niezrealizowanych planowanych wydatków w ramach „Laboratoriów Przyszłości” w wydatkach niewygasających (jeżeli spełnione są odpowiednie przesłanki określone w art. 263 ustawy o finansach publicznych), lub uwzględnienie niewydatkowanych środków w 2021 r. w projekcie budżetu na rok 2022, w adekwatnej kwocie.

 

  1. W ubiegłym tygodniu złożyłam dwa wnioski ze szkół na terenie gminy Dębowa Kłoda, z pośpiechu zamiast Gmina Dębowa Kłoda jako organ prowadzący wpisałam Wójt Gminy Dębowa Kłoda, czy powinnam złożyć korektę wniosków?

 

            Jeśli szkoła posiada status w systemie jako ,,Niezłożony”, oznacza to, iż system przyjął zgłoszenie szkoły, ale jeszcze go nie zweryfikował. System zgłoszeń weryfikuje wnioski w kolejności chronologicznej, a następnie aktualizuje dane. Status ,,Złożony" powinien pojawić się niebawem.
 

  1. Czy wniosek złożony do Wojewody należy złożyć ponownie w sytuacji gdy: dyrektor szkoły złożył wniosek z liczbą uczniów różną od danych w SIO (nie uwzględniono dzieci z OREW) i w taki sam sposób złożono wniosek do Wojewody (z danymi różniącymi się od danych w SIO bez dzieci w OREW). Czy Dyrektor musi złożyć ponownie wniosek uwzględniający dzieci w OREW, a tym samym organ prowadzący również musi złożyć nowy wniosek. Co z dotychczas złożonym wnioskiem?

 

                        Tak, należy złożyć korektę błędnych wniosków oraz poinformować o fakcie właściwy organ prowadzący.

 

  1. Czy Gmina Malczyce może złożyć wniosek na zakup pracowni terminalowej 25-stanowiskowe do szkoły podstawowej? Czy taki zakup wchodzi w skład kategorii zakupowej i czy koszt będzie kwalifikowany? Ilość dzieci jaka jest obecnie to 399.

 

                        Nie, laptopy oraz komputery nie wchodzą w skład katalogu wyposażenia.

 

  1. Czy wpłynął do Państwa wniosek Szkoły Podstawowej w Zaleskich  dot. udziału w programie Laboratoria Przyszłości, ponieważ nasz organ prowadzący nie otrzymał od Państwa żadnej informacji zwrotnej?

 

                        Uprzejmie informujemy, iż kancelaryjna obsługa beneficjentów Programu ,,Laboratoria Przyszłości” nie ma uprawnień do sprawdzenia wpłynięcia wsparcia dla poszczególnych organów prowadzących. Niniejsze zapytanie prosimy skierować do właściwego Wojewody.

 

  1. Złożyłam wnioski dla wszystkich 4 szkół podstawowych z gminy Chrząstowice (Publiczna Szkoła Podstawowa w Dębskiej Kuźni, Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałem Przedszkolnym w Dębiu, Publiczna Szkoła Podstawowa z punktem przedszkolnym w Dańcu i Publiczna Szkoła Podstawowa w Chrząstowicach). 3 wnioski złożyłam już 13.10.2021 r. a 1 wniosek 26.10.2021 r. Wnioski w systemie mają nadal status "złożony". Wnioski miały być akceptowane "na bieżąco".... Na jaki komunikat mamy czekać, aby móc uruchomić procedurę zakupów? Kto w województwie opolskim akceptuje wnioski?

 

                        Uprzejmie informujemy, iż wpłaty na konta organów prowadzących są dostarczane na bieżąco, zgodnie z kolejnością chronologiczną wypełnienia wniosków. Organy prowadzące, które złożyły wnioski mogą już na tym etapie dokonywać wydatków na zakup sprzętu określonego w katalogu, o którym mowa w uchwale Rady Ministrów z dnia 29 września 2021 r., które następnie zostaną zwrócone w wypadku, w którym zostałoby tym organom przyznane wsparcie finansowe. Dane kontaktowe w sprawie Programu w województwie opolskim są następujące: Marek Wąsowski kontakt tel. pod numerem 77 45 24 578 adres mailowy: mwasowski@kuratorium.opole.pl.

 

  1. W zakładce informacyjnej "Szkoły w Programie" nie znalazłem dwóch szkół z gminy Dąbie, powiat: Krosno Odrzańskie, województwo: lubuskie.  1.  Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Gronowie. RSPO: 18268 2. Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Gronowie Szkoła Filialna im. Jana Pawła II w Szczawnie. RSPO: 122558 Chciałbym złożyć wniosek w terminie i nie jestem pewny czy w tej sytuacji zostanie przyjęty przez system. Proszę o pomoc w tej sprawie.

 

                        Rejestr szkół, które biorą udział w programie ma charakter poglądowy i nie jest wiążący pod kątem weryfikacji czy dana placówka jest uprawniona do składania wniosków o objęcie finansowaniem oraz czy dana placówka i jej organ prowadzący przesłali już wnioski. Wszelki rozbieżności pomiędzy poniższą listą a stanem faktycznym wynikają z faktu, iż część placówek w dniu pobierania zestawienia z Systemu Informacji Oświatowej nie miała pełnego zestawienia danych o szkole. Wszystkie wnioski szkół, które nie znajdują się w wykazie a które złożyły poprawnie wniosek - otrzymają wsparcie.

 

  1. Z upoważnienia Burmistrza Miasta Ustka złożyłam 29.10.2021 r. wniosek o udzielenie dotacji w ramach programu Laboratoria Przyszłości za Szkołę Podstawową nr 2 im. kmdra B. Romanowskiego w Ustce. Na stronie Ministerstwa Szkoła widnieje ze statusem wniosku do Wojewody jako "niezłożony". Wypełniając formularz wyświetliło mi się, że wniosek został przesłany do właściwego Wojewody. Wnoszę o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji.

 

                        Oznacza to, iż system przyjął zgłoszenie szkoły, ale jeszcze go nie zweryfikował. System zgłoszeń weryfikuje wnioski w kolejności chronologicznej, a następnie aktualizuje dane. Status ,,Złożony" powinien pojawić się niebawem.

 

  1. Czy w ramach wyposażenia dodatkowego można dokupić szkolenie „Szkolenie metodyczne z wykorzystania portalu ClassVR i obsługi zakupionego sprzętu"?

 

                        Nie, szkolenia nie są elementami wydatkowania w ramach Programu.

 

  1. Jestem przedstawicielką organu prowadzącego szkoły. Proszę o informację, na jakim etapie dokonuje się ostatecznego wyboru sprzętu, jaki ma zakupić szkoła oraz jakie są zalecenia co do zakupu tego sprzętu, tzn. czy gmina ma je zakupić, czy szkoła?

 

                        Dokładny sposób dokonania zakupów będzie decyzją organu prowadzącego. Ze względów logistycznych, rekomendujemy aby tam gdzie to możliwe dokonanie zakupów było powierzane szkołom. Termin ostatecznego wyboru sprzętu leży w gestii  porozumienia organu prowadzącego a szkołą.

 

  1. Od kiedy szkoły mogą dokonywać zakupu wyposażenia w ramach programu Laboratoria Przyszłości?

 

                        Organy prowadzące, które złożyły wnioski mogą już na tym etapie dokonywać wydatków na zakup sprzętu określonego w katalogu, o którym mowa w uchwale Rady Ministrów z dnia 29 września 2021 r., które następnie zostaną zwrócone w wypadku, w którym zostałoby tym organom przyznane wsparcie finansowe.

{"register":{"columns":[]}}