Odpowiedzi do formularza kontaktowego z dnia 10.11.2021
- Reprezentuję Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Sławnie. W związku z błędnie podanym adresem e-mail jednostki podległej (organu prowadzącego, zmieniłam też kolejność w nazwie: Szkoła Podstawowa nr 4 w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Sławnie) ) w dniu dzisiejszym poprawiłam wniosek i przesłałam do Państwa. Bardzo proszę o przesłanie wniosku do akceptacji przez mój organ prowadzący.
Uprzejmie dziękujemy za informację.
- Proszę o przesłanie informacji w jakiej formie Organ prowadzący może upoważnić dyrektora szkoły do dokonania zakupów w ramach wsparcia? Czy ma to być pisemne upoważnienie?
Nie ma narzuconej konkretnej formy takiego ustalenia. Rekomendujemy jednak, by było ono utrwalone w formie pisemnej np. Jako upoważnienie.
- Chciałabym zapytać jaki jest czas oczekiwania na rozpatrzenie złożonego wczoraj wniosku dotyczącego projektu Laboratoria Przyszłości. Nadal jako szkoła mamy statut „niezłożony".
System zgłoszeń weryfikuje wnioski w kolejności chronologicznej, a następnie aktualizuje dane. Status ,,Złożony" powinien pojawić się niebawem.
- Szkoła oraz organ na etapie wnioskowania w formularzu wpisał nazwę szkoły wraz z wskazaniem w nazwie nazwę miejscowości. Na stronie MEiN w wykazie złożonych wniosków pojawiła się tylko nazwa szkoły bez wskazania miejscowości - czy należy ponownie składać wniosek skoro wniosek organu i szkoły były prawidłowe? Prawidłowy jest również numer RSPO.
Nie należy składać ponownego wniosku, jest to błąd redakcyjny po stronie systemu. Nie wpływa to w żadnym stopniu na ocenę wniosku.
- Proszę o informację kiedy będą rozstrzygnięcia wniosków LP dla województwa łódzkiego. Poproszę również o kontakt do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi do właściwego Wydziału, który zajmuje się programem Laboratoria Przyszłości.
Informacja oraz przekazanie środków następuję na bieżąco, w zależności od chronologii wysłania wniosku o wsparcie. Prosimy o chwilę cierpliwości, środki jak i decyzja powinny pojawić się niebawem. Kontakt do Pana Piotra Pietrzaka: mail: piotr.pietrzak@lodz.uw.gov.pl; tel. 42) 664 20 02. Mail do systemu: laboratoriaprzyszlosci@lodz.uw.gov.pl
- Dzień dobry, proszę o informację dotyczącą statusu wniosku laboratorium przyszłości - niezłożony numer 41790.
Rejestr szkół, które biorą udział w programie ma charakter poglądowy i nie jest wiążący pod kątem weryfikacji czy dana placówka jest uprawniona do składania wniosków o objęcie finansowaniem oraz czy dana placówka i jej organ prowadzący przesłali już wnioski. Wszelki rozbieżności pomiędzy poniższą listą a stanem faktycznym wynikają z faktu, iż część placówek w dniu pobierania zestawienia z Systemu Informacji Oświatowej nie miała pełnego zestawienia danych o szkole. Szkoły oraz Organy prowadzące, które poprawnie złożyły wnioski, a których nie ma w wykazie szkół, dostaną wsparcie.
- Od kiedy placówki niepubliczne będą mogły brać udział w tym projekcie.
Tak, wniosek został dostarczony w terminie i na pewno trafił do systemu. Jest on w tej chwili analizowany. Niedostateczne wypełnienie punktu 17 nie jest podstawą do odrzucenia wniosku.
- Czy na etapie już przekazanych do wojewody wniosków można zmienić numer konta?
Ze względów logistycznych, w pierwszej kolejności planujemy rozpocząć przyjmowanie wniosków od szkół samorządowych, podczas gdy pozostałe szkoły otrzymają wsparcie na początku 2022 r. Zapraszamy do aplikowania w styczniu 2022 roku.
- Proszę o rozwiązanie problemu dot. Szkoły Podstawowej Specjalnej Nr 2 w Leśnicy 9 (woj.opolskie, Powiat Strzelecki) o numerze RSPO 263338. Szkoła złożyła wniosek - status złożony, ale nie otrzymaliśmy jako organ prowadzący linka z informacją, że pojawił się nowy wniosek, więc jest problem z dalszym przesłaniem wniosku organu do wojewody.
Z poziomu szkoły zalecamy wystosować prośbę do Organu prowadzącego, aby ten sprawdził, czy wiadomość dot. Programu nie znajduje się w folderze ,,Spam”, ,,Inne” oraz ,,Oferty”. W przypadku dalszego niewykrycia przez ten e-mail wniosku, rekomendujemy wysłanie nowego wniosku przez szkoły na alternatywny e-mail organu prowadzącego, np. E-mail służbowy pracownika Organu prowadzącego
- Gdzie możemy sprawdzić, czy wniosek dotarł do Państwa?
Proszę skontaktować się z tym zapytaniem bezpośrednio z właściwym Wojewodą.
- Czy szkoły też powinny mieć wydzielone rachunki bankowe, na które gmina przekaże im środki do wydatkowania ?
Jest to fakultatywna decyzja szkół. Program nie nakłada takiego obowiązku.
- Jestem wicedyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Łęgajnach. Złożyłam dwa wnioski - jeden dla Szkoły Filialnej w Barczewku - RSPO - 38587 i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łęgajnach - RSPO - 34482. Po złożeniu obu wniosków wniosek szkoły filialnej widnieje w systemie jako ZŁOŻONY, natomiast wniosek Szkoły Podstawowej w Łęgajnach - status u wojewody - ZŁOŻONY, status NIEZŁOŻONY. W dniu wczorajszym, po uzgodnieniu z organem prowadzącym - Gminą Barczewo ponownie złożyłam wniosek dla Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łęgajnach. Status - bez zmian. Bardzo proszę o informację, jakie mogą być przyczyny wyżej opisanej sytuacji.
Oznacza to, iż system przyjął zgłoszenie szkoły, ale jeszcze go nie zweryfikował. System zgłoszeń weryfikuje wnioski w kolejności chronologicznej, a następnie aktualizuje dane. Status ,,Złożony" powinien pojawić się niebawem.
- Gdzie można dowiedzieć się, czy organ prowadzący uzyskał dofinansowanie dla szkół?
Proszę skontaktować się z tym zapytaniem bezpośrednio z właściwym Wojewodą.
- Dzień dobry, wczoraj dostałam email: uslugi.gov@mc.gov.pl, o nadesłanym wniosku ze szkoły, logując się na stronę https://www.gov.pl/web/laboratoria/szkoly-w-programie, wyświetla się komunikat , że szkoła nie złożyła wniosku. Chciałabym się zapytać jaki jest czas oczekiwania na zmianę statusu na wniosek złożony? Wniosek dotyczy Szkoły Podstawowej w Skaratkach. Pozdrawiam Agnieszka Kranik Referent Urząd Gminy w Domaniewicach
Rejestr szkół, które biorą udział w programie ma charakter poglądowy i nie jest wiążący pod kątem weryfikacji czy dana placówka jest uprawniona do składania wniosków o objęcie finansowaniem oraz czy dana placówka i jej organ prowadzący przesłali już wnioski. Wszelki rozbieżności pomiędzy poniższą listą a stanem faktycznym wynikają z faktu, iż część placówek w dniu pobierania zestawienia z Systemu Informacji Oświatowej nie miała pełnego zestawienia danych o szkole. Szkoły oraz Organy prowadzące, które poprawnie złożyły wnioski, a których nie ma w wykazie szkół, dostaną wsparcie.
- Mam pytania do realizacji programu "laboratoria przyszłości"
1. Czy można w ramach programu zakupić tablety do programowania robotów?
2. Czy można w ramach programu zakupić tablicę interaktywną?
3.Czy można w ramach programu zakupić bezprzewodowy system słuchawkowy, grupowy dla 50 uczestników?
1. Tak
2. Nie.
3. Jeśli byłoby to 50 sztuk słuchawek studyjny, to tak. W innym wypadku taki system słuchawkowy nie wpisuje się w ramy Programu.
- Szkoła złożyła wniosek o dofinansowanie w ramach programu. Po weryfikacji we wniosku stwierdzono błędy. Gmina poprosiła szkołę o ponowne złożenie wniosku. Szkoła przesłała poprawiony wniosek ponad tydzień temu. Jednak gmina nie otrzymała informacji o tym że jest nowy formularz. Proszę o udzielenie informacji co dalej z tym problemem zrobić. Dotyczy: Szkoła Podstawowa im Unitów Podlaskich w Olszance. RSPO 82491 Gmina Olszanka, Kod teryt.1410032
Z poziomu szkoły zalecamy wystosować prośbę do Organu prowadzącego, aby ten sprawdził, czy wiadomość dot. Programu nie znajduje się w folderze ,,Spam”, ,,Inne” oraz ,,Oferty”. W przypadku dalszego niewykrycia przez ten e-mail wniosku, rekomendujemy wysłanie nowego wniosku przez szkoły na alternatywny e-mail organu prowadzącego, np. E-mail służbowy pracownika Organu prowadzącego
- "Dzień dobry, 8 szkół, dla których organem prowadzącym jest Samorząd Województwa Dolnośląskiego, złożyło wnioski do programu Laboratorium przyszłości, podając adres e-mail organu: ewa.jawor@dolnyslask.pl. Jednak z adresu podanego w instrukcji składania wniosku przez jednostkę prowadzącą: usługi.gov@mc.gov.pl nie dotarły żadne wiadomości. Proszę o informację co w takim przypadku należy zrobić.
Z poziomu każdej szkoły zalecamy wystosować prośbę do Organu prowadzącego, aby ten sprawdził, czy wiadomość dot. Programu nie znajduje się w folderze ,,Spam”, ,,Inne” oraz ,,Oferty”. W przypadku dalszego niewykrycia przez ten e-mail wniosku, rekomendujemy wysłanie nowego wniosku przez szkoły na alternatywny e-mail organu prowadzącego, np. E-mail służbowy pracownika Organu prowadzącego.
- Na stronie www.gov.pl/web/laboratoria nie ma w ogóle wykazanych naszych 2 szkół: województwo lubelskie, powiat kraśnicki, gmina Gościeradów. PSP w Gościeradowie i PSP w Szczecynie (szkoła prowadzona przez Stowarzyszenie) w ogóle nie istnieją na tej stronie w wykazie szkół. Wniosek złożony dla PSP w Gościeradowie 14.10.2021r. Dlaczego nie ma szkoły, przecież czekamy na dotację. I co teraz mamy zrobić. Składać ponownie?
Rejestr szkół, które biorą udział w programie ma charakter poglądowy i nie jest wiążący pod kątem weryfikacji czy dana placówka jest uprawniona do składania wniosków o objęcie finansowaniem oraz czy dana placówka i jej organ prowadzący przesłali już wnioski. Wszelki rozbieżności pomiędzy poniższą listą a stanem faktycznym wynikają z faktu, iż część placówek w dniu pobierania zestawienia z Systemu Informacji Oświatowej nie miała pełnego zestawienia danych o szkole. Szkoły oraz Organy prowadzące, które poprawnie złożyły wnioski, a których nie ma w wykazie szkół, dostaną wsparcie.
- Nie nastąpiła zmiana statusu placówki na "złożony" Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Józefa Rajskiego Burmistrza Nowego Targu (RSPO 18029) w dniu 09.11.2021r. złożyła wniosek. Na adres mailowy organu prowadzącego wpłynęło systemowe zawiadomienie o złożeniu wniosku. Organ prowadzący niezwłocznie złożył wniosek na doposażenie tej placówki (wniosek złożony poprawnie, pobrano końcowy wydruk wniosku). Szkoła w dalszym ciągu jednak figuruje w systemie ze statusem "nie złożony" . Pozostałe 4 szkoły, które tego samego dnia złożyły wnioski, automatycznie zmieniły status na złożony. Bardzo proszę o informację, czy przedmiotowa placówka powinna jeszcze raz złożyć wniosek i czy organ prowadzący powinien ponowić procedurę jego składania. Z poważaniem Krzysztof Aksamit Zastępca Dyrektora Miejskiego Centrum Oświaty i Usług Wspólnych w Nowym Targu
Rejestr szkół, które biorą udział w programie ma charakter poglądowy i nie jest wiążący pod kątem weryfikacji czy dana placówka jest uprawniona do składania wniosków o objęcie finansowaniem oraz czy dana placówka i jej organ prowadzący przesłali już wnioski. Wszelki rozbieżności pomiędzy poniższą listą a stanem faktycznym wynikają z faktu, iż część placówek w dniu pobierania zestawienia z Systemu Informacji Oświatowej nie miała pełnego zestawienia danych o szkole. Szkoły oraz Organy prowadzące, które poprawnie złożyły wnioski, a których nie ma w wykazie szkół, dostaną wsparcie.
Nie ma potrzeby w Państwa przypadku ponownego składania wniosku.
- 1. Czy Oświadczenie dot. osoby upoważnionej do składania wniosku w imieniu organu prowadzącego stanowiące załącznik do wniosku musi być tożsame z osobą do kontaktu pkt. 7.15 ?
2. Czy w Oświadczeniu osobą (upoważnioną i uprawnioną) może być ta sama osoba tj. np. Burmistrz Zatora.
3. Proszę o informacje dot. błędu formalnego na etapie wypełniania wniosków przez szkołę. Jedna z placówek złożyła do organu prowadzącego 2 wnioski z czego jeden z błędnym numerem RSPO. Gmina we wniosku właściwym ujęła prawidłowy numer szkoły. Czy na tym etapie organ prowadzący powinien poinformować Wojewodę o zaistniałym fakcie. Nadmieniam, że Gmina złożyła wniosek z prawidłowymi danymi RSPO szkoły.
1. Prosimy o podanie nazwy dokumentu do którego odnosi się pkt. 7.15
2. Tak
3. Jeśli organ prowadzący złożył wniosek z poprawnymi danymi dla szkoły, która taki wniosek wypełniła błędnie - wówczas nie ma potrzeby informowania Wojewody o zaistniałym fakcie. Należy jednak złożyć przez szkołę wniosek z poprawnymi danymi.
- Wypełniłam wniosek powtórnie (korekta) i nie dotarł on jeszcze do organu prowadzącego. Co w takiej sytuacji?
Zalecamy wystosować prośbę do Organu prowadzącego, aby ten sprawdził, czy wiadomość dot. Programu nie znajduje się w folderze ,,Spam”, ,,Inne” oraz ,,Oferty”. W przypadku dalszego niewykrycia przez ten e-mail wniosku, rekomendujemy wysłanie nowego wniosku przez szkoły na alternatywny e-mail organu prowadzącego, np. E-mail służbowy pracownika Organu prowadzącego
- Czy jako wyposażenie podstawowe może być aparat cyfrowy z funkcją kamery? Czy musi być oddzielnie aparat i oddzielnie kamera?
Tak, dozwolony jest zakup aparatu cyfrowego z funkcją kamery w ramach tej kategorii o ile będzie on spełniał warunki specyfikacji z kategorii kamery.