W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej mObywatel (Android)

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mObywatel na system operacyjny Android (wersja 4.25).

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji aplikacji: 2017-10-29.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-01-24.

Status pod względem zgodności z ustawą

Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  1. Komponenty przełączników (switch) bez kontekstowej etykiety programowej: Niektóre komponenty przełączników typu Switch w aplikacji nie posiadają odpowiedniej kontekstowej etykiety programowej, co utrudnia zrozumienie ich funkcji i stanu dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu Talkback.
  2. Komponenty pola wyboru (checkbox) bez kontekstowej etykiety programowej i roli przycisku dla czytników ekranu: Komponenty pola wyboru typu checkbox w aplikacji nie posiadają odpowiedniej kontekstowej etykiety programowej, co utrudnia zrozumienie ich funkcji dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu Talkback.
  3. Komunikaty o błędach nieodczytywane dynamicznie w czasie rzeczywistym przez czytniki ekranu: Niektóre komunikaty o błędach nie są odczytywane dynamicznie przez czytnik ekranu Talkback, co może sprawiać trudności użytkownikom korzystającym z czytnika ekranu Talkback.
  4. Komunikaty informujące o zmianach (snackbar) nieodczytywane dynamicznie w czasie rzeczywistym przez czytniki ekranu: Może to powodować trudności w zrozumieniu dynamicznych zmian w interfejsie aplikacji dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu Talkback.
  5. Elementy dekoracyjne niepotrzebnie odczytywane przez czytnik ekranu: Niektóre elementy dekoracyjne typu ikony oraz grafiki wektorowe niepotrzebnie odczytywane są przez czytnik ekranu Talkback, co może sprawiać trudności w zrozumieniu
    i intuicyjności obsługi aplikacji przez użytkowników korzystających z czytnika ekranu Talkback. Dotyczy to zwłaszcza grafik umieszczonych w ekranach powitalnych poszczególnych usług i dokumentów oraz w ekranach komunikujących różnego rodzaju błędy i informacje.
  6. Niezrozumiała kolejność fokusu czytnika ekranu: Na niektórych ekranach fokus czytnika ekranu Talkback ustawia się nie logicznie do ścieżki danego procesu w aplikacji, co może sprawiać trudności w zrozumieniu i płynności korzystania z aplikacji dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu Talkback.
  7. Przyciski nawigacyjne w formie ikony bez etykiety programowej dla czytników ekranu: Na większości ekranów w aplikacji przycisk powrotu do poprzedniego ekranu (ikona strzałki w lewo), przycisk zamknij (ikona krzyżyka) oraz przycisk więcej informacji (ikona pytajnika) nie posiadają odpowiedniej kontekstowej etykiety programowej, co utrudnia zrozumienie funkcji tych przycisków dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu Talkback.
  8. Niezrozumiałe przyciski dla użytkowników czytników ekranu: Niektóre przyciski nie posiadają kontekstu dla czytnika ekranu Talkback, co może sprawiać trudności
    w zrozumieniu interfejsu aplikacji. Dotyczy to zwłaszcza przycisków na głównym pulpicie „Wszystkie” oraz przycisków „Kopiuj” w mDowodzie.
  9. Błędne informacje nawigacyjne przekazywane przez czytnik ekranu: Niektóre statyczne elementy interfejsu aplikacji przekazują nieprawdziwe informacje nawigacyjne przez czytnik ekranu Talkback, co może sprawiać trudności
    w korzystaniu z aplikacji dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu Talkback. Dotyczy to zwłaszcza komponentów przekazujących informacyjny status.
  10. Elementy interfejsu aplikacji nieobsługiwane przez standardowe gesty nawigacyjne czytnika ekranu: Niektóre elementy interfejsu aplikacji nie reagują na standardowe gesty nawigacyjne czytnika Talkback, co wpływa na płynność i intuicyjność korzystania z aplikacji. Problem występuje również przy nawigacji za pomocą menu kontekstowego czytnika ekranu Talkback.
  11. Problemy z ucinaniem niektórych etykiet tekstowych w interfejsie aplikacji po powiększeniu kroju pisma w ustawieniach systemowych telefonu: Niektóre elementy tekstowe w interfejsie aplikacji nie dostosowują się do zmian ustawień dynamicznej wielkości kroju pisma, które mogą być modyfikowane w „ustawieniach dostępności” platformy systemowej Android. W rezultacie, niektóre treści mogą być przycięte, co ogranicza ich czytelność i pełne zrozumienie treści przez użytkowników.
  12. Brak możliwości zmiany orientacji ekranu: Aplikacja nie umożliwia użytkownikom zmiany orientacji ekranu według ich preferencji, co może być utrudnieniem dla osób korzystających z urządzenia w konkretnej pozycji.
  13. Brak widocznego fokusu klawiatury fizycznej na komponentach w aplikacji: Większość komponentów w aplikacji nie otrzymuje fokusu klawiatury fizycznej, co powoduje trudności w poruszaniu się po interfejsie aplikacji przez osoby nawigujące klawiaturą fizyczną podłączaną do telefonu.
  14. Niepoprawna kolejność fokusu klawiatury fizycznej: W niektórych ekranach fokus klawiatury fizycznej porusza się w nielogicznej kolejności, co może sprawiać trudności dla osób nawigujących klawiaturą fizyczną podłączaną do telefonu.
  15. Brak alternatywnego mechanizmu obsługi animacji wywoływanej ruchem żyroskopu: Animacja wywoływana ruchem za pomocą żyroskopu nie posiada alternatywnego mechanizmu obsługi, co może ograniczać dostępność dla niektórych użytkowników do funkcjonalności weryfikacji dokumentów typu mDowód.

Z badania dostępności cyfrowej aplikacji wyłączono funkcjonalności integrowane do aplikacji mObywatel, takie jak na przykład weryfikacja danych Profilem Zaufanym. W tej usłudze osoby korzystające z klawiatury fizycznej mogą doświadczać trudności z dostępnością obejmujące pułapkę na klawiaturę, kolejność oraz widoczność fokusu klawiatury. Usługa może sprawiać również znaczne trudności dla osób słabowidzących korzystających
z powiększenia ekranu z powodu problemów ze skalowalnością komponentów oraz  kontrastem treści tekstowych i nietekstowych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia 2024-02-05. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez specjalistów ds. dostępności cyfrowej w Centralnym Ośrodku Informatyki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową na tej stronie internetowej zgłoś Karolinie Pyce – e-mailowo karolina.pyka@cyfra.gov.pl lub telefonicznie 453 026 533.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Masz prawo złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

W żądaniu napisz:

swoje imię i nazwisko

swoje dane kontaktowe

dokładny adres podstrony, na której jest niedostępny cyfrowo element

opis problemu i sposób jego rozwiązania, który byłby dla Ciebie najlepszy.

Na Twoje żądanie odpowiemy w ciągu 7 dni. Jeżeli nie będziemy mogli zapewnić dostępności strony lub jej elementu w tym terminie, poinformujemy Cię o tym. Wyznaczymy nowy termin lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu.

Jeżeli nasz sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą według Ciebie niewłaściwe, masz prawo złożyć skargę.

Skargę możesz złożyć:

pocztą na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa lub osobiście w biurze podawczym

e-mailowo: kancelaria@cyfra.gov.pl

przez ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP

Możesz również poprosić Rzecznika Praw Obywatelskich o interwencję w swojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa

Wejście do budynku 

Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Królewskiej oznaczone literami A i B. Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia A jest podjazd dla wózków. Dla gości przeznaczone jest wejście A.

Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie i przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym jest recepcja budynku i posterunek ochrony – możliwość pomocy osobom z niepełnosprawnościami.

Opis budynku

W budynku w holu A jest winda dostosowana do wjazdu wózków, która pozwala osobom z niepełnosprawnością ruchową na dostęp do wszystkich pięter.

Korytarz łączący wejścia A i B jest niedostępny dla osób na wózkach inwalidzkich.

Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane, aby ułatwić poruszanie się osobom słabowidzącym.

Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową są na każdym piętrze.

W budynku jest system TOTUPOINT, który ułatwia dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.

Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dojazd

Samochodem: przed budynkiem jest płatny parking, a przed wejściem głównym A są dwa miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Autobusem: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08.

Tramwajem: przystanek Królewska.

Metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Na stronie Ministerstwa Cyfryzacji jest link do połączenia z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM). Usługa działa od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 16:00.

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej mObywatel (iOS)

{"register":{"columns":[]}}