W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2021-07-01.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-07-01.

Strona BIP zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Oświadczenie sporządzono dnia 2021.07.01 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pani: Irena Polok tel. 33 8183169; email: bielsko@katowice.lasy.gov.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Bielsko

43-382 Bielsko-Biała ul. Kopytko 13

PGL LP Nadleśnictwo Bielsko  mieści się w budynku administracyjnym.

Budynek administracyjny składa się z 3 kondygnacji użytkowych. Ilość osób mogących przebywać jednocześnie w obiekcie nie przekracza 50 osób. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00. W budynku administracyjnym znajduje się również biuro straży leśnej, pokoje gościnne oraz kancelarie leśnictw Wielka Łąka, Kamienica i Grodziec.

Wejście główne do siedziby nadleśnictwa w budynku administracyjnym znajduje się od strony parkingu dla klientów i ulicy Kopytko.

Ogólnodostępna część obiektu od strony wejścia głównego na parterze przystosowana jest dla potrzeb osób niepełnosprawnych - brak progów w drzwiach, pochylnia przy wejściu głównym. Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępne są: sala konferencyjna, hol główny z przylegającą do niego kasą, kancelaria leśnictwa Kamienica i Grodziec oraz sanitariat. Dostępna dla osób niepełnosprawnych jest również kancelaria leśnictwa Wielka Łąka z osobnym wejściem bocznym z prawej strony od wejścia głównego. Pracownicy biura obrotu drewnem są dostępni po przywołaniu przez pracownika obsługującego kasę.

Reszta obiektu (piwnica, parter, piętro) ze względu na:

- specyfikę pracy w nadleśnictwie (praca biurowo – terenowa, wymagająca pełnej sprawności fizycznej);

- formę i organizację istniejących części budynku (przede wszystkim budynek będących pod opieką konserwatorską, a posiadający parter znacznie wyniesiony ponad poziomem terenu);

- ukształtowanie terenu, spadek w kierunku północnym oraz wschodnim;

nie jest dostępna dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Do wejścia tylnego od strony podwórza oraz wejść bocznych od strony garaży i wejścia głównego prowadzą schody i nie doprowadzony jest podjazd dla wózków dla osób niepełnosprawnych. 

Pojazdy klientów parkowane są na ogólnodostępnym parkingu przed budynkiem.

Nie ma wyznaczonych specjalnych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku możliwe jest tylko na poziomie parteru w części ogólnodostępnej. Nie ma możliwości poruszania się przez osoby niepełnosprawne na piętrze, ze względu na klatki schodowe.

Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.

W budynku na poziomie parteru znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po budynku można poruszać się z psem asystującym.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.

Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny pod numerem: 33 818 31 69 lub e-mailowo na adres: bielsko@katowice.lasy.gov.pl

 

{"register":{"columns":[]}}