W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zapytanie ofertowe - Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Nurzec w roku 2023

Nurzec Stacja, 22.08.2023 r.

Zn. spr.: SA.270.63.2023

 

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Nadleśnictwo Nurzec informuje, że w dniu 21 sierpnia 2023r. udzielono zamówienia na dostawę energii elektrycznej na potrzeby obiektów zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Nurzec w roku 2023 zgodnie ze specyfikacją ujętą
w postępowaniu Zn.: SA.270.63.2023 z dnia 18 lipca 2023 r. wykonawcy:

GREEN S.A.

ul. A. Naruszewicza 27 lok. 2

02-627 Warszawa

 

                                                                                              Artur Gacki

                                                                          Nadleśniczy Nadleśnictwa Nurzec

 

 

Nurzec Stacja 20.07.2023 r.

Zn. spr.: SA.270.63.2023

 

W odpowiedzi na pytania z dnia 20.07.2023r. dot. postępowania pn.: „Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Nurzec w roku 2023”, Nadleśnictwo udziela następujących wyjaśnień:

PYTANIE 1:

Czy Zamawiający dopuści usunięcie zapisu o karach umownych za odstąpienie od umowy z winy Zamawiającego i Wykonawcy? W chwili obecnej kary są rażąco wygórowane. Jednocześnie powoduje to, że wykonawcy nie mają żadnej racjonalnej możliwości oceny ryzyka w zakresie kar umownych. Jest to o tyle niekorzystne dla Zamawiającego, że spowoduje złożenie oferty przez podmiot/y które założą ogromne kwoty skrajnie zwiększając cenę oferty albo brak będzie jakichkolwiek rozsądnych ofert w postępowaniu.

ODPOWIEDŹ 1:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów dot. kar umownych.

PYTANIE 2:

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji, czy Zamawiający posiada:

a) status wytwórcy, o którym mowa w art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. 2020 r. poz. 261 ze zm.), co oznacza, że jest podmiotem wytwarzającym energię elektryczną lub ciepło z odnawialnych źródeł energii lub wytwarza biogaz rolniczy w instalacjach odnawialnego źródła energii,

b) status prosumenta energii odnawialnej, o którym mowa w art. 2 pkt 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. 2020 r. poz. 261 ze zm.), co oznacza, że jest odbiorcą końcowym wytwarzającym energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby w mikroisntalacji, pod warunkiem, że wytwarzanie o którym mowa powyżej, nie stanowi przedmiotu przeważającej działalności gospodarczej określonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2020 r. poz. 443 ze zm.) ?

ODPOWIEDŹ 2:

Tak,

  1. Zamawiający w myśl art. 2 ust. 39 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. posiada status wytwórcy
  2. Zamawiający w myśl art. 2 pkt. 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. posiada status prosumenta energii odnawialnej, tj.  wytwarza energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii w mikroinstalacji, w celu jej zużycia na własne potrzeby. Nadleśnictwo nie ma zawartej umowy na sprzedaż wytworzonej energii.

PYTANIE 3:

Czy Zamawiający jest świadom, iż procedura zmiany sprzedawcy trwa niezmiennie 21 dni, z tego powodu rozpoczęcie świadczenia usługi sprzedaży od 01.05.2023 może nie być możliwe. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość rozpoczęcia świadczenia usług sprzedaży od 01.06.2023 lub zastąpienie daty od 01.05.2023 zapisem „ po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy”.

ODPOWIEDŹ 3:

Zamawiający informuje, iż zgodnie z zapisem w zapytaniu ofertowym termin realizacji zamówienia brzmi: „Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w terminie od 01.09.2023r. ………….”.

PYTANIE 4:

Zawracamy się z prośbą o wykreślenie zapisu: UMOWA par. 9 ust 9 w brzmieniu: "W przypadku braku kontaktu ze strony Wykonawcy po 48h od przesłania elektronicznego zapytania na adres wskazany w par. 8 ust 14 Wykonawca zapłaci karę w wysokości 50 zł za każdy dzień zwłoki."

ODPOWIEDŹ 4:

Zamawiający dokonuje modyfikacji w załączniku nr 2 do zapytania ofertowego - wzoru umowy w par. 9 ust. 9

Obecny zapis tj.

„W przypadku braku kontaktu ze strony Wykonawcy po 48h od przesłania elektronicznego zapytania na adres wskazany w par. 8 ust 13 Wykonawca zapłaci karę w wysokości 50 zł za każdy dzień zwłoki.”

przyjmuje następując brzmienie:

„W przypadku braku kontaktu ze strony Wykonawcy po 48h (nie licząc dni wolnych od pracy) od przesłania elektronicznego zapytania na adres wskazany w par. 8 ust 13 Wykonawca zapłaci karę w wysokości 50 zł za każdy dzień zwłoki.”

PYTANIE 5:

W przypadku braku zgodny na odstąpienie od zapisu Czy Zamawiający dokona zmiany zapisu na np. 5 dni roboczych?

ODPOWIEDŹ 5:

Zamawiający dokonał zmiany zapisów jak wyżej.

 

                      Hubert Łukasiewicz

                                                                                                             Zastępca Nadleśniczego

 

Nurzec Stacja, 18.07.2023 r.

Zn. spr.: SA.270.63.2023

Zapytanie o cenę

Na dostawę energii elektrycznej na potrzeby obiektów zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Nurzec w roku 2023 (SA.270.63.2023). Postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego na zasadach określonych w Regulaminie udzielania zamówień, których wartość jest mniejsza od kwoty 130 000 złotych netto i zamówień do których przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych nie stosuje się.

  1. Zamawiający:

Nadleśnictwo Nurzec ul. Akacjowa 3, 17-330 Nurzec - Stacja NIP 5440001963        REGON 050026615

email: nurzec@bialystok.lasy.gov.pl

 telefon: 85 656 51 10

  1. Opis przedmiotu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do Nadleśnictwa Nurzec.
    2. Kod CPV: 09310000-5 – Elektryczność.
    3. Dostawę energii elektrycznej należy realizować zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 ze zm.) oraz aktów wykonawczych do ustawy.
    4. Wykaz punktów poboru oraz istotne warunki zamówienia zostały zamieszczone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 1. Łączne zużycie energii dla wszystkich punktów poboru w okresie trwania zamówienia (od 1 września do 31 grudnia 2023) roku wynosi 35 036 kWh.
    5. Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista ilość zużycia energii elektrycznej może ulec zmianie, tj.: zwiększeniu bądź zmniejszeniu przy zachowaniu zaoferowanych cen jednostkowych wskazanych w ofercie Wykonawcy. Tym samym szacunkowe, prognozowane zużycie energii elektrycznej nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego zakupu w prognozowanej ilości, a Wykonawca nie będzie miał roszczenia z tytułu mniejszej ilości ostatecznie zakupionej energii w stosunku do ilości szacowanej. Rozliczenie dostaw dokonywane będzie na podstawie zaoferowanych cen jednostkowych - niezmiennych przez cały okres obowiązywania umowy oraz faktycznego zużycia energii elektrycznej w okresie rozliczeniowym w danych punktach poboru.
    6. Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia lub zwiększenia zużycia energii elektrycznej o 20% względem szacunkowego zużycia energii elektrycznej, tj.: 35 036 kWh.
    7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
    8. W wyniku niniejszego postępowania zostaną zawarte 2 umowy pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą – jedna na dostawę energii elektrycznej (Załącznik nr 2) i druga na odkup energii elektrycznej wytworzonej w instalacji OZE
    9. Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia oraz przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie zamówienia.
    10. Zamawiający informuje, że obecnym dystrybutorem energii elektrycznej jest PGE      Dystrybucja S.A.
    11. Zamawiający informuje, że obecnym sprzedawcą energii elektrycznej jest PGE Obrót S.A.
  2. Termin składania ofert : 28.07.2023 r. do godz. 14:00
  3. Termin realizacji zamówienia:

Wykonawca zobowiązany  jest do realizacji przedmiotu zamówienia w terminie od 01.09.2023r. do dnia 31.12.2023 r. z tym, że rozpoczęcie dostaw energii elektrycznej do poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej nastąpi nie wcześniej jednak niż po pozytywnej weryfikacji punktów poboru energii dokonanej przez operatora systemu dystrybucyjnego. Zgłoszenie powinno zostać dokonane niezwłocznie po zawarciu umowy. W przypadku, gdy realizacja dostaw energii elektrycznej z przyczyn proceduralnych rozpocznie się po dniu 01 września 2023 r. umowa nadal będzie obowiązywać do dnia 31 grudnia 2023 r., a Wykonawca pobierze opłaty za dostawy energii elektrycznej za realny okres realizacji.

V. Termin związania ofertą:

Wykonawca pozostaje związany z ofertą przez okres 30 dni liczony od upływu terminu składania ofert.

  1. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz o sposobie przekazywania dokumentów:
    1. W postępowaniu na dostawę energii elektrycznej wszelkie oświadczenia, wnioski, informacje, dokumenty i zawiadomienia oraz kompletne oferty Wykonawcy przekazują:
  1. pocztą elektroniczną na adres e-mail: nurzec@bialystok.lasy.gov.pl (w temacie przesyłanej wiadomości należy podać: ,,Zapytanie ofertowe na dostawę energii nr S.270.63.2023”.
  2. pocztą tradycyjną/kurierem lub osobiście na adres:

Nadleśnictwo Nurzec, ul. Akacjowa 3, 17-330 Nurzec z dopiskiem: ,,Zapytanie ofertowe na  dostawę energii nr S.270.63.2023”.

w przypadku składania oferty pocztą tradycyjną/kurierem liczy się data wpływu do Zamawiającego

    1. Dokumenty przekazywane elektronicznie mogą być w postaci:
  1. skanu (kopii podpisanego dokumentu papierowego) zapisanego w formacie PDF,
  2. elektronicznego dokumentu w formacie PDF opatrzonego wewnętrznym podpisem kwalifikowanym.
    1. Dokumenty przekazywane w formie papierowej mogą być w postaci:
  1. kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę,
  2. oryginału.
    1. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będzie za pomocą poczty elektronicznej z wykorzystaniem adresu e-mail podanego przez Wykonawcę w Formularzu oferty.
    2. Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami w sprawie zmówienia są:

Pan Artur Tichoniuk - tel. (085) 656 51 15

Pani Aldona Safaryn - tel. (085) 656 51 23

Pan Kamil Grzyb - kom. 663 437 481

  1. Wykaz dokumentów i oświadczeń jakie muszą spełnić oraz złożyć Wykonawcy:
  1. W postępowaniu mogą wziąć udział wyłącznie Oferenci posiadający:
  • aktualną koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energią elektryczną
  • Generalną Umowę Dystrybucyjną (GUD) zawartą z operatorem systemu dystrybucyjnego dla punktów poboru wymienionych w Załączniku nr 1 (opisie przedmiot zamówienia)
  1. Kompletna oferta musi zawierać następujące dokumenty:
  • Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz oferty (Załącznik nr 3)
  • aktualny odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
  • dokument wskazujący na reprezentację wykonawcy w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia prawidłowości umocowania osób działających w imieniu wykonawcy - jeżeli ofertę podpisuje osoba inna niż to wynika z dokumentów rejestrowych (KRS, ewidencja działalności gospodarczej), wówczas wraz z ofertą należy złożyć oryginał pełnomocnictwa lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy
  1. Kryterium wyboru ofert oraz sposób oceny ofert:
  2. Kryterium ceny zostało zastosowane jako jedyne w ocenie ofert.
  3. Cena oferty musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami wymienionymi w zapytaniu ofertowym i we wzorze umowy.
  4. W cenie ofertowej należy uwzględnić należny podatek VAT, zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi według stawki na dzień składania ofert.
  5. Wynagrodzenie należy obliczyć w taki sposób, aby obejmowało wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca w celu należytego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym także wszelkie koszty nie wynikające bezpośrednio z opisu przedmiotu zamówienia i wzoru umowy, ale możliwe do przewidzenia przez Wykonawcę przed złożeniem oferty.
  6. Wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu oceniane będą punktowo, a liczba  otrzymanych punktów będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.
  7. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów -   PC.
  8. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty – niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

8. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.

9.  Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.

10.Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyskała najwyższą ilość punktów.

Cena oferty – 100%

Sposób obliczenia kryterium: maksymalna ilość punktów do uzyskania – 100.

Ocena ofert w kryterium cena przeprowadzona zostanie wg wzoru:

Pc=[CN/CR x100 %] x 100 pkt

gdzie:

PC – ilość punktów w ramach kryterium „Cena”

CN – najniższa cena brutto spośród ważnych i nie odrzuconych ofert zaoferowana w postępowaniu

CR – cena brutto oferty rozpatrywanej

            Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na dowolnym jego etapie bez podawania przyczyny.

 

                                                                                   Artur Gacki

                                                                                                                                               Nadleśniczy Nadleśnictwa Nurzec

 

Materiały

Załącznik nr 1- Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia
Załącznik​_nr​_1-​_Szczegółowy​_Opis​_ Przedmiotu​_Zamówienia.pdf 0.90MB
Załącznik nr 2 - Wzór umowy
Załącznik​_nr​_2​_-​_Wzór​_umowy.pdf 0.91MB
Załącznik nr 3- Formularz ofertowy
Załącznik​_nr​_3-​_Formularz​_ofertowy.doc 0.08MB
Załącznik nr 4 - Wykaz Punktów Poboru Energii Elektrycznej
Załącznik​_nr​_4​_-​_wykaz​_ppe.pdf 0.51MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.07.2023 14:46 Jarosław Kutyna
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Aldona Safaryn
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zapytanie ofertowe - Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Nurzec w roku 2023 3.0 31.08.2023 09:16 Jarosław Kutyna
Zapytanie ofertowe - Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Nurzec w roku 2023 2.0 21.07.2023 10:03 Jarosław Kutyna
Zapytanie ofertowe - Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów zlokalizowanych na terenie Nadleśnictwa Nurzec w roku 2023 1.0 18.07.2023 14:46 Jarosław Kutyna

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}