Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
Data publikacji strony internetowej: 2012-07-01.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-03-06.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);
- na stronie występują elementy o niewystarczającym minimalnym kontraście.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020.07.20 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Marek Matecki: tel. 22 185 53 63; email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Rudnik, ul. Rzeszowska 198, 37-420 Rudnik nad Sanem
Wejście główne do siedziby znajduje się od strony ul. Rzeszowskiej, bezpośrednio z poziomu chodnika biegnącego wzdłuż drogi dojazdowej. Wyjście usytuowane jest na poziomie chodnika- drzwi główne. Wejście techniczne (boczne) usytuowane jest na poziomie jednego schodka przed drzwiami bocznymi. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00.
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu przy ulicy Rzeszowskiej. Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Przed wejściami do budynku brak pochylni/podjazdów dla wózków dla osób niepełnosprawnych.
Wejście główne prowadzi do sekretariatu, gdzie dokonuje się rejestracji gości. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.
Drzwi wejściowe do budynku dwuskrzydłowe. Główne skrzydło drzwi posiada szerokość 97 cm, a po otwarciu skrzydła dodatkowego 145 cm, co umożliwia swobodne korzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej. Korytarze na parterze i piętrze przebiegają na jednym poziomie przez całą długość.
Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów. W budynku jest toalet dla osób niepełnosprawnych, która znajduje na parterze.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby, co najmniej 3 dni wcześniej.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazane jest kontakt telefoniczny na nr +48 15 876 62 11 lub e-mailowo na adres rudnik@lublin.lasy.gov.pl
- Pierwsza publikacja:
- 24.08.2021 08:03 TOMASZ MAŚLACH
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Tomasz Maślach
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 2.0 | 16.06.2024 13:51 TOMASZ MAŚLACH |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 24.08.2021 08:03 TOMASZ MAŚLACH |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP