Polityka prywatności
Nadleśniczy Nadleśnictwa Strzelce Krajeńskie, przywiązuje szczególną wagę do poszanowania Państwa prywatności oraz dokłada wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych, przetwarzanych w związku z realizowanymi przez siebie zadaniami. Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz.Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2) nazywanego dalej RODO.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Nadleśnictwo Strzelce Krajeńskie jest Nadleśniczy Nadleśnictwa Strzelce Krajeńskie z siedzibą w Strzelcach Krajeńskich przy al. Piastów 11B, kod pocztowy: 66-500 Strzelce Krajeńskie, tel.: +48 95 763 10 60, adres e-mail: strzelce@szczecin.lasy.gov.pl (dalej jako: Administrator).
Inspektor Danych Osobowych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Panią Karolinę Kaczmarek; w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem : rodo@szczecin.lasy.gov.pl lub telefonicznie +48 91 432 87 12
Cel w jakim przetwarzamy Państwa dane osobowe i podstawa prawna takiego przetwarzania
Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z przepisów regulujących działalność Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, przede wszystkim ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, ustawy
z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, Kodeks pracy, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; ogólną podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
b) realizacji zadań w interesie publicznym, w szczególności polegających na udzielaniu informacji publicznych ( w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej) oraz informacji o środowisku
(w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko); ogólną podstawą prawna takiego przetwarzania jest art. 6 ust.1 lit. e RODO;
c) podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy oraz realizacji zawartej umowy; podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
d) dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi z zawartą umową lub z uchyleniem się od jej zawarcia oraz dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z praw i obowiązków Administratora; ogólną podstawę prawną takiego przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
e) administracji wewnętrznej jednostki organizacyjnej Administratora, w tym utrzymania infrastruk¬tury, statystyki i raportowania wewnętrznego (art.6 ust. 1 lit. f RODO);
f) działalności edukacyjnej i promocyjnej (art. 6 ust.1lit. f, art.6 ust. lit. a RODO);
g) w innych celach realizowanych w oparciu o udzieloną przez Państwa zgodę na przetwarzanie danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na pod¬stawie zgody (art. 6 ust. lit. a RODO) osobie, która udzieliła zgody przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpły¬wu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem; by cofnąć zgodę należy skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem podanych wyżej danych kontaktowych. Odbiorcami danych osobowych, mogą być organy publiczne oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia w zakresie archiwizacji, usług serwisowych i innych działań niezbędnych w celu realizacji zadań własnych.
Okres przechowywania danych
Dane osobowe są przechowywane:
a) w sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie przepisów prawa, przez okres wynikający z przepisów szczególnych.
b) przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a następnie przez okres konieczny dla zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z zawartą umową;
c) w przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych lub złożenia sprzeciwu – do momentu odpowiednio wycofania zgody lub złożenia sprzeciwu;
Prawa osób, których dane przetwarzamy
W związku z przetwarzaniem danych osobo¬wych, osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych(art. 15 RODO), ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia danych (art. 17 RODO), ograniczenia przetwarzania danych
(art. 18RODO),przeno¬szenia danych(art. 20 RODO), wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO). Powyższe prawa mogą ulegać ograniczeniu na podstawie przepisów krajowych lub Unii Europejskiej.
Podanie danych osobowych jest:
a) obowiązkowe w przypadkach, gdy przepis prawa tak stanowi;
b) dobrowolne, jeżeli dotyczy udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
c) dobrowolne, jeżeli jest ono warunkiem zawarcia umowy i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa; niepodanie tych danych osobowych skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy i realizacji obowiązków, którym podlega Administrator;
Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) będącego organem nadzorczym w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych.